Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

aangepaste Roco 4310

Gestart door Paulwillem1982 donderdag 16 juli 2020, 12:51:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
aangepaste Roco 4310
Paulwillem1982
gast

aangepaste Roco 4310
Hallo,

Ik heb net een wagon binnen gekregen, een Roco 4310, en ik kwam tegen dat de vorige eigenaar deze heeft omgebouwd. Er zit een luidspreker in, een batterijtje en een printplaatje. Aan de onderkant een soort van schakelaar met M en S erop, en aan een van de wielen zitten twee puntjes die bij elke halve rotatie een metalen plaatje tegen een ander plaatje aandrukt. Ik heb geen idee waar dit voor dient. Misschien dat jullie me kunnen helpen?

gr. Paul
Re: aangepaste Roco 4310
Lid sinds: 2018

offline
Re: aangepaste Roco 4310
Heb je dat al aan de vorige eigenaar gevraagd? Wat gebeurt er als je de wagen in een trein mee laat rijden? Zijn er nog letters of cijfers leesbaar op de ic's? Staat er enige tekst op het printplaatje, evt. aan de onderkant?
Re: aangepaste Roco 4310
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: aangepaste Roco 4310
Geen idee wat een Roco 4310 is maar dat terzijde. Even logisch redenerend. Door het wiel wordt een momentschakelaar bediend. Hoe sneller het wiel draait hoe sneller de contactpulsen zullen zijn. De luidspreker doet een soundmodule verwachten. De wielpulsen bepalen de snelheid. Vraag is dan, wordt een diesel of een stoomlok sound gegenereerd. De schakelaar zou kunnen zijn voor M = mute(stil) en S = sound. Komt er ook geluid uit of niet? Zo niet kan de batterij leeg zijn of het ding is defect.