Drie kritiekpunten maar? Dat valt me van je tegen.
de overige punten ben je nog aan het uitwerken ....
ad 1. Ik suggereer niet dat het niet zo is.
Voor jou heet dat ding zo, voor mij niet.
Kijk naar het onderwerp "in plaats van contactrail5146".
Dat is het Märklin catalogus jargon zoals ik dat ken uit mijn jeugd.
Ik was 6 toen ik met Märklin begon.
Hoe iemand anders dat nu noemt, na decennia, moet hij/zij weten.
Daarom noem ik het catalogusnummer ook, dat zegt meer dan de naam voor het beestje.
ad 2: Er is meer onder de Märklin-zon dan 3-rail: minitrix (spoor N), spoor Z, spoor I.
CiteerNee. Het geïsoleerde stukje rail blijft met massa verbonden zolang als er ook maar één wiel overheen rijdt.
Dat denk jij omdat je uitgaat van een andere meetmethode, gebaseerd op een ander soort meting, en op een ander soort rails. De oorspronkelijke methode werd ontwikkeld voor 2-rail. Bij 3-rail kan het ook.
Het leek me een te vergaand detail, maar als je er toch over begint, wil ik dat punt wel wat uitdiepen.
ad 3:
CiteerIk heb werkelijk geen idee wat je bedoelt. Heb je een schema, of een sketch?
Ik hou niet van die methode, die is niet KISS.
Maar als je geïnteresseerd bent, zoek ik 'm voor je terug.
Hij staat nog ergens op een van m'n externe schijven.
Deze methode staat in schema's uitgewerkt in een oude Duitse Miba van rond 1990
(elektronica, iets met inversie en zo).