Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

taakplanner in windows

Gestart door guyremgabdel maandag 13 juli 2020, 15:35:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
taakplanner in windows
Lid sinds: 2006

offline
taakplanner in windows
Misschien zijn er hier enkele slimmeriken die een oplossing hebben.
Ik heb een oude computer waar xp op stond en waar luidsprekers op aangesloten zijn. Met taakplanner in xp kan ik geluiden op bepaalde tijdstippen doen afspelen. Zo kan ik bvb om het half uur de kerkklokken laten slaan en aansluitend de beiaard. (allemaal wav-files)
Enkele maanden terug is er echter bij het opstarten van de pc iets fout gegaan en xp wilde niet meer opstarten.
ok, dan maar xp opnieuw geinstalleerd, maar ik moest mij binnen de 30d registreren. Helaas lukt dit niet meer bij Microsoft omdat xp te oud is, ook niet telefonisch. Ik heb hen gebeld maar toen ze hoorden van xp dachten ze wsch dat ik nog leefde in het romeinse tijdperk. Ik moest dus noodgedwongen overstappen op win10.
Dus alle geluidstaken terug aangemaakt in taakplanner van win10. Op het gekozen tijdsstip wil de pc de taak opstarten, doch ik moet kiezen tussen MediaPlayer of VLC MediaPlayer. En dan krijg ik een fout 0x800700, ttz taakplanner kan de wav-file niet vinden. Start ik het geluid manueel, dan werkt alles perfect, dus aan de codec kan het niet liggen.
Hetzelfde probleem heb ik op een oude win8 pc. Blijkbaar is er na xp, dus vanaf win7, een nieuwe taakplanner actief.
Heeft iemand al gelijkaardige problemen gehad en zo ja, hoe heb je het kunnen oplossen met taakplanner ?
Re: taakplanner in windows
Lid sinds: 2018

offline
Re: taakplanner in windows
Vul je in de taakplanner alleen de titel van het wav-bestand in? Probeer het dan eens met de complete pathname naar de te gebruiken applicatie gevolgd door een spatie en dan pas (ook het complete path naar) het geluidsbestand? Ik had onder Win 7 een vergelijkbaar probleem met het opstarten van radiostreams, vandaar.

Voorbeeld:
"C:\Windows\System32\mplayer.exe C:\Geluiden\x.wav"

Edit:

Beter voorbeeld (dit werkt ook als er een spatie in de pathname zit):
"C:\Windows\System32\mplayer.exe" "C:\Geluiden\x.wav"
Re: taakplanner in windows
Bedankt voor de tip Eric. Ik zet er wel het volledige path in, maar niet het path naar mplayer zoals in je voorbeeld. Ga ik subiet ne keer proberen.
Re: taakplanner in windows
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: taakplanner in windows
Vergeet niet om de dubbele quotes te gebruiken bij spaties in de paden.

Bijvoorbeeld bij gebruik van de VLC player en een pad naar jouw geluiden met daarin spaties, dan gaat het mis wanneer je
"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe C:\Mijn Geluiden\x.wav" zou ingeven.

"C:\Program Files\VideoLAN\VLC\vlc.exe" "C:\Mijn Geluiden\x.wav" werkt dan wel.

Zelf vind ik het dan prettiger om in de task de player bij Program/Script en het bestand bij Add arguments op te nemen, beide omgeven door dubbele quotes.

Re: taakplanner in windows
Lid sinds: 2018

offline
Re: taakplanner in windows
Ik snap 'm: het is de spatie in "Program Files" die het 'm doet. Ik heb mijn bericht even aangepast.
Re: taakplanner in windows
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: taakplanner in windows
Je kan de bestandsmap met de trein-wav's zodanig kan instellen dat de daarin opgeslagen geluiden altijd geopend worden met hetzelfde programma - in jouw geval Mediaplayer of VLC.

Zie Windows support.   https://support.microsoft.com/nl-be/help/4028161/windows-10-change-default-programs


Andere mogelijkeid:  1 van die 2 programma's verwijderen van de harde schijf.

Succes
Re: taakplanner in windows
Het werkt. Ik heb alle spaties weggehaald in de path's en namen, alsook de " en eindelijk, de geluiden komen nu eruit.