Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

MS2 updaten naar versie 3.112

Gestart door diandi donderdag 09 juli 2020, 14:22:40

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MS2 updaten naar versie 3.112
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
MS2 updaten naar versie 3.112
Is er iemand in Leiden of in de buurt van Leiden die mijn Mobile Station 2 zou kunnen updaten naar versie 3.112?
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Is Gouda "te ver weg"?

John
Re: MS2 updaten naar 3.112
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112
Deze dagen afhankelijk van de fiets, dus Gouda is dan net even te ver.

Daarom hoop ik op iemand dichtbij.

Maar dank voor je reactie in elk geval!  :thumbup:
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Ik weet niet of er haast bij is, maar er is een stamtafel in Voorhout en we verwachten 2e of 3e week augustus een bijeenkomst.
Voor info: KLIK
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Dat is inderdaad nog ver weg ja.

Ik heb een stel vrij nieuwe Marklin locs van iemand gekregen waaronder bijvoorbeeld de Marklin 39465 en de Marklin 39218. Die worden gedeeltelijk/niet op mijn MS2 herkend. Duurt lang en dan alleen "loc 1" uiteindelijk. Icoontjes zijn niet specifiek. En na uitzetten van de MS2 en weer aanzetten is de loc verdwenen.

Ik heb nu versie 1.81 op mijn beide MS2's. Dus ik denk dat daar wel winst te halen is.

Inmiddels telefonisch gesproken met De Tombe in Oegstgeest. Die blijken sinds kort echter geen fysieke winkel meer te hebben helaas. Ik mag morgen wel op afspraak nog langs komen. Ik hoop dat zij mij kunnen helpen.
Re: MS2 updaten naar 3.112
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112
Op vrijdagmorgen de MS2 naar de Tombe in Oegstgeest gebracht en woensdag weer opgehaald.

Helaas was het hun reparateur niet gelukt de MS2 naar versie 3.112 te updaten, omdat de reparateur niet kon beschikken over een CS3. Wel was de MS2 naar versie 3.55 geupdate waarin volgens hun reparateur alleen "wat kleine bugs" zaten, "maar verder gelijk aan versie 3.112". Ik heb toen toch gezegd dat de afspraak was de MS2 naar versie 3.112 te updaten. En dat Marklin wellicht niet voor niets een nieuwere update uitbrengt.

Uiteindelijk mocht ik mijn MS2 dan zo meenemen om volgens de verkoper "te kijken of er echt problemen met deze versie 3.55 waren".

Via PB hier op het forum had ik inmiddels wel gelukkig een aanbod van iemand om mij aan de juiste versie 3.112 te helpen. De update is inmiddels door dit forumlid vlot geregeld en ik ben daar erg blij mee.

De nieuwe locs worden snel herkend! En nu ook max 40 locs op de MS2 en daarbij bediening van max 32 functies (ipv max 16). Het was voor mij een noodzakelijke update, die ook nog eens extra mogelijkheden brengt!

Fijn dat dit forum bestaat!
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
 @citaat Ben wel nieuwsgierig of er gekeken is of er problemen met de 3.55 versie zijn. Heb zelf ook versie 3.55 en heb er tot nu toe geen problemen mee, ook met de laatste modellen niet. Ben benieuwd naar de resultaten.

Edit:grammaticaal foutje in tekst aangepast
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
In versie 3.55 kun je ook al veertig locs in de loclijst zetten.
Heb zelf deze versie en ook nog geen problemen ermeee ondervonden.

Ik vermoed dat de CS2 bezitters vanaf nu hun MS2 niet meer verder kunnen upgraden dan versie 3.55.

Groeten,
Ton.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Citaat van: brund55 op vrijdag 17 juli 2020, 10:20:17
@citaat Ben wel nieuwsgierig of er gekeken is of er problemen met de 3.55 versie zijn. Heb zelf ook versie 3.55 en heb er tot nu toe geen problemen mee, ook met de laatste modellen niet. Ben benieuwd naar de resultaten.

Ik heb helaas wel problemen gehad met versie 3.55. Eerst werkte alles prima, maar na een poosje verdwenen er locs uit de lijst, werden locs niet meer herkend en op het laatst werkte niets meer. Reset gedaan naar fabrieksinstellingen, maar dan kun je 10 locs inlezen. Ik heb er een paar meer. Nu heb ik versie 3.112 en tot op heden geen probleem.

Lees de info op https://www.marklin.nl/producten/productinformatie/modelbaanbesturing/mobile-station-2/
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Citaat van: Yeoman op zondag 19 juli 2020, 11:01:23
Ik vermoed dat de CS2 bezitters vanaf nu hun MS2 niet meer verder kunnen upgraden dan versie 3.55.
Waarop is dit vermoeden gebaseerd? Märklin die zo "dwingt" CS2 bezitters een CS3 aan te schaffen? Dat is nooit hun filosofie/beleid geweest, met uitzondering van de eerdere generatie digitale seinen dan en misschien nog wat kleine dingen. Het "oude" moet kunnen functioneren binnen nieuwe ontwikkelingen en andersom. Digitale locs kunnen bijv. nog steeds ook analoog rijden, ook al heb je dan weinig aan de digitale functies.

Overigens begrijp ik weinig van de nummering van updates: 3.55 is een "major" update, vandaar de verhoging van het versienummer van 2 naar 3 en een twee-cijferige aanduiding daarachter (overigens ook wel aangeduid als 3.5.5.).  Op grond van de nummering zou je kunnen aannemen, dat 3.1.1.2. een eerdere update is, maar op grond van de vage informatie zou het hier gaan om o.a. "bugfixing" in 3.5.5..  M.i. zou het versienummer dan 3.5.6. ofwel 3.5.5.1 of iets dergelijks moeten zijn. Iemand een idee, hoe het zit?

M.v.g. Willem.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2015

Kreis Neuspaß

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Ik denk dat je een aanname doet, vanuit jezelf.
1.81 -->3.55 -->3.112 -->3.211? (fictief getal) wie zegt dat er puntjes tussen zouden moeten?
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
 @citaat De puntjes komen uit het artikel waar de link van Schienenbus (zie boven) o.a. naar refereert: "Het magische getal luidt 32". Het is ook een meer gebruikelijke manier om updates te nummeren. Hoe meer cijfers achter het hoofdversie nummer, des te "minor" de "bugfix" of verbetering. De nummering suggereert ook een tijdlijn, die hier m.i. geweld wordt aangedaan, m.a.w. de logica achter de nummering is verdwenen. Als 3.112 vóór 3.55 kwam, waarom dan de 3? Die duidt immers de upgrade naar o.a. 32 functietoetsen aan. Is 3.112 een cumulatieve update, dus bijv. inclusief 3.55? Zou kunnen, maar uit de publicaties blijkt dat niet.
Fixt 3.112 bugs in 3.55? Kennelijk, maar hier betreft het i.d.d. een aanname van mij op grond van de ervaringen van de posters hierboven, de publicaties rond deze update zijn hierover niet duidelijk. Kortom, er zal ongetwijfeld een rationale achter deze nummering zitten, maar de logica ontgaat mij. QED moesten we vroeger bij de leraar Wiskunde dan zeggen (quod erat demonstrandum).

Mvg. Willem.

P.S. Tussen 1.81 en 3.55 zat overigens nog 2.7, bron: het bovengenoemde artikel.

Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Navraag bij de Märklin Kundendienst  over de update naar versie 3.112 heeft het volgende antwoord opgeleverd:

Die Version 3.112 musste nachgeschoben werden, da wir bei 2 Neuheiten, die jetzt ausgeliefert werden, festgestellt haben, dass sie nicht mit der Version 3.55 funktionieren.

Eine weitere Fehlerbehebung hat nicht stattgefunden.


De laatste zin heeft betrekking op mijn vraag of versie 3.112 mogelijk reparaties ivm bestaande problemen/bugs bij versie 3.55 bevat.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Citaat van: Yeoman op zondag 19 juli 2020, 11:01:23
Ik vermoed dat de CS2 bezitters vanaf nu hun MS2 niet meer verder kunnen upgraden dan versie 3.55.

Het vermoeden is ongegrond, navraag bij Märklin levert volgend antwoord op:

Im Moment ist mit der CS 2 nur die Möglichkeit die MS 2 auf die Version 3.55 zu bringen. Voraussichtlich wird mit dem nächsten Update für die CS2 diese Möglichkeit bestehen. Wann jedoch das Update kommen wird sind wir nicht informiert.
Re: MS2 updaten naar 3.112
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112
Maar het antwoord van Marklin bevestigt dan toch juist wel dat de CS2 een MS2 niet verder kan updaten dan versie 3.55?  8o

Wat ik tot nu toe begrepen heb:

Softwareversie 3.55  (mei 2019)

Max 40 locs.
Tot 32 functies per loc.

Softwareversie 3.112 (mei 2020)

Max 40 locs
Tot 32 functies per loc

En daarbij tov 3.55 (volgens site Marklin):

" De oorzaak van een chrash van het Mobile Station 2 is gevonden en verholpen"
" De interactie met gevoelige decoders bij "Loc zoeken" is verbeterd. De communicatie gaat nu vier keer sneller" .

CS2 kan MS2 updaten naar versie 3.55 (volgens site Marklin)
CS3 met update 2.1 kan MS2 updaten naar versie 3.112.

Verder goed om te weten dat een MS2 met een lager serienummer met update 3.112 een andere MS2 met een hoger serienummer aan update 3.112 kan helpen. Kost ongeveer 10 minuten.
Andersom gaat helaas niet omdat de MS2 met het laagste serienummer automatisch de Master wordt. Als iemand hiervoor een oplossing weet hoor ik dat graag.

Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Citaat van: diandi op zondag 26 juli 2020, 03:04:08
Maar het antwoord van Marklin bevestigt dan toch juist wel dat de CS2 een MS2 niet verder kan updaten dan versie 3.55?  8o
Je mist de nuance. Er wordt, door Yeoman, gesteld dat vanaf nu de CS2 niet meer verder kan updaten, terwijl dat door Märklin tegengesproken wordt. Het is nu niet mogelijk... Daar laten ze de deur open dat het in de toekomst wel weer mogelijk is.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Marklin zegt dat "voraussichtlich" is dat een CS2 bij een volgende update wel de mogelijkheid krijgt om een MS2 naar versie 3.112 te updaten.

Ik vertaalde dat als "naar verwachting".  En ik begreep daaruit dat het voor Marklin zelf niet zeker is dat de mogelijkheid van updaten met een CS2 naar versie 3.112 in de toekomst wel mogelijk wordt. En dan vind ik "wordt door Marklin tegengesproken" te stellig.

Maar goed, ieder zijn eigen nuance.

Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Ik heb denk ik het tegenovergestelde, eergisteren mijn ms 2 laten updaten, ik ging er vanuit dat 3.55 de laatste of te wel de hoogste was of is, nu zit er 3.112 in. Maar hier ik kan niet mee naar functie toetsen f16 en hoger er komt wel een regel waar staat f16-f23 maar ik kan deze toetsen niet activeren want daar staat niets. volgens een download van een gebruiksaanwijzing zou dat met 3.55 wel kunnen. Dus als er iemand in de regio Den Bosch 3.55 heeft zou ik deze wel willen proberen om te zien of ik dan wel die toetsen kan gebruiken.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Zoals ik bij de buren ook al zei, uit mijn hoofd is het niet mogelijk om te downgraden. Heeft desbetreffende lok wel meer dan 16 functies?
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Volgens de papieren wel maar als dat niet zo is ligt het aan de loc, dus dat ga ik ook controleren, loc is een week oud dus terug naar de winkelier en daar op de testbaan maar eens even kijken, ik houd jullie op de hoogte.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Citaat van: Laurent op zondag 26 juli 2020, 20:33:40
Zoals ik bij de buren ook al zei, uit mijn hoofd is het niet mogelijk om te downgraden. Heeft desbetreffende lok wel meer dan 16 functies?
Is toch wel mogelijk als je hem aan een niet geüpgrade gleisbox hangt.
Zo ging mijn Ms2 van 3.55 terug naar 1.81.

Groeten,
Ton.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Heb mijn MS2 vandaag per ongeluk een update gegeven. Had 'm aan de CS3+ gehangen om de kids mee te laten rangeren en plots vroeg 'm om een update te mogen uitvoeren. Werkt wel goed moet ik zeggen. (Al is het mij altijd een raadsel wat de updates nu juist allemaal inhouden).
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Citaat van: Janvanka op zondag 26 juli 2020, 18:04:08
Ik heb denk ik het tegenovergestelde, eergisteren mijn ms 2 laten updaten, ik ging er vanuit dat 3.55 de laatste of te wel de hoogste was of is, nu zit er 3.112 in. Maar hier ik kan niet mee naar functie toetsen f16 en hoger er komt wel een regel waar staat f16-f23 maar ik kan deze toetsen niet activeren want daar staat niets.
Om wat van merk lok/decoder gaat het want alleen marklin en ESU melden zich aan met MFX op de MS2 boven de F15.
Als je onder DCC rijd zul je zelf de icoontjes moeten activeren op het scherm.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Dan is dat misschien het probleem, het gaat om een dcc loc Piko 40503 , ik kan icoontjes wijzigen tot F14 maar hoger dan dat komt er in het scherm niets meer te staan dus kan ik ook geen icoontjes plaatsen.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Het probleem is opgelost, gisteren een mailtje naar Märklin Duitsland verstuurd, vandaag kwam de oplossing al, ( sneller als Märklin Nederland want die had ik een week geleden al een mailtje gestuurd maar tot nu toe geen enkele reaktie) maar goed de oplossing was dat als de loc voor de update geactiveerd was eerst de desbetreffende loc verwijderen en opnieuw aanmelden. Werkt nu perfekt .
En 3.112 is laatste nieuwste update.

Allen bedankt voor het meedenken.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Toch wel vreemd dat zowel Märklin Nederland of België niet reageren. Kunnen wij niet gezamenlijk iets opzetten om ons beklag te doen? Ik denk dat wij samen (Nederland en België) toch wel genoeg afzet hebben om ons niet zomaar in de kou te laten staan? Of zie ik dit verkeerd?
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Is Märklin NL en B niet gewoon de importeur waar het terecht komt? Ik schoot voor problemen met het CS3 iig direct Göppingen aan.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Heb ik uiteindelijk ook gedaan, maar je eigen importeur noemen maar totaal niet reageren op een mailtje valt bij mij onder de noemer waardeloos. Dus in het vervolg gelijk naar duitsland.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Een importeur zal de vraag toch doorleggen, dus dat lekker doen.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Märklin.nl valt voorzover ik weet, al een aantal jaren onder de directe "auspiciën" van Märklin (DE). De importeur heeft daar geen invloed meer op. Dan zou je m.i. naar de website van de importeur moeten.
Is dat niet het probleem? In Göppingen verstaan ze natuurlijk geen Nederlands, dus dat duurt even...
Zomaar een idee...

Mvg, Willem.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Met google translate kom je heel ver, en ik had met één dag antwoord, maar ook al zou de nederlandse importeur de gestelde vraag door sturen naar duitsland is het toch een kleine moeite om dit even te mailen , maar totaal niet reageren !!!!!! :-(
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Beste Jan,

Een landelijke importeur van buitenlandse producten is bedrijfseconomisch niet ingesteld op het beantwoorden van rechtstreekse vragen van "particulieren", daarvoor zijn er de winkels (dealers) die daarmee ook de klant kunnen "binden door goede service".

Overigens is een deel van de mensen bij de fabrieken er niet van overtuigd dat software ontwikkelen en verkopen bedrijfseconomisch "uit kan", maar ze moeten wel mee in de vaart der volken, het valt natuurlijk wel op dat er geen één modelspoor fabrikant een software programma à la iTrain, Koploper, Railware, Traincontroller, Win Digipet enz. heeft ontwikkeld, dat is bedrijfseconomisch, zonder een heleboel vrijwilligers, helemaal niet haalbaar.

Groet, Anne W
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2012

SBB - Zwitserland

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
"Landelijke importeurs zijn niet ingesteld op rechtstreekse vragen van particulieren". Is dat zo in het algemeen?

Een importeur van auto's heeft toch bijvoorbeeld ook gewoon een klantenservice?

Ik denk dat het eerder een bedrijfseconomische keuze van een importeur is om direct contact met de klant mogelijk te maken.

Maar inderdaad bij Marklin is het het beste om bij Marklin.de en in het Duits vragen te stellen heb ik ook gemerkt. Op de vraag voor een wachtwoord voor de insiderclub kwam na een week nog geen antwoord na een Nederlandstalige mail hierover. Deze vraag in het Duits gesteld aan .de kwam dezelfde dag nog een "Passwort"!
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
 @citaat

Auto importeurs hebben wel een service voor klanten met problemen, maar de eerste vraag zal altijd zijn: bent u bij uw autodealer geweest?

Inderdaad importeurs zijn niet ingesteld op één of meerdere miljoenen particulieren, wel op één of meerdere honderden dealers, die die miljoenen "verdelen/afvangen".

En wat verdient een importeur aan direct contact met een klant, vooral nu met "kopen via internet", waarom denk je dat er ook veel minder winkels zijn?

"Insiderclub" is een betaald product met weinig kosten....

Groet, Anne W
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Zullen we maar weer on topic gaan ? Onderhand hebben de reacties niets meer met de vraagstelling te maken en verwatert dit draadje.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
@citaat Lijkt me goed idee! Maar ff nog dit: als jullie het over de importeur hebben, bedoelen jullie dan De Kleine in Meppel? Heb ff op hun site gekeken, vroeger stond daar trots, dat ze importeur van Märklin waren, nu alleen iets over miniatuurauto's, verder valt er weinig te zien: nada Märklin, afgezien dan van de presentie van het logo in de banner op de homepagina... ik denk, dat daar wat "klein/oud zeer" zit... :O
Sowieso lijkt mij dat bedrijf te klein :D om consumenten te woord te staan, gezien het aantal merken dat ze voeren... (en daarnaast nog een eigen modelspoorwegwinkel?) OK, genoeg hierover! ;-)

Mvg, Willem.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Ja inderdaad, maar ik wil toch nog even melden dat ik zojuist een mailtje van de nederlandse importeur ontvangen heb.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Goede avond ben net nieuw in deze fantastische groep
Ik gebruik momenteel nog voor de Mobile Station Versie 3.55
En deze werkt vlekkeloos bij mij
De versie 3.112 heeft wel het voordeel dat deze de loc veel sneller herkent
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
 @citaat Hoe weet je dat versie 3.112 de locs sneller herkent ?
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Heb het getest bij iemand met deze versie
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
 @citaat Is op zich geen bewijs. Als jouw MS2 vol is met 40 MFX locs en de MS2 van de ander heeft slechts een paar locs in het geheugen dan is het logisch dat de locs sneller herkent worden.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Ik kan het mij niet voorstellen, aangezien Märklin zelf aangegeven heeft dat het enige verschil lokdata is van enkele loks die bij 3.55 foutief was en bij 3.112 recht is gezet.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
 @citaat Citaat van Märklin op de site bij deze update: "[...] de interactie met gevoelige decoders bij "Loc zoeken" is verbeterd. De communicatie gaat nu vier keer sneller". Betwijfelen jullie nu ook al de woorden van Märklin? Heeft het complot denken hier nu ook al toegeslagen? :P :D

Mvg, Willem.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
 @citaat De betreffende tekst staat alleen op de Nederlandse pagina. Op de Duitse pagina is daar niets over te vinden. Vreemd  :O
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
 @citaat Weird idd! Ik heb ook nog 's gekeken op de Duitse site, geen woord over 3.112! Enkel in de info bij de CS3-update komt "3.112" voor, maar geen woord over wat het doet of repareert. Wel begrijp ik uit deze info, dat 3.112 een "cumulatieve" update is (dus inclusief 3.55)...

Mvg, Willem.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Citaat van: brund55 op zaterdag 08 augustus 2020, 19:54:45
@citaat De betreffende tekst staat alleen op de Nederlandse pagina. Op de Duitse pagina is daar niets over te vinden. Vreemd  :O
Jij hebt nota bene zelf aan Märklin Duitsland een vraag gesteld en in het antwoord hebben zij jou vrij expliciet medegedeeld dat het enige verschil 2 nieuwe onderdelen zijn die niet functioneerden.
Citaat van: brund55 op dinsdag 21 juli 2020, 22:23:06
Navraag bij de Märklin Kundendienst  over de update naar versie 3.112 heeft het volgende antwoord opgeleverd:

Die Version 3.112 musste nachgeschoben werden, da wir bei 2 Neuheiten, die jetzt ausgeliefert werden, festgestellt haben, dass sie nicht mit der Version 3.55 funktionieren.

Eine weitere Fehlerbehebung hat nicht stattgefunden.


De laatste zin heeft betrekking op mijn vraag of versie 3.112 mogelijk reparaties ivm bestaande problemen/bugs bij versie 3.55 bevat.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
 @citaat Er ontgaat je iets in mijn reactie. In het antwoord van Märklin DE wordt nergens gesproken over de 4x snellere reactietijd. Dat wordt alleen op de Nederlandstalige Märklin pagina genoemd, verder nergens.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Dat ontgaat mij niet, dat duid ik juist. Volgens jouw mail, tenzij er nog meer in stond dat niet gekopieerd is, is de reden voor 3.112 deze loks.
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2018

Ik ben de aap die je een trucje leert

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Hi,
Ik volg dit gesprek een beetje. Sinds deze week ben ik ook in het bezit van een 60653  :-) .
Mijn HW versie is 2.1 en LDB???? versie 014 (2014/5).
Kan ik mijn MS2 ook updaten van versie 2.5 naar 3.112 en wie zou me daar bij kunnen helpen omdat je hem aan moet sluiten aan een geüdate MS 2 of een CS2 / CS3. Als het mogelijk is, ik woon in Bergen op Zoom dus een beetje in de buurt zou wel fijn zijn.


Ik heb al wat voordelen gevonden t.o.v. met mijn oude 60651  :biggrin: .
Ook wil ik wissels en eventueel seinen aansluiten maar ik moet nog ergens een goede documentatie vandaan halen, de handleiding is heel summier wat dit betreft  :( .


Robert
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: MS2 updaten naar 3.112 - wie in Leiden?
LDB zou wel eens LokDataBase kunnen zijn.

Als je met seinen aan de gang wilt, de handleiding van de seinen is daar m.i. duidelijk in. En vragen daarover kun je natuurlijk altijd op het forum kwijt.

F.