Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem

Gestart door wimpietje donderdag 09 juli 2020, 07:41:58

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Hallo allemaal, heeft er toevallig iemand ervaring met het locomotieven van het merk Electrotren? Ik ben geïnteresseerd in enkele modellen van hen maar kan niet uitvinden of ze compatibel zijn met het marklin 3-rail systeem en zo niet of ze te converteren zijn hiernaar en waar ik daarvoor terecht kan.
Dank bij voorbaat
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Aan enkele locs hebben we natuurlijk niets.

Ik heb zelf de 3 rail uitvoering van de NS 1300 rondrijden. Naar wat ik bij Ben heb gelezen waren de frames op een sleper voorbereid / hetzelfde.

Dus laat vooral artikel nrs en loktype achter dan krijg je feedback waar je wat aan hebt.
Niet elk land heeft een 3 rail markt. Dus dat zou best type afhankelijk kunnen zijn
Electronen is overgenomen door Hornby. Dus misschien vind je daar nog wat info op de website over electrotren modellen.

Mvg Robin
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Dag Robin,
dank je voor het antwoord.
Het gaat voornamelijk om deze Loc: Electrotren (H0 1:87) RENFE, high speed EMU S-490 'Alaris' in original blue and white livery, epoch V DCC Sound
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Niemand hier ervaring mee?
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Is nieuw model dat nog niet zo lang op de markt is, ik verwacht met ombouwen nog weinig ervaring te vinden.
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Citaat van: wimpietje op vrijdag 10 juli 2020, 07:34:24
Niemand hier ervaring mee?

Vast wel. Electrontren is nu een onderdeel van Hornby. De Rivarossi's en lima's zijn bijna hetzelfde. De verschillende modellen zijn onder diverse merknamen uitgebracht. In de Wiki staat zelfs een stuk over de NS1300 van Electrotren en even verder zoeken stelt iemand anders ook al die vraag: Electrotren, ervaringen gevraagd

Als ik het model zie is het een DCC model. Dus een je zal er een sleper onder mogen knutselen. En wat bedrading aanpassen. Er zit een DCC decoder in. Dus een MS 2/3 en CS 1Reloaded/2/3(+) moet geen probleem zijn om aan te sturen.

Groet Ronald.
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Dank je Ronald
Nu ben ik toch al een stapje verder 🤞🏻
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Vroeger maakte Elctrotren ook AC-modellen, ja zelfs "Märklin" rails! Met die historie kan ik me voorstellen dat ze dat misschien nog steeds wel doen (?).
Wellicht dat de beoogde DC-loc dus ook nu nog eenvoudig te voorzien is van een sleper. En volgens mij rij je digitaal, dus dan zijn er intern weinig aanpassingen nodig.
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Dag Hans, dank je voor de info
Ik heb nu contact genomen met Hornby die Electrotrén overgenomen hebben
Beetje geduld oefenen dus 😉
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Foto's van de onderkant kunnen je al flink op weg helpen.
Dan zie je vaak wel of ze rekening met een sleper hebben gehouden.
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Als je de tekening van het treinstel wilt hebben ga dan naar de hornby site en kijk bij service sheets vul daar in E3465 en dan heb je ze.
Voor zo ver ik het kan zien is er wel ruimte voor een sleper onder de stuurwagen uitdaging word het voeden van de tussenwagen en motorwagen aangezien het model geen stroomvoerende koppelingen heeft.
Ik vermoed dat het laatste ook de reden is van het ontbreken van de 3rail variant.
Re: LOCS ELECTROTREN compatibel maken met marklin 3-rail systeem
Tx Robin & Mark. Ik denk dat ik ervan ga afzien ( tenzij ik een positief antwoord krijg van Hornby) ; het lijkt me n beetje te complex om dit stel om te bouwe.