Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Loctite

Gestart door Meine woensdag 08 juli 2020, 23:53:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Loctite
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Loctite
In dit draadje wordt gesproken over Loctite.

Maar als ik kijk naar loctite op internet zie ik diverse soorten. Welke moet ik hebben om de kogellagers vast te zetten?

Meine
Re: Loctite
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Loctite
Hallo Meine,

Als je 100 % zekerheid wil, kan je best de fabrikant HENKEL contacteren via de website  https://www.henkel-adhesives.com/be/nl/over/onze-merken/loctite.html met een omschrijving en eventueel foto's van wat je wil doen.
Je krijgt gegarandeerd antwoord.

Succes  :)
Re: Loctite
Lid sinds: 2010

online
Re: Loctite
Hoe hoger het nummer hoe vaster het zit. ( eigenlijk hoe moeilijker het los is te krijgen. )

Je zoekt de groene stroperige variant.
Om zaken te borgen die niet meer los hoeven.
Normaal zou ik op m'n werk even in de kast kijken. Maar met een 5 weekse vakantie gaat dat even duren.
Re: Loctite
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Loctite
Citaat van: Hero op donderdag 09 juli 2020, 08:26:58
Maar met een 5 weekse vakantie gaat dat even duren.

Ik heb hetzelfde "probleem" dus ik kan wel even wachten,....

Ik heb de eerste omgebouwd en seconden lijm gebruikt. Werkt ook maar is echt oppasen. Eigenlijk veel te vloeibaar.

Meine

Edit: tekstuele aanpassing
Re: Loctite
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Loctite
Hallo allen,

Zelf gebruik ik altijd Loctite 414.

De meest gebruikte nummers zijn o.a. 401 deze is meer voor poreuze materialen. Elk nummer heeft een nandere eigenschap.

De 414 die ik gebruikt bewaar ik in de koelkast, de lijm is dan ook ietsje dikker. En het tuutje smeer ik in met vaseline. Deze gaat dan ook hierdoor niet vast zitten.

Zie hieronder de eigenschappen van de 414. (Bron Henkel)

Kleurloze, transparante, op ethyl gebaseerde snellijm met lage viscositeit. Geschikt voor kunststoffen, rubbers en metalen.
LOCTITE® 414 is een kleurloos tot stro-kleurige, transparente, universele op ethyl gebaseerde vloeibare snellijm (cyanoacrylaat). Het product is geschikt voor kunststoffen, rubbers en metalen. Het product heeft een fixatietijd van 2 - 10 sec.
Hardt zeer snel uit wanneer het wordt opgesloten tussen twee oppervlakken
Ideaal voor het verlijmen van kleine tot middelgrote onderdelen
Uitstekende adhesie op de meeste substraten
Geschikt voor kunststoffen, rubbers en metalen
Fixatietijd van 2 tot 10 sec.
Oplosmiddelvrij

En het voordeel van deze is dat hij niet wit opdroogd, maar mooi transparant. En het oppervlakte is dan ook niet ruw.

Edit: Schrijffout hersteld.

M.vr.gr. Erwin