Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Gestage vordering vlieringbaan

Gestart door Kees Wijers woensdag 08 juli 2020, 16:36:33

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gestage vordering vlieringbaan
Beste lezers, mijn vlieringbaan vordert gestaag. Het is een nogal ruim opgezet ontwerp geworden, neigt eigenlijk een beetje naar een verenigingsbaan  :) Verder ben ik voornemens te gaan rijden met de oude bovenleiding van Märklin. Ik heb geprobeerd het ontwerp (gemaakt met Anyrail) te uploaden, maar dat is nog niet gelukt. Blijft in 't vat! Ben wel tegen een probleem aangelopen. Ik rijd analoog, met m-rails van Märklin. Nu heb ik in de baan een dubbelsporig kruispunt met 4 kruisingen 5211. Deze kruisingen hebben gescheiden stroomkringen. Voor de rails werkt dat perfect. Ik heb twee parallel lopende hoofdsporen (elk spoor met een eigen trafo) die in een acht lopen en die zich dus kruisen op dit punt. Werkt prima! Maar de bij deze kruisingen horende bovenleidingsdraden 7277 hebben géén gescheiden stroomkringen. Heeft iemand daar misschien een oplossing voor? Hoor het graag! Hartelijke groet, Kees 
Re: Gestage vordering vlieringbaan
Je zult dan het kruisstuk moeten isoleren van de rest. En afhankelijk van het bereden deel die spanning moeten aansluiten.
Re: Gestage vordering vlieringbaan
Ja, er zijn eigenlijk geen andere oplossingen. Het meest voor de hand liggen de is om het gehele kruisingen (alle vier de 7277 stukken) van een separate spanningsbron te voorzien.