Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Gebeurtenissen programmeren in de CS3

Gestart door Digibeet woensdag 01 juli 2020, 21:13:27

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Gebeurtenissen programmeren in de CS3
Ben bezig gebeurtenissen te programmeren in de CS3.
Ik heb een eenvoudig systeem: recht stuk baan met een sein en contactrail na het sein.
Het contact mag het sein pas na 5 sec. omzetten
Zodra de trein het contact passeert gaat direct het sein om, en na 5 sec. gaat het rode streepje in het gebeurtenis-afloop scherm naar rechts.
Dit probleem heb ik ook in andere situaties, echter alleen het eerste sein in een reeks is betroffen.
Wie weet waarom het eerste sein niet pas na de ingestelde tijd verspringt, maar direct?
Wat zie ik over het hoofd?
Wat zijn jullie ervaringen met de pop-up menuutjes bij het aanmaken van de gebeurtenissen?
Zodra je ze versleept ijlen er diverse menuutjes na.
Wacht op een behulpzaam antwoord.
Hans
Re: Gebeurtenissen programmeren in de CS3
Lid sinds: 2015

Nieuwe start, Markin HO baan digitaal gestuurd

offline
Re: Gebeurtenissen programmeren in de CS3
Hoi Hans.
Ik ben ook een leek op dit vlak...maar heb je de vertraging bij het goede veld ingevuld?
Ik had ook iets vergelijkbaars. En door de vertraging bij 1 gebeurtenis eerder in te stellen was het opgelost. Het gaat om de wachttijd na de vorige gebeurtenis. Die stel je dan in.

Succes!
Re: Gebeurtenissen programmeren in de CS3
Ik maak de vertraging dmv de tekst functie
Deze geef ik dan de naam wacht 5 sec en geef te tijd in sec aan.
De gebeurtenis wordt dan ook 5 sec gewacht, daarna gaat de gebeurtenis verder door bijv een sein op rood te zetten.

Andere mogelijkheid is vertraging op te geven bij een actie, maar die vindt ik niet overzichtelijk.
Volgens mij is de wachttijd in de actie een wachttijd naar de volgende stap.
Re: Gebeurtenissen programmeren in de CS3
Bedankt voor de reacties. In feite betekend dit dat je er altijd een dummy als start artikel moet plaatsen. Bovendien heeft de tijdsinstelling voor het laatste artikel dan geen zin meer (bv als je slechts één sein wilt laten schakelen door een contactrail).
Hans