Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Zittende passagiers

Gestart door flyerman dinsdag 07 juli 2020, 14:59:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Zittende passagiers
Lid sinds: 2015

offline
Zittende passagiers
Weet iemand waar ik, betaalbare, zittende passagiers kan vinden? Ik vind de sets in de winkel eigenlijk te prijzig om in de wagons te zetten. Wel geschilderd.

Ik heb op Ali wat gekocht, maar ben er niet van onder de indruk. Het hoeft geen schoonheids prijs, maar het moet er wel een beetje uitzien
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Zittende passagiers
Hi Martin,

Ikzelf maar ook bij StOMM gebruiken we ze vaak van Ali.
Zo goed zie je ze nu (gelukkig) ook weer niet in de rijtuigen.
Je kan die evt. wat bijwerken met (matte)verf en je moet ook vaak wat amputeren.
Zijn enkele heel goed te zien dan monteer ik mooiere (dus ook een stuk duurder).
Heb ook weleens doosjes van Preiser gekocht dat zijn dan witte die je zelf moet schilderen.
Nam ik vaak mee op vakantie lekker rustig schilderen wijntje erbij enz.....  :idea:

groet
Harald
Re: Zittende passagiers
Klopt inderdaad dat je ze niet zo goed ziet, maar net wat jij zegt Harald, in sommige zie je heel goed zitten. Maar omgerekend over 1 euro per poppetje gaat me wat te ver.

Ik ben niet zo van het schilderen, misschien eens oefenen en een paar ongeschilderde kopen.
Re: Zittende passagiers
Citaat van: flyerman op dinsdag 07 juli 2020, 15:23:15
Maar omgerekend over 1 euro per poppetje gaat me wat te ver.
Wees blij dat 't geen LGB (schaal 1:22,5) poppetjes zijn. Daar raakt je beurs pas echt leeg van. ;)
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Zittende passagiers
als je de wat duurdere neemt bij ali zijn die veel beter.Koop 2 badges en meng ze door elkaar want er zit verschil op.
Voor de machinisten neem ik dan wel de preisers die ik in blok koop.Zijn ze snel 1 euro per setje goedkoper.Ook soms wat warmen en bijplooien of een likje verf om ze te verbelgischen :)
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Zittende passagiers
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Zittende passagiers
zijn nagenoeg dezelfde die niks kosten bij de chinees
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2011

Meet (kijk, voel, luister) en weet

offline
Re: Zittende passagiers
Ja Anne die zijn duur.
100 stuks bij Alie voor enkele eurootjes en gratis verzendkosten wel enkele weken geduld hebben.  :D

groet
Harald
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2023

offline
Re: Zittende passagiers
Ik koop ze via Ebay.
€ 8,99 per 100, gratis verzenden en geen maanden wachten.
En ja, 't zijn allemaal zwartharige chinese poppetjes. Maar in de rijtuigen valt dat echt niet op. Wel allemaal de benen amputeren.
Klik
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2006

offline
Re: Zittende passagiers
Bij de chinees ? Je plaatst ze toch hoop ik eerst 14 dagen in quarantaine ?  :D
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2010

Blij dat ik met koploper rij....

offline
Re: Zittende passagiers
De H0 dames en heren zijn eigenlijk voor de wagons iets te groot, de 1:100 familiebzijn beter in verhouding maar het benen werk blijft parten spelen, knipse,

Gr. Jan
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Zittende passagiers
Beste Harald,

O.K., ik vind 14 cent per poppetje goedkoop....., in ieder geval veel goedkoper als sommige centrales die alleen maar de bevelen vanuit de computer moeten doorgeven......, maar alles is relatief in het leven, ook het leven zelf.

Groet, Anne W
Re: Zittende passagiers
Ik heb zo'n 80 wagons te vullen met passagiers, ongeveer 20 - 25 per wagon, misschien meer, misschien minder.

Tel uit je winst. Heb ik zelfs een paar dure doorgeefluiken voor.
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2018

offline
Re: Zittende passagiers
Ik koop ze via ali .
Je zit dan rond een bedrag van 3 a 5 € het zakje (100 stuks)
En koop er dan meestal een zakje of 5 .
Ze zijn niet geschilderd. Maar op vakantie een leuke bezigheid. Met een potje of 10 van Revel maak je al gauw wat verschillende kleuren . Zit je rond de 20 a
25 € aan verfjes.
Bruin en vleeskleur niet vergeten voor de handen , hoofdjes , benen . Bruin is voor de zwarte mensen die rijden ook met de trein mee .
Voor de rest groen , blauw , rood , geel , zwart en wit daar kan je heel wat kleuren van mengen .

Grts Benny
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2012

offline
Re: Zittende passagiers
Beste Benny, een smiley maakt een ongepaste grap niet minder ongepast, misschien even de knop "verander" gebruiken....
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2007

offline
Re: Zittende passagiers
Zo is dat.

De vraag is of je de poppetjes wel heel uitgebreid moet willen schilderen. Ik ben in ieder geval van mening dat de meeste poppetjes die geschilderd worden geleverd, veel te felle kleuren hebben. In de eerste plaats omdat de meeste mensen meestal niet in heel felle kleuren rondlopen, zeker niet in Nederland en omringende landen. In de tweede plaats omdat je een modeltrein omgerekend vanaf enige afstand bekijkt (laten we zeggen 87 meter) en dan vervagen de kleuren nog meer.

Ik ga nog eens experimenteren met poppetjes in verschillende grijstinten. Ik denk dat het resultaat een stuk realistischer over zal komen. De huidskleur is al helemaal niet zichtbaar.  :)
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2018

offline
Re: Zittende passagiers
Citaat van: hvanschaik op woensdag 08 juli 2020, 09:39:53
Beste Benny, een smiley maakt een ongepaste grap niet minder ongepast, misschien even de knop "verander" gebruiken....

Heb wat veranderd hoor .
Maar man man man !!! Wat een gezever over anders gekleurde mensen . Ne zwarten is toch zwart , ne blanke is toch blank . Tegenwoordig van het minste je wat pent over andere mensen die niet jouw huidskleur hebben is het ongepast .
Voor mij zijn het ook allemaal mensen . Die hier op diene bol leven en hun plaats verdienen.
Het is niet Omdat je huidskleur vernoemt je direct een rashaater bent  8o .
Grts Benny
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2012

offline
Re: Zittende passagiers
Beste Benny, niemand noemt jou een "rashater", maar gezien de plek die het onderwerp racisme momenteel in de maatschappelijke discussie inneemt lijkt het mij gewoon geen goed idee om daar nu grapjes over te maken.
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zittende passagiers
Hier spreekt de idioot die er 1000+ zelf heeft geschilderd.  >:-D

Belangrijkste zijn de hoofdjes die zijn goed zichtbaar. Ik heb de bejaarden er tussenuit gevist en die een grijzig kapsel gegeven.
Verder p zakje van 100 een haarkleur.

Verder zijn alle t shirts met een pastelkleur geschilderd. (niet )Puur dat de kleur niet zo extreem meer is.
En een groot aandeel heeft een beige of licht grijs shirt / jurk / kostuum.

Broeken zijn lang genoeg als ze tot de knieën komen. Uitgezonderd de mannekes met de benen over elkaar die hoef je niet in te korten.
Die zijn hier maar in drie kleuren verkocht blauw,grijs en kaki.

Grootste deel is geverfd met de restjes van andere schilder projecten.Als ik naar buiten kijk zie ik op 100m afstand nog wel wat kleur maar geen details.
Dus alleen grijstinten zie ik niet zitten.

Mvg Robin
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2018

offline
Re: Zittende passagiers
Haha 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Ik dacht dat ik de enige (zot) was die er al zoveel had geschilderd .  Welkom bij het clubje Hero .
Denk dat ik aan 2000 stuks al lig er waren er 500 stuks bij voor mijne kameraad van het werk die heeft ook modeltreinen. 😂

Zou nog een leuk topic zijn .
Wie of (Welke hek) schilderde er de meeste poppetje 😉🤣.

Grts Benny
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Zittende passagiers
En dit zijn de poppetjes van Ali? Zien er toch redelijk goed uit?
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zittende passagiers
Dit zijn onbeschilderde van Ali.€ 2,14 p 100 stuks. En dan €0,79 verzendkosten. ( voor 3 pakjes)

Voldoen prima achter de wagonramen.

Mvg Robin
Re: Zittende passagiers
Heb je een link Robin?
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zittende passagiers
Natuurlijk   Huidige prijs 0,90   1,28 verzending   Let op deze zijn 1:120  De 3e foto in de link zijn de 1:87 figuurtjes deze kosten 1,19

https://nl.aliexpress.com/item/4001153593537.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5b6710f99LoVIE&algo_pvid=4d4dcbce-507b-4613-8430-410146563650&algo_expid=4d4dcbce-507b-4613-8430-410146563650-9&btsid=0b0a119a15942194021981056e5951&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Voor 2,18 p 100   Deze koop ik meestal. Zijn iets beter geperst en wat steviger.

https://nl.aliexpress.com/item/4000032788951.html?spm=a2g0o.productlist.0.0.5b6710f99LoVIE&algo_pvid=aab293bb-22e0-4289-8bb3-f34927301dd3&algo_expid=aab293bb-22e0-4289-8bb3-f34927301dd3-43&btsid=0b0a119a15942197277358803e5951&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_,searchweb201603_

Even oppassen bestel je meer als x items besteld, vliegen ineens de bestel kosten omhoog. Dus gewoon meerdere kleine hoeveelheden bestellen.  ;)  Ik dacht p 3 setjes. Je krijgt ze dan wel weer gewoon in een pakketje.

Edit : Er waren opeens meerdere maten beschikbaar in de 1e link. Dus de juiste erbij gezocht.
Re: Zittende passagiers
Bedankt.

Zitten deze los in een zakje, of in een rekje waar je ze uit moet breken? Wel makkelijk met schilderen.
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2010

offline
Re: Zittende passagiers
Martin,

Ze zitten in een piepklein zakje gepropt.En zijn al van het rekje af getrokken.
Meestal moet je nog wel een plastic bobbeltje wegknippen of afvijlen in het haar op de plaats waar ze ooit vast zaten.

Dank voor je PB heb de link hierboven aangepast en van extra info voorzien.

Mvg, robin
Re: Zittende passagiers
Lid sinds: 2007

Meine (Landkreis Gifhorn)

offline
Re: Zittende passagiers
Via de ipad of tablet / telefoon bestellen is het vaak goedkoper!!

Geen idee waarom, maar vaak is dat zo. (bij ome Ali)

Meine