Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653

Gestart door Rens dinsdag 30 juni 2020, 20:38:19

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Hallo allemaal, wie kan me helpen ?

Met een MS 60653 wil ik twee diesels Roco NS 2400 (met ESU loksound 5.0) gelijktijdig laten rijden, ik dacht eenvoudigweg beide locs hetzelfde locadres te geven maar dat gaat kennelijk zo maar niet.
Hoe doe ik dat ? 
Bedankt alvast voor jullie oplossingen.

Groeten van Rens.
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Hoi Rens,

Het zou geen probleem mogen geven als je beiden loc's het zelfde adres geeft.

Het is wel van belang dat beiden loc's even snel rijden optrekken en remmen, dat kun je onderling aanpassen als je ze op hetzelfde adres hebt rijden.
Zet iedere loc bv 20cm. van elkaar en ga rijden, de loc's zouden dan op dezelfde afstand moeten blijven rijden, doen ze dat niet dat een loc aanpassen op de anderen.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Hallo Peter, dank voor bericht, de instellingen van beide locs zijn exact gelijk. Ze rijden en reageren beide prima, maar als ik ze beide op het baanvak zet reageert alleen de loc die ik het eerst op de rails heb gezet.
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Heb je MFX uitgezet in de decoder en stuur je de lok op DCC?
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Dag Mark,

Dank voor de reactie, beide locs hebben een nieuwe en identieke ESU sound 5.0 decoder, de instellingen van de decoder zijn van beide locs geheel gelijk, ik meld de locs op de MS60653 aan middels "herkennen", dat lukt prima, en kregen zo hun "eigen plekje" op de 60653, en met hetzelfde loc-adres (3).

Beide locs rijden/functioneren individueel ook prima (gestuurd vanaf hun "eigen plekje" op de 60653), maar als ik de tweede loc achter de eerste zet, reageert die tweede niet.
Andersom, als ik die tweede loc inschakel (vanaf zijn eigen plekje op de 60653) doet deze het dan wel,  maar zet ik de eerste er bij doet die het niet.

Nu wil je dat ik "MFX uitschakel" , wat betekent dat ?

Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Precies wat er staat: MFx uitschakelen. Zodat je ze op adres gaat sturen. Ze zijn nu niet hetzelfde ingesteld, ze zenden uit op hun unieke mfx ID.

Overigens moeten de instellingen niet hetzelfde in de decoder zijn, de loks moeten hetzelfde reageren. Daartoe moet je soms de instellingen laten verschillen.
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Dank voor info, ik kan MFX op de 60653 uitschakelen (keuze combinatie MM/DCC/MFX) maar moet dat ook van de (ESU) decoder ? En hoe moet dat ?

Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Als je naderhand weer met MFX wilt rijden, moet je het ook in de decoder uitprogrammeren.
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: digitale dubbeltractie 2x Roco NS 2400 met MS60653
In de handleiding van de decoders van ESU staat mfx genoemd als M4
Jan