Beste Jo,
Ik heb mijn 39393 (BR 39 083) even uit het depot gehaald en op de ESU-locprogrammer aangesloten. Dat was geen goed idee. Hij spoot weg op het aangesloten spoortje (hoewel zowel op de hoofdbaan de snelheid 0 was ingesteld en ook op het testspoor). De locprogrammer kon de decoder ook niet uitlezen en was in eerste instantie alleen via Motorola te benaderen, waardoor ik hem toch op snelheid 0 kon krijgen, daarna ook weer via dcc benaderbaar. Maar de decoder uitlezen ging dus niet, zelfs CV1 kon hij niet lezen.
Vervolgens de loc weer op de baan gezet. Kortsluiting in de ECoS2 na een cm of 5 rijden. Loc op programmeerspoor gezet, opnieuw kortsluiting na 5 cm.
Loc gewist uit m'n EcoS en opnieuw laten inlezen als Mfx loc. Daarna liep de loc weer zonder problemen.
Omdat ik de loc uit mijn ECoS gewist heb, betekent dat helaas voor mij dat ook alle andere Mfx-locs, die op een geïsoleerd stuk stonden, opnieuw ingelezen moeten worden (dat gaat tegenwoordig wel wat sneller); en waarschijnlijk ook een aantal dcc-railcomlocs opnieuw op het programmeerspoor ingelezen moeten worden (kruipen onder de baan dus...), kortom ik ben dit weekend nog even zoet met herstelwerkzaamheden...
Nou ja, veel wijzer kan ik je dus niet maken.
Ik denk dat je met een Märklin programmer ook niet veel kan, want deze decoder is nog van vóór die tijd en niet programmeerbaar met de M-programmer.
Als opnieuw inlezen niet helpt in je MS2 dan is de enige optie die ik zie de CV's van aux 3 en 4 met de hand wijzigen (met een 6021? of via het programmeerspoor aan een ECoS of een CS2/3), alleen weet ik ook niet welke CV's dat zijn en welke waarde ze moeten hebben. Ik vraag me ook af of met een 08-reset die waarden wel gewist worden, want ik heb ooit mijn 39390 (BR 39 048) gereset, en dat gaf geen probleem (is dezelfde decoder als de 39392 en 39393).
Helaas, niet van veel toegevoegde waarde, maar toch wens ik je succes, Paul