Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.

Gestart door Treinloos zaterdag 27 juni 2020, 20:04:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Hallo allemaal.
Kan ik een tv beeldscherm gebruiken om het beeldschermpje van mijn CS3 daar groot op te zien.?
Kan ik dan ook een muis gebruiken?
Bij voorbaat dank,
JH.
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

online
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Ja... Mits je er een computer tussen hangt die op de beeldschermserver van de CS3 gebruikt.
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Lid sinds: 2017

Marklin CS3+/ Itrain / DR5000-YaMoRc-Arcomora

offline
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
hallo
1) op een CS3 kan je bv een wireless mouse aansluiten.
2) op een CS3 kan je geen tv aansluiten.
3) op een CS3 kan je wel een verbinding maken met bv een laptop via de VNC viewer. kijk hiervoor op de marklin site
4) op een CS3 kan je via een app verbinding maken met een tablet . (dat werkt al redelijk goed maar niet alle funkties ) is nu al even geleden dat ik dat nog gebruikte
5) via pc software (iTrain)  heb ik een 4K  monitor van 28 inch en dat is het einde.
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Als de CS3 is gekoppeld aan een netwerk, kun je via het IP-adres van de CS3 de webserver starten.
Technisch is het dan mogelijk op een smart-tv ook de browser te starten om een baanplan zichtbaar te maken.

Als alternatief zul je via een PC met VNC-viewer kunnen werken.

De CS3 heeft alleen de mogelijkheid voor een bedrade buis. Mogelijk werkt het ook met een bluetooth muis, waarbij het USB-deel in de CS3 gestoken is.

John (VT601)
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Hartelijk dank voor de reacties.
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Ik kan bevestigen dat de CS3 ook werkt met een bluetooth muis, waarbij het USB-deel in de CS3 gestoken is.
Re: Groot beeldscherm aansluiten aan CS3 plus.
Vanuit dat baanplan Geopend in de browser vanuit een andere pc, kan je ook de wissels schakelen, de seinen lukken mij helaas nog niet. lukt wel vanuit de artikelen lijst daar.

Het lijkt erop dat je daar, tegenwoordig ook je locs zichtbaar maken en bedienen?

Zie ook voor meer  info ook het deense forum Deze laat ik door google chrome vertalen.
https://baneforum.dk/viewtopic.php?f=6&t=3474