Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Bad Dirksheim - Kleine foto update

Gestart door Dirk59 zaterdag 27 juni 2020, 14:20:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Citaat van: Dirk59 op donderdag 19 mei 2022, 10:35:24

De vitrine gevuld:


Grappig ding maar ik zou het spiegelglas weg halen en vervangen door een mat witte achtergrond Het leidt af vind ik.
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw
Citaat van: Dirk59 op woensdag 18 mei 2022, 09:43:01
@citaat
Begint wat te worden nu de ombouw zover klaar is. Of de glazen schuifdeurtjes het stof goed tegenhouden is even afwachten tot het landschap op de baan dicht is. De schuifdeurtjes zitten wel mooi in de geleiding en sluiten netjes aan dus ga er vanuit dat ze stof en dergelijke buiten houden :).

Heb je het glas hiervoor zelf op maat laten snijden en hoe heb je de rails/ geleiding gerealiseerd?

Overigens prachtige invulling van de vitrine! Zoals meningen kunnen verschillen heb ik een afwijkende mening op het spiegelglas. Het geeft naar mijn mening juist een mooie blik op de achterzijde van de loc in de vitrine die anders niet zichtbaar was.
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
 @citaat
Ben, ik begrijp wat je bedoelt, eerst stond hij in een gewone kast met een licht grijze achtergrond. Is wat rustiger beeld maar met die spiegels krijg je, vind ik, wel een leuk effect. Hij staat ook niet direct in het zicht.

Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
 @citaat

En het  is net of er nu twee staan.
Dat is ook indrukwekkend.

Henk
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
@ LibertyCity,
het glas is op maat besteld op het WWW, de geleiding is gekocht bij een terrariumshop. Daar zijn ze per meter te koop/per paar, boven- en benedengeleiding.

@Henk,
twee voor de prijs van één 😅.

Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Hoi Dirk,

Hij staat er netjes bij en zoals jij al aangaf net weer iets anders dan bij mij  :) :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Hoi Peter,

je moet een beetje variatie houden op het thema, wordt anders zo saai :D.
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Dirk,

Wat een fraaie opvulling van je mooie vitrine. :favorite:
Ook hier staat de Ce 6/8 II van Lego te pronken maar dan in de kast waar de tv op staat zodat hij altijd mooi in het zicht is.
Net als jij wacht ik ook op uitgave van Marklin zodat Michelstadt weer een Zwitserse krokodil rijker is.

Geniet van je fraaie gevulde vitrine want die ik het bekijken meer dan waard. :P :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Dank je Michel :thumbup:

Citaat van: h0_miessie op donderdag 19 mei 2022, 17:47:41

Net als jij wacht ik ook op uitgave van Marklin zodat Michelstadt weer een Zwitserse krokodil rijker is.


Het zal niet meer lang duren Michel in sommige duitse winkels is hij al te krijgen :).

Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Dirksheim - Tafelombouw met vitrine
 @citaat

Dirk,
Hopelijk komt het mailtje van mijn Duitse leverancier gauw in de mailbox zodat deze fraaie loc snel zijn rondjes kan rijden hier op de baan.

Groet Michel
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Hallo allemaal,

vandaag bezig gehouden met hobby voorbereiding voor komende winter. Ja een beetje vooruit denken kan geen kwaad :D. Tegen de tijd dat de verwarming weer aanstaat zal ik waarschijnlijk de eerste bomen gaan 'planten' op de modelbaan en wil deze proberen zelf te vervaardigen. De laatste maanden het nodig hierover gelezen en bekeken op YT en ben zo uitgekomen bij het plantje Teloxys-Aristata, beter bekend als zeeschuim.


Bron: Vreeken zaden


Vandaag dus een kweektunnel achterin de tuin gemaakt waar ik het zaad van het zeeschuimplantje in twee fases heb ingezaaid.


Aan de linkerzijde kun je, als je goed kijkt, al zien dat daar het zaaigoed van een week geleden al begint op te komen. Dit had ik toen nog provisorisch afgedekt met wat stenen en een oud stukje plasticfolie.





Nu dus afwachten hoe dit zich gaat ontwikkelen en of er in augustus een beetje redelijke oogst opbrengst af gaat komen.


Dat afwachten ging me vanmiddag na gedane arbeid in de tuin goed af met het mooie weer B).



Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Wat een heerlijke tuin heb je daar, Dirk  :thumbup:

Met de groene vingers zit het wel snor, dus dat wordt een flinke zeeschuimoogst  :P

Grtz Tony
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Kijk ook eens in dit draadje: Zeeschuim 2009. Kweek je eigen bomen voor de baan.. Mogelijk wat tips  :D
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
 :) Leuk project zo om je eigen scenery groen te kweken, het geeft de hobby nog weer een extra stukje uitdaging. :thumbup:
En inderdaad heb je een mooie tuin, ziet er sfeervol uit, goed vertoeven lijkt me. B)

Dirk-Jan
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Hallo Dirk,

Mooie tuin en een goed idee,
misschien kun je wel een handeltje beginnen op het forum.
Ik heb strak ook nog veel bomen nodig.

Gr Einte
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Zet ze een flink stuk uit elkaar en je krijgt flinke struiken.
De langste 'bomen' hier van het balkon waren 30 cm.

Mvg, Robin
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
@Tony,
wat de tuin betreft mag ik niet klagen dat is mijn tweede hobby, maar of de oogst deze eerste keer gelijk goed lukt zullen we nog even moeten afwachten. Er komt wel al het nodige boven de grond van de eerste zaai ronde dus er is goede hoop :).

@Ronald,
dank voor de link :thumbup:

@Dirk-Jan,
ik vind het leuk om te proberen zelf enkele dingen te maken voor de hobby. Lukt niet altijd zoals je in je hoofd hebt maar het proberen is ook al leuk. En in de tuin is het met het mooie weer zeker goed toeven, er is altijd wel een zitje in de schaduw of de zon. Genieten dus B).

@Einte,
voor we over handel :D gaan nadenken eerst kijken wat de opbrengst van deze eerste poging gaat worden. Ik heb flink wat bomen nodig voor wat ik voor ogen heb.

@Robin,
goeie tip :thumbup:, ik heb al meer tips van jou gelezen bij 'de buren', maar jij hebt er dan ook wel al wat langer ervaring mee.

Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Hey Dirk,

Ook ik ben nog in afwachting op mijn zaadjes voor zeeschuim te kunnen zaaien.
Hopelijk blijven deze niet te lang meer op zich wachten, vrees dat het anders te laat gaat worden om voor dit seizoen nog te  kunnen zaaien.
Ben benieuwd naar jou resultaten.
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
 @citaat
Hoop voor je dat de zaadjes binnenkort komen Freddy, wordt anders wel krap om nog mooie planten te kweken als ik dat zo op de verschillende forums lees. Hier gaat het eerste zaaibed redelijk uit de grond komen. Vooral van de week met een wat warmere dag zie je het sneller uit de grond komen.
Denk dat ik volgende week al plantjes moet gaan verspenen 😃.

Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Dirk en alle lezers,

De standaard tips :

Ze groeien vanzelf.  :D Met elke dag een scheutje water een stuk groter.

Niet in de direct felle zon kweken dan verbranden ze niet. Maar dat geld voor meer planten.
Ik had ze op m'n balkon achter een stuk groen gaas doek. Dat gaf wat schaduw en ze groeien mooi omhoog.

Pluk ze net voordat ze rood kleuren. (dat rode lost op in het glycerinebad )
Drogen daarna,zaadjes verwijderen door ze te aaien met de zijkant van een pincet.
Blaadjes eraf plukken met een pincet en twee dagen in een glycerine oplossing weken om ze flexibel te houden de komende jaren.
Die kom glycerine alleen openen met handschoenen aan. (dit is een prima kweekbad voor schimmels en die wil je niet tussen je takjes hebben)
Ik heb ook eens gelezen dat iemand een oude frituurpan gebruikte om ze te weken.

Succes en tuinier ze.
Robin
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Kweektunnel voor zeeschuim
Hoi Robin,
dat zijn goede tips om een mooie opbrengst van bomen te krijgen voor de modelbaan 👍🏻. Nu nog lekker warm weer, dan kunnen de plantjes goed groeien.


Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Hallo allemaal,

vanavond tiidens het avondmaal werd er een pakje bezorgd met een lang verwachte inhoud: de Ce 6/8 II ,,Krokodil" van de SBB in de uitvoering van als bruine historisch museumloc 14253.
Even snel op de foto gezet om jullie mee te laten genieten van deze prachtige 'dame' :D








Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Dirk,

Wat een schoonheid van een dame is er bij je binnen gereden. :)
Echt heel mooi heel veel rijplezier toegewenst.
Hier is nu de groene BLS loc onderweg en wacht ik tot ook hier de bruine krokodil binnen komt rijden.

Groet Michel
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Dirk,

Wat een beauty, veel plezier er mee :thumbup:. Voorlopig blijft het bij mij bij de ene groene die in Donnerwetter rondrijdt, maar ooit komt er nog een bruine bij :P.

Groeten,
Wico
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Daar kun je je avondeten wel even voor laten staan Dirk, ze is prachtig.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
 @citaat @citaat @citaat

De "dame' is terug in de doos en blijft voorlopige daarin opgeborgen. Momenteel namelijk druk met andere bezigheden. De laatste van de vier kids gaat het nest verlaten en ben daar nu bezig in de nieuwe woning. De hobby ligt dus even stil, maar ik kon het gisterenavond toch niet laten de 'dame' even op de rails te zetten 😁.
Misschien dat ik binnenkort toch tussen de bezigheden door een kort filmpje van de 'dame' maak 🎬 .

Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Proficiat met je aanwinst Dirk, het zijn wondermooie locs. Zelf heb ik een groene, bruine, zwarte en jawel de gouden.
Ik laat er soms twee samen rijden. Echt een mooi zicht.
Geniet van je aanwinst en sparen voor een volgend exemplaar maar zeker?

groetjes

Luc
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Ik heb hem van Roco. Is deze ook van Roco?
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
 @Luc dat zal een schitterend gezicht zijn, krokodillen in dubbeltractie. De treinspaar pot is leeg dus wat je zegt dat wordt voorlopig weer sparen 😉.

Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
@Jos deze krokodil is een  metaaluitvoering van Märklin nr. 39595.

Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
blijven supermooie loks.Heb hier 2 groene broertjes omgebouwd met esu locsound en 5* motor
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Mooi hoor Dirk!

Ik heb de Insider krokodil uit 1996 (30159).
Het blijft een van mijn favorieten.

Henk
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Hallo allemaal,

het is even geleden dat ik hier iets geschreven heb, maar soms gaan andere dingen voor. De bouw aan de baan heeft echter niet helemaal stil gelegen.
Om verder te gaan waar ik gebleven was: de stand van het zeeschuim projectje aan het eind van de lente. Hier een onder paar foto's van de eerste zeeschuim kweek in mijn zelf geknutselde kweektunnel.


De zaaitjes hadden er zin in het kwam vlot omhoog.


De eerste opbrengst net uit de grond.


Behandeld met glycerine en in de doos.

Komende winter eens gaan kijken of ik van deze eerste zeeschuim opbrengst boompjes voor op de baan kan fabriceren.
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Nieuwe aanwinst: SBB - Ce 6/8 II „Krokodil”
In de zomermaanden ook bezig geweest met de reizigerswagons om deze van licht en de bekende chinese passagiers te voorzien. De verlichting in de bagagewagons kan apart aan/uit geschakeld worden van de rest van de gekoppelde reizigerswagons. Alle wagons zijn gekoppeld met stroomvoerende koppelingen. Bij de Gotthard Express kan het licht wel of niet gedempt branden en ook hier kan het licht in de fietswagon apart van de rest aan en uitgeschakeld worden.
Dit gebeurd met een functiedecoder geinstalleerd in de bagagewagon waar ook de sluitlichten ingebouwd zijn. Bij de Gotthard Panorama Express zit hij in de laatste panoramawagon.


De functiedecoder in een panoramawagon.


Panoramawagon met sluitlichten.



Op het filmpje lijkt het licht feller te branden dan het eigenlijk doet :| .



In het restauratierijtuig zijn de tafeltjes alle voorzien van een eigen sfeerlichtje op de tafel.

Via iTrain wordt de verlichting in de bagagewagons in de stations ingeschakled en na een random tijd voor vertrek weer uitgeschakeld. Bij de Gottard Panorama Express gaat het licht bij stilstand in de stations op volle sterkte branden in de panoramawagons, maar wanneer de trein vertrekt wordt het licht in die wagons weer gedimd tot een zwakke verlichting.

Re: Bad Dirksheim - en weer verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - en weer verder
Ook het eerste gebouwtje is in elkaar gezet, een seinhuis van Kibri, nr.39486. De kleur van het seinhuis is wat aangepast omdat hij dan beter bij het nog te bouwen station past qua kleurstelling. Ook is het seinhuis gelijk van verlichting voorzien zowel binnen als buiten en van binneninrichting, ik was toch bezig ;).


Het seinhuis met twee buitenlantaarns.


De wanden ook wat aangepast.


De inrichting voor het seinhuis.


Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Verder de basis voor de laatste reeks tunnels uit XPS gesneden. Deze tunnelportalen moeten nog wel van steentjes worden voorzien maar de voorraad is erg laag. Is dus even wachten tot deze aangevuld is voor de tunnelportalen bekleed kuinnen worden. Ook het eerste deel van de ingang van de tunnels voorzien van een basis die nog verder afgewerkt moet worden, maar het begin is er. Nu komen de treinen al vanuit een zwart gat te voorschijn en dat ziet er al best aardig uit. Ook van het viaduct vooraan bij het station is de basis in XPS klaar. Hiervoor wel de sporen erboven moeten verwijderen om goed toegang te krijgen wat toch wel even lastig waas met de wissels die hierboven liggen, maar dat komt straks allemaal weer goed vast te liggen, alleen op een andere ondergrond. Het MDF boven het viaduct was net te dik om het viaduct daar voldoende hoogte te geven als er straks ook de bovenleiding in komt.


Tunnel ingangen aan de linkerzijde van het station.


Tunnel binnenzijde, eerste aantal centimeters zijn in de contouren van het tunnelportaal.


Ruwbouw van het viaduct.


Links de ingang van het viaduct.

Dit is de stand van de bouw tot hoever ik nu gevorderd ben. Het volgende is eerst zorgen dat de steentjes voorraad flink wordt aangevuld om de tunnelportalen af te kunnen maken. Ook moet er nog een soort van lawinegalerij gemaakt worden op de baan. Ik heb daar al wel een idee over maar dat moet nog helemaal uitgedacht gaan worden hoe en wat.
Wordt vervolgt.
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Dirk,

Leuk seinhuis maar probeer eens de buitenlantaarn te vervangen voor een N spoor exemplaar, oogt gelijk een stuk beter. Proporties zijn nu wel heel opvallend, verlichtingsbol is veel groter dan het hoofd van de seinhuiswachter.
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
 @citaat
Dat is een goeie tip Ronald, staat genoteerd op m'n todo lijst 👍🏻
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Hoi Dirk,

Ik was jou topic even uit het oog verloren maar wat een mooie vorderingen  :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman 
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
@citaat
Is hier ook even stil geweest Peter, maar de bouw gaat wel rustig aan door.
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Hallo allemaal,

ook de laatste tunnel is in ruwbouw klaar. Dit is een korte tunnel van iets meer dan 30 cm die een volledig afgewerkte tunnelgang krijgt en niet alleen een kort deel bij de in-/uitgang. Hij komt vooraan op de baan en op ooghoogte te staan, dan is dit wel zo mooi om daar een afgewerkt tunnel neer te zetten.


Doorkijk in-/uitgang komende vanaf het Kirnach-Viadukt


Doorkijk bij de in-/uitgang aan andere zijde van de tunnel


Bovenaanzicht van de tunnel ruwbouw

en weer verder met steentjes snijden  :)


Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Dirk,

Dat ziet er weer heel goed uit! En mooi strak uitgewerkt in XPS plaat.

Groeten,
Wico
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Mooie tunnel(ingang) Dirk. :thumbup:
Laat staan als hij onder handen is genomen hoe mooie hij er dan uit zal zien.
En blij dat ik weer een update kan bewonderen. :thumbup:

Groet Michel
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Bijna vergeten het volgende bouwwerkje in deze update te tonen.
Om het steentjes snijden een beetje aantrekkelijk te houden, tussendoor het idee voor de galerij tastbaar gemaakt in XPS met wat houten onderdelen. De ruwbouw is wel anders geworden dan ik in eerste instantie voor ogen had maar deze uitvoering ziet er toch ook niet verkeerd uit.

Hieronder in een paar grote foto stappen hoe de galerij ontstaan is:



De ronde (houten) palen voor de dakondersteuning gemaakt in een soort van fundering


De dakplaten; bovenzijde van verdiepte scheiding voorzien van de verschillende platen, onderzijde van draagbalken voorzien


De steunmuur aan de binnenzijde van de galerij. De schroefgaten moeten natuurlijk nog gedicht worden


De losse onderdelen inelkaar gezet


Overzicht van de plek op de baan waar het moet gaan gebeuren

Dit was het voor zover en dan nu toch echt weer verder met steentjes snijden om de voorraad zover te krijgen dat ik de tunnelpoorten wat verder kan gaan 'aankleden' ;)



Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Hoi Dirk,

Ik ben jaloers op die hele mooie galerij die je hebt gemaakt. Zoiets moet er bij mij ook nog komen, dus ik kijk de kunst een beetje af ;).

Groeten,
Wico
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Hoi Wico,

Ik vind hem zelf ook wel goed gelukt 😇. En de kunst een beetje afkijken is geen probleem, doen we allemaal toch hier bij elkaar 😅.

Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Dag Dirk.

Prachtige portalen en dito galerij heb je gecreëerd  :thumbup:
Is de bovenleidingmast in de tunnel tijdelijk? :roll:
Eventueel de uithouder aan een mast die buiten de tunnelwand staat?  :idea:

Groeten,

Erik.
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En weer verder
Citaat van: Nieuwenhuis op zaterdag 10 december 2022, 18:32:31Is de bovenleidingmast in de tunnel tijdelijk? :roll:
Eventueel de uithouder aan een mast die buiten de tunnelwand staat?  :idea:

daar had ik eigenlijk niet aangedacht Erik :thumbup: . Ik ga daar eens naar kijken om buiten de tunnelwand een mast te plaatsen zodat alleen de rijdraadbevestigingen in de tunnel zitten.
Re: Bad Dirksheim
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim
Re: Bad Dirksheim - Filmpje
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Filmpje
Hallo allemaal,

voor mezelf een kort filmpje gemaakt van de baan hoe het er nu voor staat, maar die bewegende beelden wil ik jullie toch eigenlijk ook wel tonen. Alles werkt lekker met iTrain en langzaamaan zijn alle tunnelpoorten gemaakt. Tenminste de basis van de tweede reeks tunnelingangen is nu klaar. Het verder afwerken van deze tweede reeks moet nog gedaan worden. Ook de galerij heeft nu duidelijk zijn definitieve basisvorm gekregen en het Kirnach-Viadukt is op het ballasten na af. Maar dat kan pas als hij definitief geplaatst wordt, namelijk om straks makkelijk de scenery in het midden van de baan vorm te geven moet hij nog één keer wijken. Zelf ben ik al best tevreden met de huidige stand dus veel kijkplezier.