Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Bad Dirksheim - Kleine foto update

Gestart door Dirk59 zaterdag 27 juni 2020, 14:20:12

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, bouwfase II
Hallo allemaal,

als eerste wil ik jullie bedanken voor de complimenten. Ik kijk hier natuurlijk op het forum wel de kunsten van andere af en kopieer daar dingen van die ik kan gebruiken. Het al oude 'knippen en plakken'. Dus eigenlijk compliment aan alle hier op het forum :thumbup:.
Van het weekend lekker bezig geweest met de baandelen op hoogte brengen. Het eerste deel van fase II ligt nu zover klaar dat ik daar de rails kan gaan aftekenen om aan de hand daarvan het kurk te gaan plakken. Waarna de rails dan definitief op z'n plek komt. Vanzelfsprekend met de bedrading die er dan bij komt. Maar zover zijn we nog niet. Hieronder wat foto's van de tot hoever de huidige bouw gevorderd is.













Tot zover de bouw vorderingen. Volgend weekend gaan we weer verder :).
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Lekker opgeschoten, ziet er uit als een goed doordacht geheel en gaat vast mooi worden!
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Ziet er inderdaad allemaal heel goed doordacht en netjes afgewerkt uit.

Ik vind je sporenplan ook heel mooi met al die bruggen tracés.

MvG,

Timaximus
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Je hebt duidelijk niet stil gezeten, Dirk  :thumbup:
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Hallo allemaal,

even een kleine update. Ben 's avonds bezig geweest met uitzetten van de trajectdelen voor de hoogte van het tweede deel zodat de rails goed afgetekend kan worden op het eerste (eronder liggende) deel. Zodat ik dan daar kan beginnen met de kurkstroken komende dagen. Hieronder een paar foto's van de huidige stand.







Hier op het brede gedeelte moet Bahnhof Bad Dirksheim gaan komen :).

Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Oeps, onderstaande vergeten te plaatsen. Kwaliteit is matig (mobiel  :( ), het geeft een beetje een beeld van hoe het moet gaan worden.



Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Hoi Dirk,

Dat ziet er goed uit  :thumbup: :thumbup:
Het kurk kan eronder wat mij betreft  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Ziet er allemaal zeer ordelijk uit Dirk. Je hebt wel voor een gevarieerd baanverloop gezorgd. Dat wordt een leuk zicht als de slepen zich verder slingeren.

Luc
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Zeer indrukwekkende baan moet ik zeggen. Zorgvuldig aangelegd en mooi gevarieerd baanplan. Ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien als de treinen gaan rijden :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Ziet er erg goed uit Dirk!  :thumbup:
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - De bouw gaat verder, start bouwfase II
Allemaal nog de beste wensen en een gezond(!) 2021


Citaat van: Degeluidsman op woensdag 23 december 2020, 22:31:18
Hoi Dirk,

Dat ziet er goed uit  :thumbup: :thumbup:
Het kurk kan eronder wat mij betreft  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman

Peter,
ik ben afgelopen week druk bezig geweest met het kurk. Eerste deel is zo goed als gedaan, ook in dit gedeelte gelijk de bezetmelders aangesloten en een aantal wissels voorzien van servo aandrijving. De wissels die in het zicht komen zijn voorzien van Viessmann aandrijving 4568. Hiervan de laatste nog aansluiten en dan op naar het tweede gedeelte voor het kurk.

Citaat van: lucdiels op donderdag 24 december 2020, 08:45:41
Ziet er allemaal zeer ordelijk uit Dirk. Je hebt wel voor een gevarieerd baanverloop gezorgd. Dat wordt een leuk zicht als de slepen zich verder slingeren.

Luc

Luc,
ik probeer zo overzichtelijk mogelijk te werken, vind ik wel zo prettig werken. De tafel oppervlakte is niet zo groot, maar ik heb geprobeerd het niet te al veel op rondjes rijden te laten lijken.

Citaat van: Wico op donderdag 24 december 2020, 09:24:05
Zeer indrukwekkende baan moet ik zeggen. Zorgvuldig aangelegd en mooi gevarieerd baanplan. Ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien als de treinen gaan rijden :thumbup:.

Groeten,
Wico

Wico,
voor er een trein rijdt zullen er nog wel weken verstrijken. maar ik ben ook benieuwd of het er zo gaat uitzien als ik in m'n hoofd heb.

Citaat van: marc-lin op maandag 28 december 2020, 21:47:28
Ziet er erg goed uit Dirk!  :thumbup:

Marc,
dank je voor het compliment.
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Hallo allemaal,

het is even geleden maar ik ben wel regelmatig bezig geweest met de treinbaan :). De onderstaande foto's geven de vorderingen van de afgelopen tijd aan tot vandaag.



Alle rails voor fase II uitgelegd om te kijken of ontwerp en werkelijk kloppen.



Positie voor de servo's uitgetekend aan de hand van beschikbare ruimte naast de rails. Ik wil namelijk zoveel mogelijk van bovenaf werken door de beperking van mijn rug.



Wisselgroep aan de linker toegang van het station. Deze zijn voorzien van Viessmann aandrijvingen. Hier is al een deel van fase II voorzien van de kurklaag.



De wisselstraat aan de rechterzijde van het station, ook deze zijn voorzien van de Viessmann aandrijvingen.


Omdat het dubbel spoor onder het station bij één overspanning net te weinig veilige ruimte had voor het rijden met de pantograaf omhoog, hier het zelfde trucje toegepast wat ik ook bij het schaduwstation had gemaakt.
De Re 420 kon ik hier nu mooi als test loc voor gebruiken.



Bezig om het traject van kurkstroken te voorzien. Ook gelijk met het terugleggen van de rails de terugmelding van de secties aangelegd en getest op juiste werking.



Naast het aanbrengen van de kurkstroken ook gelijk al een deel van de valbeveiliging aangebracht.



Na het monteren van de pantograaf vangers boven het dubbelspoor onder het station kon de stations plaat vast gemonteerd worden. Deze is nu ook voorzien van een kurk laag.



De servo's in de onderste laag van fase II zijn al gemonteerd . . .



Vandaag begonnen met het monteren van de servo's op het bovenste deel van fase II. Alleen de aansturing laat nog even op zich wachten. Ik heb namelijk een bestelling hiervoor staan sinds eind vorig jaar. ESU gaat deze als het goed is dit eerste kwartaal weer leveren, dus tot dan is het nog even geen testrijden.

Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Mooie vorderingen laat je ons zien. Een indrukwekkend spoorplan moet ik zeggen en een zorgvuldige werkwijze en aanleg :thumbup:.

Groeten,
Wico
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
 @citaat

Hoi Wico,

ik vind het voor mezelf wel prettig om met enige structuur te werken in de opbouw van de treinbaan. Zo probeer ik Murphy buiten de deur te houden ;)
En met deze werkwijze blijf ik het overzicht over het sporenplan houden, ondanks het hier en daar een 'spaghetti ' van sporen is :D.
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Hoi Dirk,

Heel herkenbaar, want bij mijn baanbouw probeer ook ik dezelfde heer Murphy buiten de deur te houden. Kost nu misschien wat meer tijd bij de aanleg, maar verdient zich in de toekomst dubbel en dwars terug. Ik heb ook bewust mijn baanplan relatief eenvoudig gehouden om zodoende de kans op fouten en verstoringen te reduceren.

Groeten,
Wico

Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Mooie vooruitgang Dirk.
Die valbeveiliging is echt een noodzaak, het ontbreken daarvan heeft mij ij het begin twee lux-wagens gekost. :-(
Zolang de preiser machinisten de spaghetti kunnen ontrafelen is er geen probleem en omen alle treinen aan op bestemming. :P

mvrgr

Luc
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Hoi Luc,

momenteel ligt het treinverkeer plat, kunnen de preiser machinisten zich nog wat bijscholen in hoe op het juiste spoor te blijven :D. Want waar t.z.t. de scenery gaat komen is nu geen valbeveiliging. En dan is een val van rond de 150 cm op laminaat denk ik wel fataal voor het materiaal :-(.
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Enorme baan zeg 8o

Citaat van: Dirk59 op woensdag 20 januari 2021, 16:56:39
Omdat het dubbel spoor onder het station bij één overspanning net te weinig veilige ruimte had voor het rijden met de pantograaf omhoog, hier het zelfde trucje toegepast wat ik ook bij het schaduwstation had gemaakt.

Nuttig trukje :thumbup:
Ik onthoud het voor bij mij indien nodig. Bedankt om te laten zien ;)
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Dat gaat snel Dirk en ziet er erg goed uit! Blijf je (op de voet) volgen. Groet, Marc
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Citaat van: Retrotreintje op donderdag 21 januari 2021, 19:08:58
Nuttig trukje :thumbup:
Ik onthoud het voor bij mij indien nodig. Bedankt om te laten zien ;)

Hoi Lionel,
geen dank, is mooi als anderen er ook iets mee kunnen.

Citaat van: marc-lin op donderdag 21 januari 2021, 21:45:01
Dat gaat snel Dirk en ziet er erg goed uit! Blijf je (op de voet) volgen. Groet, Marc

Hoi Marc,
ik ben zelf ook wel tevreden met het tempo :). Hoop binnen en paar weken weer te kunnen (test)rijden, want dat mis ik toch wel :(.

Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouwfase II
Hallo allemaal,

en dan is het zover, bouwfase II van de railbouw is (bijna) gereed. Alle wissels en terugmelders aangesloten en ingevoerd in iTrain. Hoewel alle wissels, de servo's van een tal zeven wissels zijn wel gemonteerd alleen de twee 'SwitchPilot servo' units die hen aansturen zijn nog steeds in bestelling :(. Deze wissels staan voorlopig dus in een vaste stand wat het testen in iTrain beperkt. Maar goed we kunnen weer rijden en eerder dan gedacht :). De oprit naar bouwfase III ligt al klaar om de treinen later naar de hoogste niveaus van Bad Dirksheim te brengen. Maar we gaan eerst rijden en de boel al wat verfijnen in iTrain. Je moet het bouwen en rijden (als het weer kan) wel afwisselen om het leuk te houden vind ik. Hier onder enkele foto's van de baanbouw tot nu, die zeggen toch meer dan een heel verhaal.










De oprit naar bouwfase III met hier het eind van de rail, waar een brug moet gaan komen, nu nog bungelend in de lucht.



Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express
Voor de oplettende kijker, de nieuwe aanwinst van dit weekend was al te zien in het schaduwstation (1e foto). De uitbreiding van de Gotthard Panorama Express, set 2 met drie wagons :). Zodat de trein die nu in Bad Dirksheim gaat rijden uit zes wagons bestaat. Zal proberen hier binnenkort een filmpje van te plaatsen.



Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express
Indrukwekkende contstructie 8o

Mooi om de vooruitgang te zien.
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express
Hier een foto van de complete Gotthard Panorama Express in wat het station van Bad Dirksheim moet gaan worden :).



Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express
Het proefrijden in Bad Dirksheim vastgelegd op film. Natuurlijk met de Gotthard Panorama Express :D.
Veel kijkplezier.

https://youtu.be/r2Z6BvVE2XA

Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Mooie set Dirk. Ook prachtige baan ben benieuwd als je straks gaat bebouwen hoe het eruit komt te zien.
Gr henk
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Hoi Henk,
de landschapsbouw gaat nog even duren. Er komen nog een paar niveaus richting het volgende station. Maar voor we daar zijn zal ik waarschijnlijk wel wat gaan proberen met de scenery. In m'n hoofd heb ik het helemaal uitgedacht maar dat nog zien over te brengen op de baan is nog wel een uitdaging voor me. Er is gelukkig genoeg info hier op het forum te vinden hoe je het één en andere voor elkaar kan krijgen.
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Dirk,

Met veel plezier naar je mooie film gekeken.
Wat een prachtige baan ben je aan het maken en het materiaal wat er rijd is schitterend.
De Gotthard Panorama Express is een plaatje van een sleep die rijd hier ook maar dan met een rijtuig minder naar het voorbeeld hoe Wico en ik hem zagen in Füelen Zwitserland.

Blijf je voortgang met veel plezier volgen.

Groet Michel
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Hoi Michel,
Wij zijn in april/mei 2019 tijdens onze 'Zwitserland treinvakantie' onder andere met de Gotthard Panorama Express van Füelen naar Lugano gereden in deze samenstelling. Bijna dan, de fietsenwagon word pas eind mei met het zomerseizoen toegevoegd volgens de SBB gastvrouw. Maar met deze wagon is het, zoals je zegt, wel een mooie sleep :).
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Indrukwekkende baan, welke boogstraal ligt daar bovenin? Laatste foto van bericht nr 100
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Heb hier maar één woord voor...INDRUKWEKKEND... heb je draadje al in mijn favoriete gezet
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
 @citaat @citaat

Hoi Sander,
Het rechter gedeelte is voornamelijk R9, Märklin C-rails 24912. Verder nog R4 en R5 en twee railstukjes R2 van 7,5 grd. De afdruk hieronder is denk ik duidelijk genoeg ;).

Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Dank voor je snelle reactie :thumbup:
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Het rijd al lekker door Dirk  :thumbup: fijn dat het allemaal werkt zoals de bedoeling is en deze fase zo goed als klaar is.

De panorama express is indrukwekkend  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Ik heb het vroeger al gezegd maar dit is een indrukwekkend sporenpatroon vol afwisseling in de rijbanen.
Ik blijf dit volgen met grote interesse.
De panorama-express is een mooie trein vol kleur. Hij valt jammer genoeg buiten mijn doelgroep.

Luc
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Met bewondering naar je film gekeken, Dirk !
Knap voor elkaar  :thumbup:

Grtz Tony
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Citaat van: Degeluidsman op maandag 01 februari 2021, 06:16:12
Het rijd al lekker door Dirk  :thumbup: fijn dat het allemaal werkt zoals de bedoeling is en deze fase zo goed als klaar is.

De panorama express is indrukwekkend  :)

Peter,
het rijdt zeker allemaal goed rond, is alleen jammer dat de ESU de switchpilot servo units momenteel niet kan leveren. Ik heb wel gelezen dat binnenkort versie 3 uitgaat komen, waarschijnlijk wachten ze daarop. De Gotthard Panorama Express is echt schitterende trein vooral omdat we met deze trein zelf mee zijn  geweest naar Lugano.

Citaat van: lucdiels op maandag 01 februari 2021, 09:58:38
Ik heb het vroeger al gezegd maar dit is een indrukwekkend sporenpatroon vol afwisseling in de rijbanen.
Ik blijf dit volgen met grote interesse.
De panorama-express is een mooie trein vol kleur. Hij valt jammer genoeg buiten mijn doelgroep.

Luc,
ik ben al een tijdje (aantal jaren) bezig geweest met uitdenken en tekenen van deze baan. En nu de bouw steeds verder vordert wordt het zoals je zegt een indrukwekkend geheel.
De Gotthard Panorama Express past eigenlijk ook niet in mijn opzet voor de baan, periode jaren 60 / 70. Maar het is een mooie trein waar we zelf mee gereisd hebben in Zwitserland en we hebben de vrijheid om ons niet strak aan een periode te houden :).

Citaat van: Tony op woensdag 03 februari 2021, 17:22:47
Met bewondering naar je film gekeken, Dirk !
Knap voor elkaar  :thumbup:

Tony,
er is een mini camera onderweg uit verweggiestan. Die wil ik dan beelden laten filmen alsof we naast de preiser machinist zitten. Er zit dus nog meer film in het blik aan te komen :D.

Re: Bad Dirksheim - Gearriveerd set 2 van de Gotthard Panorama Express (Filmpje)
Dirk

we hebben inderdaad alle vrijheid om naast de exacte weergave van een situatie stappen.
Zelf heb ik een Kuifje Thalys terwijl ik periode III/IV wil afbeelden. Maar ja een futuristisch ontwerp moet kunnen vind ik, dus doen we dat. Is gewoon leuk om te zien of iemand het zal opmerken. :)

mvrgr

Luc
Re: Bad Dirksheim - Bouw van mijn eerste brug
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Bouw van mijn eerste brug
Deze week begonnen met mijn eerste bouwdoos sinds jaren. Het gaat om de brug die de verbinding gaat maken tussen bouwfase II en bouwfase III. Deze brug is opgebouwd uit drie delen die dan een overspanning heeft van iets meer dan 38 centimeter. Op de laatste foto de brug even voor het beeld op z'n toekomstig plek neergelegd. Deze brug wil ik een wat verweert aanzien gaan geven, maar dat worden dan ook de eerste stappen op dit gebied. Hiervoor wat spullen besteld, maar zoals veel bestellingen kan de levering wat langer gaan duren. Het is dus even afwachten of ik dat onder de knie ga krijgen.







Re: Bad Dirksheim - En de baanbouw gaat verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En de baanbouw gaat verder
Hallo allemaal,
en we bouwen weer verder nu de brug gelegd is naar bouwfase III. Hieronder op de foto ligt de boog naar het volgende niveau waar een klein schaduwstation komt met 4 sporen. Daar zullen de treinen wachten als ze terug komen van station Petragarten op het niveau wat hier nog boven komt. Zodat het even gaat duren voor ze weer tevoorschijn gaan komen als ze afzakken richting Bad Dirksheim. In de rit naar boven zullen ze dit schaduwstation links laten liggen en in een keer door rijden naar Petragarten. Komende tijd wordt dan ook gevuld met kurk leggen, weer veel rails knippen en draden aanleggen voor de terugmelding. Zo bouw ik langzaamaan richting het hoogste niveau van mijn baanplan.



Re: Bad Dirksheim - En de baanbouw gaat verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En de baanbouw gaat verder
Hallo allemaal,

met dat koude weer buiten de afgelopen week hier binnen lekker door gegaan met de verdere opbouw van Bad Dirksheim. Het volgende niveau is bereikt, daar waar het kleine schaduwstation komt te liggen. Ook de basis van het traject naar het station Petragarten ligt er. Alleen dan het deel tot aan de plek waar het bruggenhoofd moet gaan komen voor de lange brug (144 cm) over het dal, de Vollmer variant van het Kreuztalviadukt.

https://www.youtube.com/watch?v=uM0tsWKoKv8

Hieronder de foto's van het traject en het kleine schaduwstation dat hier de komende tijd gaat verrijzen.






Re: Bad Dirksheim - En de baanbouw gaat verder
Lid sinds: 2009

De klei man.........

offline
Re: Bad Dirksheim - En de baanbouw gaat verder
Hallo Dirk,

Dit lijkt me een leuke baan, ga dit zeker volgen.
Kom je er ook makkelijk over al er bij?
ga zo door.

Gr Einte
Re: Bad Dirksheim - En de baanbouw gaat verder
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - En de baanbouw gaat verder
Hoi Einte,

de tafel staat op zwenkwielen en kan zo naar alle kanten gereden worden. De hoogte van het schaduwstation ligt op zo'n 90 cm hoogte. Dus om onder de tafel te komen is ook geen probleem. En daarbij er zitten ook twee grote mangaten in het frame waar ik een (draai)stoel in kan zetten ;) en op die manier in een makkelijk houding kan werken.
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
En voor de liefhebbers het eerste filmpje gemaakt door een preisermachinist  ;)



Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
Mooie cabinerit over je schitterende baan Dirk. :)

Groet Michel
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
Met dank aan de Preisermachinist,

een prachtige rit over je baan Dirk  :arrow: :thumbup:
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
Hoi Michel en Cees

helaas kunnen nog niet alle rij mogelijkheden worden benut omdat acht wissels nog aangestuurd moeten worden. Hierdoor rijden de treinen soms twee of driemaal het zelfde rondje. Maar het ziet er zeker wel mooi uit vanaf preiser ooghoogte  :).
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
Hallo Dirk,

Net je hele draadje doorgenomen, wat een imposante baan en wat een prachtige manier van bouwen, complimenten.
Ik blijf dit zeker volgen. (staat bij mijn favorieten)

Groet Ron.

Ps stuur je zo een PB.
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim - Cab ride filmpje
 @citaat Ron je hebt een pb retour.

Re: Bad Dirksheim
Lid sinds: 2014

Niets laat meer sporen na dan een trein.

offline
Re: Bad Dirksheim
Hallo allemaal,

een kleine update van de baan. Het tempo is er even uit, in deze tijd vraagt de tuin namelijk ook z'n aandacht om gereed gemaakt te worden. Maar toch nog wel wat aan Bad Dirksheim gedaan; het stijgende spoor naar het kleine schaduwstation is van kurk voorzien en voorzien van terugmelding. Verder de sporen uitgelegd van het schaduwstation en afgetekend. Zo kan ik hier beginnen met het te voorzien van kurk, het installeren van de servo aandrijvingen voor de wissels, de stroomvoorziening en terugmeldingen. Hieronder op de foto's de stand tot nu toe.