Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Overgangsrails C-M

Gestart door loc 1223 donderdag 25 juni 2020, 14:40:32

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2016

offline
Overgangsrails C-M
Goedemiddag;

Van mijn oude baan heb ik een aantal kunststof bruggen overgehouden voor K+M rails. Deze wil ik gaan gebruiken i.c.m. M rails om de oversteek te maken van de ene naar de andere kant van de kamer, onder de vensterbank door. Nu is mijn vraag, past de overgangsrails van C naar M rails ook in de brug of is deze net zo breed als de normale C rails?


M.VR.GR.  Ab
Re: Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2018

offline
Re: Overgangsrails C-M
Dat gaat waarschijnlijk niet lukken: C-rails zijn 2 á 3 mm breder dan M-rails, en dat geldt (dus) ook voor de 24951:
Re: Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2016

offline
Re: Overgangsrails C-M


Erik;

bedankt voor de reactie. Ik kan dus nu de bruggen in mijn ontwerp intekenen met een overgangsrail ervoor. heb ze namelijk nog niet gekocht
dus daarom de vraag

M.VR.GR.Ab
Re: Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Overgangsrails C-M
Beste Ab,

Je "interpreteert" niet correct, er is dus een overgangsrail van C naar M, maar dat zal het probleem van de 2-3 mm grotere breedte van de C-rails niet oplossen, wellicht die rails bijvijlen of wellicht de K-rails gebruiken op de brug.

Groet, Anne W
Re: Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2016

offline
Re: Overgangsrails C-M
Wie interpreteert wat verkeerd? Als ik het zo lees, snapt Ab precies de tip van de overgangsrails. Hij heeft bruggen die geschikt zijn voor K en M. Niet voor C.
Op de bruggen komen kennelijk M-rails en de rest van de baanbestaat uit C-rail. Overgangsrails voor en na de brug, en klaar!

Groet,

Peter
Re: Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2019

Bakkie koffie? Lekker!

offline
Re: Overgangsrails C-M
 @citaat
Volledig correct.
Ik lees dit nu pas, ik heb ook die overgangsrail en kan dit ook bevestigen.
Re: Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2016

offline
Re: Overgangsrails C-M
Goedemorgen;

Het is inderdaad de bedoeling om M rails op de brug te leggen omdat ik 14 van die bruggen heb en ook nog een grote partij M rails.
Een andere rede is het simuleren van het geluid van het rijden van een trein over een stalen brug. Dit lukt met M rails beter dan met C rails.
Tot mijn 11e jaar heb ik tussen de maasbruggen gewoond (R'dam) en dat denderende geluid is me altijd bijgebleven.




M.VR.GR. Ab
Re: Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2012

online
Re: Overgangsrails C-M
Ehhhh?
Re: Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Overgangsrails C-M
De beste Ab vraagt of de overgangsrail van C naar M ook in de brug past...........

Groet, Anne W
Re: Overgangsrails C-M
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Overgangsrails C-M
Dag Ab.
De bedding van de C-rails, dus ook de overgang rails, kun je uitstekend ietsje smaller zagen.
Voor kunststof zijn hier speciale fijn getande zagen voor die dit perfect zagen.
Zelf heb ik dit al een aantal malen gedaan en het resultaat was perfect.

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Overgangsrails C-M
Lid sinds: 2016

offline
Re: Overgangsrails C-M
Citaat van: Anne W op vrijdag 26 juni 2020, 10:43:17
De beste Ab vraagt of de overgangsrail van C naar M ook in de brug past...........

Groet, Anne W

Oef... In zijn eigen (reactie #2) al niet meer!  Daar zegt Ab dat hij de overgangsrails ervoor gaat leggen.
Dus vóór de brug. En ook erachter  ;). Het is maar van welke kant je het bekijkt. Kwestie van interpretatie!

En of het geluid van M-rails het echte donderende geluid van het oude spoor door hartje Rotterdam zal evenaren, is de vraag. Ook in herinner mij dat geluid, bij de markt, of vlak bij de rivier, bij De Hef. Je zou d'r sentimenteel van kenne  worde...


Groeten,

Peter