Soms komen de vragen ook nadat men wel de handleiding voldoende heeft gelezen, maar men dan dat wat men heeft gelezen niet kan omzetten in de praktijk.
Sommigen zien en snappen het direct, anderen doen daar wat langer over en weer anderen kunnen zich het geheel niet voorstellen.
Dan helpt het vaak om voorbeelden of hulp te vragen.
Ik meen dat menig "expert" hier, wanneer iemand zich voorstelt, aangeeft dat men gewoon vragen moet stellen wanneer men iets niet begrijpt.
Op school is het niet anders, ook wanneer men daar de lesstof goed heeft gelezen, blijven er vaak vragen omdat het begrip niet altijd direct daar is.
Zo'n 30 jaar geleden heb ik op de Hogeschool Rotterdam & Omstreken op de avondopleiding lesgegeven (examenjaar) en
dat zijn opleidingen waar men vaak al meer ervaring heeft en gemotiveerder is dan op het dagonderwijs.
Ook daar dacht ik wel eens "heb je het niet gelezen of begrijp je het niet" en dan probeer je via andere invalshoeken begrip te kweken.
Onvoldoende gelezen of onvoldoende begrepen: twee verschillende dingen met gelijke uitwerking die beide leiden tot vragen.
Antwoorden krijgen, deze verwerken en omzetten levert dan de nodige ervaring.
6A verwarren met 7 inch TFT kan de besten overkomen, overigens even een verkeerde gedachtensprong maken is zo gebeurd, wat de oorzaak dan ook is.