Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

CS3 kleuren in seinplan?

Gestart door GvdW vrijdag 19 juni 2020, 23:15:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
CS3 kleuren in seinplan?
Lid sinds: 2019

offline
CS3 kleuren in seinplan?
Ik zit met het volgende probleem waar ik geen oplossing voor kan vinden, gezocht in het forum en daarbuiten.
Ik zou graag het seinplan van de CS3 in een andere achtergrond kleur willen hebben zodat er een onderscheid gemaakt en visueel zichtbaar kan worden tussen de verschillende seinplannen (b.v. Hoofdstation, rangeerterrein ect.)
Weet dat het mogelijk moet zijn, ik heb verschillende voorbeelden hiervan gezien.
Wie kan mij uitleggen hoe dit te doen, alvast bedankt voor de hulp.
Re: CS3 kleuren in seinplan?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 kleuren in seinplan?
Op blz 68 van de Grosser Ratgeber (MA03083) staat dit beschreven.

Je moet een zg. Areaal aanmaken. Deze kun je vervolgens een eigen steunkleur geven.

John (VT601)
Re: CS3 kleuren in seinplan?
Lid sinds: 2019

offline
Re: CS3 kleuren in seinplan?
Bedankt John voor deze waardevolle tip👍.
Ik heb dat boek in mijn bezit maar mijn Duits is niet zo heel erg goed (spijt van dat ik vroeger op school niet beter heb opgelet😔 dan had ik er nu meer profijt van gehad met deze mooie maar ook complexe hobby).

Inmiddels opgezocht en met de CS3 actief de aangegeven stappen opgevolgd en zowaar het is gelukt😁.
Nu duidelijk in kleur aangegeven en een onderscheid tussen het hoofdstation, stoomdepot en rangeerterrein.

Dit maakt het allemaal wat meer overzichtelijk en ook in de artikellijst kan je nu gelijk zien welke wissel en sein waar bij horen.

Kortom ik kan weer verder, nogmaals super bedankt en ik weet nu voor mijn eigen dat ik meer het forum moet raadplegen als ik iets niet begrijp of advies wil hebben, er is expertise genoeg!
Re: CS3 kleuren in seinplan?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: CS3 kleuren in seinplan?
Het door mij genoemde  boek zou ook in het Engels beschikbaar zijn. Maar waarschijnlijk bij de Nederlandse handelaren niet op voorraad.
Ik probeer wel via de wiki af en toe wat tips en trucs als deze uit het boekmweer te geven.
Zoek daarvoor op Märklin besturingsunits of CS3.

John
Re: CS3 kleuren in seinplan?
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: CS3 kleuren in seinplan?
Ik gebruik het boek van M art.no. 03082 "Digital fahren mit der Central Station 3"
In feite alle delen van CS3 praktisch toepassen, maar ook wordt er wel wat dieper op bepaalde onderdelen ingegaan. Ook Areal instellen wordt beschreven en hoe je kleur aanbrengt ook. Helaas hangt er voor eigenlijk gewoon een gebruiksaanwijzing weer wel een prijskaartje van eur 19,99 aan..... Zo'n boek zou toch eigenlijk gewoon als gratis download in alle talen beschikbaar moeten zijn voor iedereen met een CS3