Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Database voor modelspoor - Gewijzigde Database Online 09-10

Gestart door Hitmaan donderdag 18 juni 2020, 15:22:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Hoi,

Weer even wat verder aan de gang met de updates. Gezien ik de gegevens niet 100% noodzakelijk achte, alles bij het tabblad Overige gezet. Heeft daar wel een leuke plek.

-Merken weer toegevoegd.

-Status
   -Locomotieven
   -Wagons
   -Treinset
   -Wagonset

-Doosnummer
   -Locomotieven
   -Wagons

- Loc registratie nummer
   -Locomotieven

- Nieuwe Formulier met opzoek waarde Status
   -Locomotieven
   -Wagons

Dus, Whats Next????
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Ja Tony, nu heb je wel werk te doen he, haha
maar puik werk hoor.
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Hi Tony,
Is er een link beschikbaar van de aangepaste database?
Grt
Crispr
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
De link,

Maar alleen voor testen. Staat daarom ook nog niet op de begin post.

https://we.tl/t-V6h4ko0U0K

Edit: Daarom dus voor testen. Kleine fout ontdekt met impact. Bij het aanmaken van een nieuwe formulier locomotief en je vult de vereiste gegevens in zoals digitaal en Fabrikant dan kun je niet terug. Kwam met een foutmelding.
De reden. Fabrikant nummer was vereist. Deze optie zelf weer uitgeschakeld.
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Tony, Henk,
In de tabellen wordt geen gebruik gemaakt van primaire sleutels. Als je deze wel gebruikt zal de database (veel-) sneller werken, dus kan ik jullie aanbevelen.
Zie voor nadere uitleg:
https://support.microsoft.com/nl-nl/office/de-primaire-sleutel-van-een-tabel-toevoegen-of-wijzigen-in-access-07b4a84b-0063-4d56-8b00-65f2975e4379#__overview
Zelf begin ik IN ELKE Access tabel altijd met het eerste veld "ID" en dat maak ik een AutoNummering veld. Daar hoef je zelf dus nooit iets aan te doen.
Vervolgens definieer ik die ID met de rechter muistoets als primaire sleutel van de tabel.

Als je dat ik alle tabellen toevoegt werkt het al; je gaat dat wel merken.

Waarom eerst in het formulier invullen analoog of digitaal? Voor mij is het gewoon een eigenschap van het betreffende artikel. Het houdt alleen maar op voor het invullen van een loc.
Met zoeken op het veld analoog of digitaal haal je zo alle analoge locs en/of digitale locs eruit.
Desnoods bouw je een querie waarmee dat in no time zichtbaar is.
Kortom ik zie de noodzaak niet waarom dat nu zo superbelangrijk is dat je dat eerst in moet vullen voordat je verder kunt.

Idem voor fabrikant. Wat mij betreft gewoon pats boem het complete invulformulier.





 
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Ter overweging: nog een paar velden bij specificaties loc toevoegen:

(op te geven gegevens voor iTrain):
Offset lengte voorkant (cm)
Offset lengte achter (cm)

Verder veld toevoegen "speelmodus machinist" (bij veel mfx locs toepasbaar)

Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Bij deze even de antwoord voor Adjebelle

Ten eerste dank voor het meedenken.  Wordt gewaardeerd.
Ik zal even kijken voor de sleutels, maar heb ze niet nodig op dit moment. Zie nu ook even niet het nut ervan in, maar misschien komt het nog.

Voor Analoog en Digitaal invullen en net zoals fabrikant is daar wel een reden voor.
Bij Analoog haalt deze een aantal opties van het formulier weg. Je hebt ze niet nodig, dus waarom zou je ze laten zien.
Fabrikant moet je invullen omdat dit een vereiste is van het formulier. Je kan gewoon pakweg dan niet verder. Tevens is de database niet alleen gemaakt voor Marklin zelf. Ik wou er een multi database van maken geschikt voor alle Merken.

Een andere ding is waarom de opties er in staan is voor begeleiding van mensen. Soms kun je ze beter even aan het handje vast houden en de eerste stappen doorlopen voordat ze zelf hun weg wel willen weten.
Afgezien dat het een zieke klus wordt om het er uit te slopen ben ik van mening dat het mensen gaat helpen en dat daardoor minder vergissingen worden gemaakt.

Jij vroeg ook nog naar de instelling in Itrain.
Heel wat post terug had iemand dit ook al eens gevraagd. En ik zij nee.
En nog steeds zeg ik dit.
Er zijn naar mijn idee velden waarin je dit wel kwijt kan. Tevens is het een specifieke instelling en naar mijn idee nog steeds niet relevant voor het doel van deze database.
De oorsprong is nog steeds een database voor verzekeringsdoeleinden. En daarbij ben ik denk ik wel goed geslaagd.
Echter, ik houd wel van democratie.
Als meerdere mensen het willen dat die optie er in komt te staan dan zal ik eens kijken wat ik kan doen.

Bij speel modus machinist zal ik eens gaan kijken. Denk dat ik deze wel leuk ergens tussen kan zetten.

Hopelijk beantwoord ik zo je vragen.

Edit. Heb sleutels toegevoegd en merk wel iets verschil. Tevens ook nog een option Explicit toegevoegd, Dat maakt ook wel wat uit dacht ik zo.
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Als je nu bij de eigenschappen van de tabellen kijkt, dan zie je dat geen enkele tabel geindexeerd is.
Door een sleutelveld toe te voegen zul je gaan zien dat de tabellen WEL geindexeerd worden en zal dat de snelheid vd database alleen maar ten goede komen.

Je kunt de velden analoog/digitaal en fabrikant ook zodanig instellen dat die ingegeven MOETEN worden. Maar goed, je moet maar zien wat je ermee doet verder. Velden die je niet nodig hebt vul je toch gewoon niet in, dus wat het voordeel is van aan het handje meenemen is mij een raadsel.
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
De database is 14 x gedownload. Gezien het een test iets was, is alles goed gedaan. Bijzonderheden, op en aanmerkingen.
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Ik heb geen verdere opmerkingen, alles is goed verlopen. alleen het importeren/exporteren lukt nog niet, maar heb een mail gestuurd naar Henk.

Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Heel mooie database, heel bruikbaar, maar ik mis één onderdeel in het concept nl 'aantal', wat doe je als je meer dan één loc of één wagon van hetzelfde hebt, (bv 10 shell ketelwagons) je kan toch onmogelijk x-aantal keer de loc of wagon intypen, kan dit eventueel nog aangepast worden, groeten george
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
 @citaat

Ik denk dat ik je snap, maar toch niet helemaal.

Het Aantal staat bij treinset. Als je deze goed invult dan gaat het aantal wagonen op de tabbladen vermeerderen of verminderen. Zelfde geld bij locomotieven. Echter, hier zijn er maar maximaal 2 te beschrijven

Zelfde geld bij wagonsets. Tot 12 wagonnen kan je invullen.

Als jij bedoeld dat je 1 wagon in het formulier wagon moet invullen en dat jij dan het zelfde hebt, klopt de aantallen staan daar niet invernoemd.
Oplossing is in het vrije veld informatie aangeven dat je er nog x aantal hebt of inderdaad het x aantal even er inzetten. Desnoods met je eigen naam/nummer er in.

Als het wenselijk is om een aantal veld op te geven in het formulier wagon dan meld het even. Ook als de rest dit een goed idee vindt.

Mocht je wat anders bedoelen dan verneem ik het graag.
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Zou wel interessant zijn, ook om de waarde van de verzameling wagons te bepalen die in het rapport verschijnen, mocht het mogelijk zijn, groeten george
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
 @citaat

volgens mij staat dit in een rapport benoemd. Alle wagon details. Moet je wel elke keer de prijs van je wagons invullen.

En wat de waarde is. Dat is wat je er later weer voor krijgt als je het verkoopt. Officiele waarde is niet te bepalen.
Jij kunt een wagon van 30 euro kopen die morgen maar 5 euro waard is en volgende week 100 euro.  Is niet te bepalen.
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Ik sluit aan bij wat George schrijft, nl. aantal bij locomotief en wagons. als dit kan toegevoegd worden?
grt
Crispr
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Tony,

Citaat van: Hitmaan op woensdag 14 april 2021, 20:17:59
Ik denk dat ik je snap, maar toch niet helemaal.

Het Aantal staat bij treinset. Als je deze goed invult dan gaat het aantal wagonen op de tabbladen vermeerderen of verminderen. Zelfde geld bij locomotieven. Echter, hier zijn er maar maximaal 2 te beschrijven

Als het wenselijk is om een aantal veld op te geven in het formulier wagon dan meld het even. Ook als de rest dit een goed idee vindt.

Je kunt van een bepaalde wagon een X-aantal hebben.
Dan kun je ze in een set plaatsen maar dan voeg je X-aantal keer de zelfde wagon toe.
Maar het is in principe geen set, maar een X-aantal keer dezelfde wagon.
Kijk maar eens in mijn excelbestand, fabrikantnr 4511   Braunkohlenstau  Kohlenstaubwagen , daar heb ik er 12 van.

Een set kan je ook definiëren als een aantal wagons en/of rijtuigen die in een verpakking zitten.
Neem bijvoorbeeld een eenvoudige startset, daar zit vaak naast de lok een platte wagon, een ketelwagon, een rongenwagon en nog wat in.
Bij een set rijtuigen heb je vaak twee keer een tweede klasse en een eerste klasse rijtuig.

Dat wil je graag als set gedefinieerd zien.
Re: Database voor modelspoor - Update is nu Online!!!
Ga het aantallen veld wel toevoegen.
Morgen denk ik ga ik er mee bezig. Heb vandaag de wiki aangevuld met 1 wagon. Kost ook even wat tijd.
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Nieuwe Update is er.

https://we.tl/t-EZKbme00ta

Zoals aangegeven bij wagons een aantal ingevoerd.

Veel plezier er weer mee.
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Waarvoor dank.

MVG. Wolfgang
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Bedankt voor de aanpassingen

Groeten George
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Lid sinds: 2011

Railbusfan

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
En wederom dank.  :arrow: :thumbup:
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Tony,
Is er een mogelijkheid om ook een veld toe te voegen met het met het Koll nr en oplage aantal lijkt zeer interessant voor de eenmalig uitgaven uit de special Koll (voorbeeld 4441 als je ga je veel esso wagons zien naar niet de 88715 van UCB. en dat er 700 van gemaakt zijn)

Mvg Carlo   
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Kun je dit niet kwijt bij bijzonderheden veld of is dat te ingewikkeld.
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Tony,

Voor het Koll nr gebruik ik het veld (Eigennaam/Nummer).
Kan ik zelf de naam veranderen van Eigennaam/nummer naar Koll nr?

Voor oplage aantal zou ik bij de wagon het veld versie kunnen gebruiken naar bij de Locomotieven word dit veld reeds gebruikt.
Dit veld kan dus niet van naam veranderen aangezien het in gebruik is bij Locomotieven.

Fabrikanten bijvoegen is reeds gelukt.

P.S. hierbij weet je dus ook dat ik na contact ander topic jou database gebruik.

Mvg Carlo
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Ik ga even kijken wat ik kan doen aan de database om het te veranderen.

Jij hebt dus een veld koll nummer nodig en versie nummer.
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 16-04
Citaat van: Hitmaan op zondag 18 april 2021, 20:55:42
Jij hebt dus een veld koll nummer nodig en versie nummer.

Een veld koll nummer
en een veld oplage nummer (aantal geproduceerde stuks)

Alvast hartelijk bedankt,
Mvg Carlo
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
 @citaat
Bij deze ingevoerd.

https://we.tl/t-tu0SfcoH59

Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Tony,

Hartelijk bedankt, super tevreden!!!

MVG Carlo
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Hij is bijna weer verlopen de download.

Nog nieuwe opmerkingen?? graag even doorgeven.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Hallo Tony,

Een kleinigheid,
Bij overige/ jaar van uitgifte, sommige modellen zijn meerdere jaren geproduceerd bv van 1980 - 1987 er kan maar een jaartal ingevoerd worden. Ook het koppelteken weglaten is geen oplossing melding, U hebt een ongeldige waarde ingevoerd voor dit veld.

Mvg Carlo 
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2011

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
een misschien domme vraag als leek met acces ik gebruik nu een versie van pakweg 2 mnd geleden
als ik de nieuwe versie wil gebruiken hoe de ik dat met de oude versie?

kan ik deze gewoon openen dan?

gr Ed
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
@ Ed vind ik geen domme vraag heb de laatste keer ook alles opnieuw moeten in voeren, zal wel aan mij liggen  :help:
Mvg Carlo
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Bij deze de antwoorden.

Jaar van uitgifte is een numeriek veld. Dus inderdaad is een koppel streep niet mogelijk. Zak later even kijken of ik dit kan aanpassen.

Voor de personen die een excel lijst hebben,
Er worden test uitgevoerd en een handleiding gemaakt hoe dit het beste kan worden omgezet.

Voor personen die een oudere database gebruiken.
Zie onder naar afbeeldingen
Veldnamen moeten echter wel gelijk blijven/zijn.
Klik op een tabel naar keuze.
Klik bovenaan in de balk op kopiëren.
Ga naar je nieuwe database toe.
Klik dezelfde tabel aan.
Klik nu op Plakken.
Klik nu op gegevens toevoegen aan bestaande tabel. Verander de naam niet. Die moet 1 op 1 gelijk zijn.
Open de tabel. Je zal zien dat je gegevens zijn gekopieerd.
Ook zal je zien dat ze op de juiste plek staan.


Zelf getest met een database van vorige maand en de nieuwe. Het werkt.



Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Ik heb Tony een evaluatie van de testresultaten gestuurd.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Tonny, Henk,

Als ik uit de versie van 16/04 een in gebruik main wagon tabel kopieer en plak in de lege verie 21/04 krijg ik in de velde koll- waarde en nummer en oplage nummer volgende vermelding, #naam? en daar kan ik niets aan veranderen. De rest is prima gekopeerd...
Als ik dan het ontwerpscherm open komt zie ik in de boven genoemde velden een uitroepteken met vermelding, Dit besturingselement heeft een ongeldige besturingselementbron.

Mvg Carlo     
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Nog even wat beeldmateriaal,
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Edit
@Trainhenk
Mogelijke oplossing gevonden voor het importeren. Deels mijn fout en deels wij wisten niet beter fout.
Einde Edit

Heb de test uitgevoerd met exact dezelfde database.  Bij mij geeft hij het niet aan.

Afbeelding 1 doe je op je oude database.
Afbeelding 2 op je nieuwe.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
gedaan zo als aangegeven  @citaat en ik krijg het volgende, Mvg Carlo
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
 @citaat

Kan jij trouwens wel alle inhoud inschakelen en het nog eens proberen.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Tony, Het geeft het zelfde resultaat.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
 @citaat
Kun je wat voor mij doen.
Open de tabel wagon in ontwerpweergave. Kijk dan naar de waarde koll
Staat daarachter een :
Zo ja weg halen. Dan opnieuw proberen. Misschien is dat het verschil
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Aan iedereen. In mijn vorige post heb ik aangegeven hoe je informatie van een oude database kan omzetten naar een nieuwe database.
Eigenlijk kan dit heel eenvoudig maar er is een kleine probleem
Taal en ontwerp fouten in de tabellen.

Voorbeeld
De versie van 16-04 stond 2 fouten in.
Koll waarde --- Er achter stond een :
Verpakking nummer ---- Een taalfout, er stond namelijk vervakking nummer.

Meestal geeft de database wel even aan wat de fout is.
Wat je moet doen is de 2 dingen in de tabellen vergelijken. In je oude database moet je dan de taalfout aanpassen.
Doe dit dan overnieuw en het zal dan gaan lukken.

Ook wijzigingen met mbt merken etc kan in een nieuwe database voor ongemakkelijkheden zorgen.
CGL had bijvoorbeeld LS models Exclusive als merk opgenomen in de tabel. Deze kende mijn nieuwe database dus niet.
Het probleem bij het openen in de nieuwe database dacht hij dat hij moest beginnen aan een complete nieuwe pagina ipv naar het eerst volgende te gaan.
Het probleem opgelost door in de nieuwe database de het merk LS models Exclusive weer toe te voegen.

Het is dus belangrijk dat jullie aan mij de wijzigingen gaan doorgeven. Ook als jullie taalfouten zien wil ik het graag weten. Ik ben maar alleen die dit doet en ik zie ook niet alles.
Natuurlijk is Trainhenk ook aanwezig om wat dingen uit te voeren/uit te zoeken, maar ook hij ziet ook niet alles.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Citaat van: Hitmaan op vrijdag 30 april 2021, 19:45:54
@citaat

Kan jij trouwens wel alle inhoud inschakelen en het nog eens proberen.

De melding van de beveiligingswaarschuwing kun je als volgt uitschakelen:
Ga in Access in het hoofmenu naar Opties en dan naar Vertrouwenscentrum en Instellingen voor het vertrouwenscentrum.
Je hebt dan twee mogelijkheden:
De berichtenbalk volledig uitschakelen en je krijgt nooit meer in welke database dan ook een melding.
Of je kiest voor Vertrouwde locaties en je voegt daar de locatie toe waar je de database hebt opgeslagen.
Let op dat je een vinkje zet bij submappen.
Als je een NAS of de Cloud gebruikt let dan op dat je een vinkje zet bij Vertrouwde locaties in mijn netwerk  toestaan.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
In de nieuwe versie staat een handleiding hoe je de database van 1 naar de andere kunt kopiëren. Er staat een document klaar die je moet doornemen.

Er zijn mogelijk vooraf wat dingen wat je als eerst moet doen. Dit betreft een aanpassing van tekst.

Tot dusver zijn in de nieuwe versie aanpassing doorgevoerd op de tabellen die met tekstueel hebben te maken.  Alle :  zijn verwijderd die achter de teksten stonden.  Het is doorgevoerd in elke tabel.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Als ik een rijtuig (personenwagon) wil opvoeren kan ik niet meegeven welke klasse het rijtuig is.
Dus 1ste klasse, 2e klasse en vroeger hadden ze ook nog 3e klasse.
Daarnaast zijn er ook nog rijtuigen met een combinatie van bijvoorbeeld 1ste en 2e klasse.

Kun je dit toevoegen?
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
 @citaat
Is toegevoegd. Staat onder de aantal box.  "1e klasse, 2e klasse, 3e klasse, 1e/2e klasse, 2e/3e klasse"
Heb er geen Search_ tabel van gemaakt. Deze was namelijk te simpel.  En aanpassing daarvan is later niet nodig.

Goederen/passagiersvervoer = Zichtbaar
Goederenvervoer = Niet zichtbaar
Passagiersvervoer = Zichtbaar
Speciaalvervoer = Niet zichtbaar

En voor de persoon die de code later wil aanpassen

Private Sub Vervoer_Click()
        If Me.Vervoer.Value = "Passagiersvervoer" Then
            Me.KlasseWagon.Visible = True
        End If
        If Me.Vervoer.Value = "Goederen/passagiersvervoer" Then
            Me.KlasseWagon.Visible = True
        End If
        If Me.Vervoer.Value = "Goederenvervoer" Then
            Me.KlasseWagon.Visible = False
        End If
        If Me.Vervoer.Value = "Speciaalvervoer" Then
            Me.KlasseWagon.Visible = False
        End If
End Sub

En wat kan ik nog meer verbeteren. Laat het weten of ik gooi een nieuwe versie online.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Tony,

Wacht nog even de resultaten van de excel-import af.
Dat lijkt er nu een stuk beter uit te zien maar ik heb nog niet alle resultaten binnen.
Ik stuur je zo wel even een mail door.
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2019

Treinen rijden niet op tijd, maar op rails!

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Nog even verder ivm rijtuigen, er zijn ook rijtuigen waar je een fietsafdeling hebt en dit word dan aangegeven met fiets logo.
In model is LS Models 42312 NMBS I6 Ad Benelux er zo een.
Mvg Carlo
 
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Hoi Tony,

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de database om eens te proberen.  Heb je ergens nog een link van de nieuwste versie?

Mvg,

Tim
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
Lid sinds: 2010

Marklin H0 + Ecos2 + iTrain

offline
Re: Database voor modelspoor - Update 21-04
 @citaat @citaat

Dag Carlo,
En hoe zou je dat willen noemen?
Bij vervoer kun je aangeven goederen/personenvervoer.
Maar wat bij wagon subtype?
De omschrijving moet een beetje compact blijven.
Zou fietsrijtuig iets zijn?