Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ombouwen stuurstandrijtuig 43586.

Gestart door guillaume donderdag 18 juni 2020, 13:54:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen stuurstandrijtuig 43586.
Hallo

Ik wil een 43586 voorzien van een koppeling aan de stuurkant zijde, zodat ik deze wagen aan een lok kan koppelen.
Heeft een van u hiermee eens gestoeid en ingebouwd, of is dit een nieuwe uitdaging.

Ik wacht in spanning af op jullie reactie.
met vriendelijke groet
guillaume
Re: Ombouwen stuurstandrijtuig 43586.
Ik denk dat dat lastig wordt.

Aan de voorzijde is de onderkant van het rijtuig laag (dubbeldekker is extra hoog en extra laag om ruimte te geven voor de 2 verdiepingen).
Eigenlijk geen ruimte voor de inbouw van een koppelingsschacht.

eerst instantie dacht ik aan een Symoba, maar dan zul je ook nog een aangepast slinger in je koppeling moeten hebben (zoals bij de lage-vloer wagens van de rollende landstrasse).

Betwijfel of dat echt een mooie oplossing wordt.

Groeten,
Jelmer
Re: Ombouwen stuurstandrijtuig 43586.
Hallo Jelmer,

Bedankt voor het meedenken, is wel is waar niet het beoogde resultaat.

guillaume
Re: Ombouwen stuurstandrijtuig 43586.
Lid sinds: 2012

Na 20 jaar weer langzaam beginnen

offline
Re: Ombouwen stuurstandrijtuig 43586.
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn.
De wielstellen zijn, net als bij de Nederlandse DDZ, van het normale type. Een rollende landstrasse heeft echt kleine wielen.

Een symoba zou moeten kunnen. Maar ik zou overwegen om van een normaal rijtuig de bodemplaat te nemen en deze onder de kap van de stuurstand te knutselen.
Je brengt me op een idee voor de DDZ of DDAR...

Groet,
Willem
Re: Ombouwen stuurstandrijtuig 43586.
Citaat van: McW op donderdag 18 juni 2020, 20:23:25
Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn.
Een symoba zou moeten kunnen. Maar ik zou overwegen om van een normaal rijtuig de bodemplaat te nemen en deze onder de kap van de stuurstand te knutselen.
Ik verwacht dat een symoba nog wel te doen is maar een andere bodemplaat gaan plaatsen dan ga je naar mijn idee richting mission impossible de DD-AR heeft een stuur/verlichting print op de bodem zitten dan is het haast nog makkelijker om een nieuwe bodem te ontwerpen en te 3D printen.