Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Wensmodellen voor de NS.

Gestart door pukkie woensdag 17 juni 2020, 21:03:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Wensmodellen voor de NS.
Ik denk dat ik namens meerdere leden spreek dat er weer wat NS modellen moet  uitbrengen.

Ik dacht zelf aan de NS 1621 met Captrain bestickering .
De rail force one  (ex ns 1600).
Natuurlijk ook de NS dm90


Misschien dat er meerdere leden zijn die deze modellen zouden willen.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Feitelijk bedoel je modellen t.b.v. de Nederlandse markt. In jouw overzicht benoem je 2 uitvoeringen die niet aan de NS zijn gekoppeld. DM'90 is te koppelen aan de NS, maar ook aan Syntus, Veolia en Arriva.

Mijn wens voor de Nederlandse markt is bijvoorbeeld een nieuw ontwikkeling van de ICR in de verschillende uitvoeringen in de lengteschaal 1/93.5.

Ook de Flirt in de NS uitvoering kan mij bekoren.

Tenslotte zou het gaaf zijn als Märklin zou opteren voor DDZ-4.
Re: Wensmodellen voor de NS.
DDZ-4 en DDZ-6 , ICMm 3 en 4 delig en ICR en ICRm rijtuigen 1:93,5 en een geupdate 1600/1700 met o.a. meer losse onderdelen.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
Ik zou graag een icr stuurstand zien bij marklin die goed matcht met de vele al bestaande icr rijtuigen. Zowel kwa lengte als kwa kleuren.

Een vernieuwde 1000 bij roco zou ik ook wel leuk vinden en een mooie mat 46. Een vernieuwde 500/600, zonder mankementen en met elektrische koppelingen voor het rangeer plezier mag er na de vernieuwde sik ook wel komen.
Als laatste lijkt het mij ook wel mooi als marklin een dubbeldek motorwagen zou produceren. Samen met de al bestaande mallen van de DD-AR kan je volgens mij dan prima een mDDM set op de markt zetten.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
Waarom zou je een ICRm stuurstand willen bij ICR rijtuigen?
Re: Wensmodellen voor de NS.
Lid sinds: 2013

trotse M-rail rijder

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
 @citaat
Trek- duw formatie met een 1700, uit een tijd voor de ns tweety locomotieven die in sandwich met een onbruikbare stuurstand over de hsl rijden
Re: Wensmodellen voor de NS.
Laurent bedoelt dat de stuurstand met ICRm (gemoderniseerde) versie kan rijden. Märklin heeft die nooit uitgebracht en dus heeft het ook niet zoveel zin om een stuurstand uit te brengen.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
Die ICRm mag van mij ook wel.
Hadden ze 10 jaar geleden al kunnen doen i.p.v. weer een gewone uit te brengen.

Mvg. Marcel
Re: Wensmodellen voor de NS.
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
Aangezien ze België verblijd hebben met een schitterende stoomlocomotief, laat ze maar met een ns 8500 komen  :P
Re: Wensmodellen voor de NS.
Een nieuwe geel-rode motorpost zou ik heel graag zien.
Deze staat hoog op mijn verlanglijstje.

Volgens mij is de laatst uitgebrachte geel-rode versie van Märklin al van lang geleden.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Citaat van: Dennis H op vrijdag 22 januari 2021, 19:35:38

Een nieuwe geel-rode motorpost zou ik heel graag zien.


Ik ook maar niet van MaTrix. Of het moet een echt nieuwe ontwikkeling zijn: een fatsoenlijke middenmotor/cardan aandrijving, ruitjes die niet breken, een kap die niet scheurt, een bufferbalk die past etc. en ook graag op de juiste lengteschaal dus niet 1:100. Als ze dat lukt gaan ze er veul van verkopen.  :D

Gr, Ben.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Lid sinds: 2006

samen staan we sterker

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
Andere merken hebben ook zo hun problemen...

zoals kappen die barsten, enz.enz.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
Tuurlijk, maar die wil Ben ook niet :D
(voor we die hele discussie weer krijgen ;))
Re: Wensmodellen voor de NS.
Lid sinds: 2006

M* en bezig te digitaliseren

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
Doe mij maar een museum-kameel met geluid en alle toeters en bellen.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Citaat van: Dennis H op vrijdag 22 januari 2021, 19:35:38
Een nieuwe geel-rode motorpost zou ik heel graag zien.
Deze staat hoog op mijn verlanglijstje.

Volgens mij is de laatst uitgebrachte geel-rode versie van Märklin al van lang geleden.

Waarom een nieuwe als ik vragen mag? Ze zijn nog bij de vleet te koop.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Hoi Martin,

Dag mag je uiteraard vragen.

Volgens mij is alles wat nu te koop is toch al behoorlijk oud en / of omgebouwd?
Dat is namelijk mijn indruk op basis van wat ik zoal heb zien liggen op de diverse beurzen (toen dat nog kon ;) ).

En ik zou juist graag een hagelnieuwe willen hebben voorzien van recente techniek  :).
Vandaar.

Re: Wensmodellen voor de NS.
Ik vermoed dat veel buitenlandse fabrikanten niet weten dat er veel interesse is in 1/87 loks en treinstellen van de NS.
Bvb een koploper in 1/87 zal als deze fatsoenlijk is gemaakt de deur uitvliegen :D
Re: Wensmodellen voor de NS.
Lievetr een goede VIRM.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Ben benieuwd of er een fabrikant is die de ICNG gaat maken, immers is van dit model europees al verschillende varianten en als belangrijkste een franse, dus mogelijk dat LS Models erin stapt
Re: Wensmodellen voor de NS.
Ik verwacht als de corona ellende voorbij is dat er wel wat gaat gebeuren.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
Vertel!
Re: Wensmodellen voor de NS.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
Citaat van: flevoland2012 op zondag 31 januari 2021, 21:24:44
Ben benieuwd of er een fabrikant is die de ICNG gaat maken, immers is van dit model europees al verschillende varianten en als belangrijkste een franse, dus mogelijk dat LS Models erin stapt
Dat is een ander type Coradia. Van de Coradia Stream heb je maar 2 varianten: De Italiaanse "POP" en de Nederlandse ICNG. En die verschillen onderling ook al.
Re: Wensmodellen voor de NS.
Wat Marklin voor mij wel op de markt zou mogen brengen is dan toch wel een mooie Blokkendoos treinstel en een stoomloc 6300. Zal er vast nooit komen... maar dromen mag!
Re: Wensmodellen voor de NS.
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wensmodellen voor de NS.
6300 was er van Artitec, blokkendoos is er van Roco. Je hoeft dus niet alleen te dromen. ;) :thumbup:
Re: Wensmodellen voor de NS.
Hoi,

Wat Laurent al aangeeft. Je hoeft niet meer te dromen. Ze zijn te krijgen. Vooral in de tweedehandsmarkt voor 3rail.

Citaat van: J.vanR op maandag 05 april 2021, 20:22:29
...  dan toch wel een mooie Blokkendoos treinstel en een stoomloc 6300.

De Blokkendoos is er al in verschillende uitvoering door Roco uitgebracht. Mogelijk mag je ze zelf ombouwen naar 3rail. De 6300 is inderdaad door Artitec uitgebracht. Later is de gehele partij overgenomen door AVT. Deze heeft ze onder eigen naam uitgebracht. AVT is er mee gestopt en de restpartij is overgegaan naar Molekamp Modelbouw. De 3-rail uitvoeringen waren al bij AVT uitverkocht.

Groet Ronald.
Re: Wensmodellen voor de NS.

  Hallo;

  Wat bij mij op de verlanglijst staat, zijn de 1300 en dan niet zo'n plastic ogende als van Lima en Jouef en een 1500.
  Beide zijn mooie locs die toch ook wel een plaats verdienen in het assortiment en op de baan.

  M.vr.gr   Ab
Re: Wensmodellen voor de NS.
 @citaat Dat wordt dan lang wachten Ab.  :D

Marklin gaat daar echt niet instappen. Een 1500 zal in grote aantallen nauwelijks aftrek vinden onder de 3railers en een markt voor de 1300 is er eigenlijk niet meer na Lima, Electrotren, Rivarossi en REE/Artitec. ;)

Maar om J.vanR te citeren: dromen mag.

Gr, Ben.
Re: Wensmodellen voor de NS: een ICM-driewagenstel!
Wiki Redactie
Lid sinds: 2009

Twentelijn Tp.IVa (1968-1980)

offline
Re: Wensmodellen voor de NS: een ICM-driewagenstel!
Dan is een ICM-drietje wat realistischer denk ik. Märklin heeft al een viertje uitgebracht, dus de stap naar een drietje is niet zo groot: gewoon de beide middelste bakken (A en B) samenvoegen tot een AB. Ik heb vanwege mijn tijdperk een voorkeur voor eentje uit de protoserie, maar omdat die zo afwijken van de uiteindelijke productieseries zal dat wel dromen blijven. Doe dan maar een drietje uit de eerste productieserie, maar zonder de sneeuwbaanschuivers. Die hebben er toch maar relatief kort voor de renovatie opgezeten.

Protoserie

feijenoordsemeesters.nl

Productieserie

www.sporen-met-rob.nl

Dat zou bovendien een mooie aanloop zijn naar weer een aantal kleurvarianten: KLM, Martinair, Aegon en een hele zwik die ik vergeten ben.


Pinterest (toestemming verleend M.R. de Vries)