Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Faller in doos of zak ?

Gestart door Swiss-fan woensdag 17 juni 2020, 15:00:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2007

offline
Faller in doos of zak ?
Beste

Heb al een aantal keer gezien dat bouwpakketten ook in een zak geleverd worden ipv doos.
Mogelijk is dit al langer zo, en zeker prijsvoordelig.
Wellicht weet iemand hier een achterliggende reden te schrijven..

Groet
Dolf
Re: Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2016

Carpe diem

offline
Re: Faller in doos of zak ?
Citaat van: Swiss-fan op woensdag 17 juni 2020, 15:00:00Heb al een aantal keer gezien dat bouwpakketten ook in een zak geleverd worden ipv doos.

Van Faller? Nooit gezien...
Re: Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Faller in doos of zak ?
Ik ken het niet echt vanuit de winkel, maar kan het mij wel voorstellen dat diverse bouwpaketten in een gezamenlijke doos zouden kunnen zitten. Ik heb er ook enkele. (Gekocht op beurs)

Mvg. Marcel
Re: Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2010

RMW - Sinds 1963

online
Re: Faller in doos of zak ?
Faller verkoopt in de winkel bij de fabriek altijd enkele bouwpakketten in zakjes. Mogelijk zijn dit bouwpakketten waarvan de doos beschadigd of kapot was en die men vervolgens tegen een lager bedrag verkoopt.

Soms zitten in een voordeelset ook 3 of 4 gebouwen die allemaal in zakjes zijn verpakt en vervolgens in een doos zijn gedaan. Een winkelier / particulier kan natuurlijk de zakjes uit deze sets los verkopen.


M.v.g.

Maikel (RMW)
Re: Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Faller in doos of zak ?
Falelr verkoopt reeds jaren sets van stadshuizen in 1 doos.Deze zijn soms in plastic zakken apart verpakt in 1 gemeenschappelijke doos en sommige sets zijn de aparte huizen in hun doos samengevoegd in een grote doos.Heb hier beide sets liggen om te bouwen
Re: Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Faller in doos of zak ?
Ik ben vroeger geabonneerd geweest op iets waar ik elke maand delen voor een modelbouwnaslagwerk kreeg.
Daarbij ook "geschenken" zoals spullen van Noch, Holland Scale, Faller etc.

Vaak waren dit bouwpakketten in plastic zakken, een enkele keer in een doos.

Ik denk dat juist die plastic zakken de kosten drukken en in grote getalen nog goedkoper waren voor de uitgever die daarmee best wel aardige geschenken leverde.

Re: Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2008

offline
Re: Faller in doos of zak ?
Faller brengt op deze manier oudere modellen uit tegen een aantrekkelijke prijs.

Zo heb ik ooit de oude watermolen en paar voormalige pola modellen gekocht om met mn dochters te samen te knutselen.

Re: Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2008

There is no place like 127.0.0.1

offline
Re: Faller in doos of zak ?
Ik heb wel eens via ebay chinese namaak van Faller gekocht die in een zakje zat ipv een doos.
Plastic was trouwens van verschrikkelijke kwaliteit,bouwinstructies identiek aan die van Faller,
Alleen het logo was eraf gehaald !
Re: Faller in doos of zak ?
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

offline
Re: Faller in doos of zak ?
Ik heb het altijd gezien bij de faller stand op de diverse beurzen waar ze ook stonden
Re: Faller in doos of zak ?
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Faller in doos of zak ?
In het verleden kon je lid zijn van een maandelijkse abonoment genaamd modelspoor academie.
Bij de abonomenten zaten dan bouwpakket zoals een huisje, molen etc.
Je komt ze nog wel eens tegen aangezien er duizenden van zijn gemaakt voor de serie.
De normale verkoop is gewoon in een doos.
Re: Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2007

Frankfurt (Main) Hbf

offline
Re: Faller in doos of zak ?
 @citaat
O ja, dat was het: modelspoor academie

Citaat van: Eric-Paul op woensdag 17 juni 2020, 16:10:58
Ik ben vroeger geabonneerd geweest op iets waar ik elke maand delen voor een modelbouwnaslagwerk kreeg.
Re: Faller in doos of zak ?
Klopt. Je ziet de zakjes met modellen dus vaak op beurzen. Ik heb hier een hele serie modelspoor academie verkocht van iemand die overleden is. (nog een tig aantal over, moet ze maar een keer op het forum gooien  O:-D ) Hij had een abbo op de modelspoor academie. Ze werden in een blanke modelspoor academiedoos geleverd. De bouwpakketten zelf zitten in plastic zakjes.  Als iemand nogbelangstelling heeft voor de boeken  :D

Faller gebruikt de zakjes ook voor modellen die ze als promo weggeven voor de kinderen en/of als promo verkopen aan winkeliers. Dit zijn meestal oudere modellen en/of simpelere modellen. Deze gebruiken wij veel bij OnTraXS! voor de kinderhoek. Die krijgen we per 60 zakjes in een doos. Daar staat officieel op "niet voor verkoop".



Groet Ronald.
Re: Faller in doos of zak ?
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: Faller in doos of zak ?
Beste Dolf en andere geïnteresseerden.
Faller heeft in de loop der jaren vele bouwdozen ook op andere manieren uitgebracht.
Dit waren vaak bekende modellen die in een iets goedkopere samenstelling geleverd werden voor bijzondere uitgiftes.
B.v. bij abonnementen van modelspoor of modelbouw uitgaven of "opleidingen" maar ook bij clinics van Faller bij diverse gelegenheden.
Je hebt deze in heel eenvoudige (uitgeklede) uitvoeringen maar ook volkomen identiek aan de bouwdozen maar dan zonder doos, verder wel helemaal compleet.

Mijn kinderen en klein kinderen hebben vele van deze huisjes op jonge leeftijd gebouwd (bij diverse modelspoor evenementen) en deze heb ik nog steeds allemaal bewaard.
Ook heb ik nog een doos vol met ongebouwde. (voor eventuele achter-klein-kinderen!? O:-D)

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: Faller in doos of zak ?
Lid sinds: 2009

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

offline
Re: Faller in doos of zak ?
Dag Dolf.

Citaat van: Swiss-fan op woensdag 17 juni 2020, 15:00:00
Heb al een aantal keer gezien dat bouwpakketten ook in een zak geleverd worden ipv doos.

Airfix heeft vanaf de jaren '50 haar bouwpakketten in plastic zakjes aangeboden.
Van begin tot halverwege de jaren '70 kwamen de zogenaamde blister-verpakkingen.
Daarna werden de bouwpakketten hoofdzakelijk in kartonnen dozen verpakt.
Overigens waren alle verpakkingen voorzien van prachtige 'art-impression' van het origineel! :idea:

Groeten,

Erik.