Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

ombouw br 41

Gestart door m.bouhuis vrijdag 12 juni 2020, 16:01:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ombouw br 41
Lid sinds: 2018

offline
ombouw br 41
Beste allemaal,
Ik ga mijn Marklin BR41 ombouwen met de set 60760,kan ik via die decoder die in deze set zit ook led verlichting aansluiten
Ook omdat ik aan de voorkant een 3e lichtpunt wil maken?
En welke Led lampjes moet ik daarvoor hebben?
Graag jullie advies.

mvg Mart
Re: ombouw br 41
Lid sinds: 2012

offline
Re: ombouw br 41
Hallo, ik ben heel benieuwd hoe je dat 3e lichtpunt technisch gaat oplossen, maar wat de 60760 betreft kan het wel. De decoder heeft minstens één extra uitgang beschikbaar (als ik me goed herinner tussen oranje en groen in, maar voor de zekerheid even googelen) die een led kan aansturen. Vergeet de serie weerstanden niet.
Re: ombouw br 41
Lid sinds: 2018

offline
Re: ombouw br 41
Dat 3e lichtpunt wil ik in de keteldeksel een gat boren waar een ledlampje in moet passen.
Gr Mart
Re: ombouw br 41
Lid sinds: 2018

offline
Re: ombouw br 41
Weer een ander probleem,ik heb een hondekop treinstel waarbij de speaker het eerst deed,maar nu niet meer.
Vervolgens kap eraf gehaald ivm speaker(die is goed)daarna kap gemonteerd, nu brand de verlichting wel maar de trein krijg ik niet meer aan het rijden.
Wie heeft ervaring met piko hondekop geschikt voor Marklin.
Gr Mart
Re: ombouw br 41
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ombouw br 41
Citaat van: m.bouhuis op vrijdag 12 juni 2020, 17:55:40
Dat 3e lichtpunt wil ik in de keteldeksel een gat boren waar een ledlampje in moet passen.
Zit er een lantaarn op de plaats van het derde frontsein?
Met endere woorden, heb je een TPII of een TPIII br 41?
En steek je gewoon een led door de keteldeur?
Naar mijn menig ziet dat er dan niet uit.
Re: ombouw br 41
Lid sinds: 2018

offline
Re: ombouw br 41
Mijn bedoeling is, een lamphouder boven aan de keteldeur te maken waar het ledlampje dan in past.
Re: ombouw br 41
Lid sinds: 2014

offline
Re: ombouw br 41
een led rechtstreeks in het gat kan ook je hebt led in zoveel verschillende vormen en maten en lenzen van led kun je inkorten als ze te lang zijn.
Zelf maak ik verlichtings printjes met experimenteer printplaatjes waar ik dan smd leds op soldeer en in de behuizing plaats ik lichtgeleiders welke op ebay enz te koop zijn.
De extra functies op de 60760 decoder zijn niet programmeerbaar die zitten vast op F1 en F3 en schakelen dus ook om met rijrichting.
Re: ombouw br 41
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: ombouw br 41
Let wel dat de Br 41 met tweepuntsfrontsein een tijdperk II loc is en geen driepuntfrontsein had.