Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Marklin Koploper ICM met een Franse slag

Gestart door chitanv donderdag 11 juni 2020, 21:14:46

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin Koploper ICM met een Franse slag
Goedenavond allemaal,

Wij hebben een probleem/vraag over de Märklin 37421 (4 delige koploper NS). Sinds kort doet deze best raar. De geluiden (Toeter en omroep) veranderen in anderen geluiden, Franse SNCF omroep, Remdruk geluid, 2 andere klank toeters! Deze komen altijd verschillend! Zelfs plotseling! Even later kan ik de geluiden dan niet meer gebruiken en hoor ik geen geluid meer als ik op een geluid knopje druk!

Heeft iemand hier een oplossing voor? Kan hier iemand naar kijken?

Ik zie graag een reactie tegemoet, groetjes Tushar!
Re: Marklin Koploper ICM met een Franse slag
Bekend probleem. Stervende geluidsmodule. Marklin gebruikte vaker losse geluidsmodules. Maar vooral bij de Koploper waren er problemen mee. Geen idee eigenlijk waarom vooral dat model. De latere 37422 had er minder of geen last van.
Re: Marklin Koploper ICM met een Franse slag
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Marklin Koploper ICM met een Franse slag
Citaat van: chitanv op donderdag 11 juni 2020, 21:14:46
Heeft iemand hier een oplossing voor? Kan hier iemand naar kijken?

Ik zie graag een reactie tegemoet, groetjes Tushar!

Er staat in de wiki een artikel van mijn hand, al je problemen opgelost:  KLIK
Re: Marklin Koploper ICM met een Franse slag
Update: Hij doet niks meer!  8o

Ik was net weer even bezig en kijken naar de koploper, ik heb hem gerest maar dat gaf geen effect toen heb ik hem gewist.  Ik wilde hem dus weer terug in me ms3 zetten maar dat doet hij niet. Ik kan nu dus niks met de ICM omdat hij niet in me ms3 wilt komen!

Als ik op loc herkennen druk (zodat er vanzelf word aangemeld) gaat de koploper toeteren! maar komt uiteindelijk nog niet in de ms3! Als ik op de STOP knop van me ms3 druk (gaat uiteraard alle stroom van me baan af). Maar als ik de stroom er weer op zet (door weer op STOP te drukken) geeft de kooploper weer dezelfde toeter!

Heeft iemand suggesties?
Re: Marklin Koploper ICM met een Franse slag
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Marklin Koploper ICM met een Franse slag
Heb je nog een analoge Märklin trafo, ja, hem dan daar even mee laten draaien, nee, dan iemand zoeken met een CS of MS en hem daar even op laten aanmelden.

Groet, Anne W
Re: Marklin Koploper ICM met een Franse slag
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Marklin Koploper ICM met een Franse slag
Helaas, je geluidsmodule is (aan het) overlijden. Bekend probleem.

Het aan/afmelden zou moeten herstellen via Anne W zijn omschrijving. Ook het aan/uitzetten van MFX in de MS3 zou kunnen helpen, dan kan je de koploper op zijn Motorola adres laten rijden. Daarna MFX weer aan, meld ie vaak wel weer aan.