Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

tams red box en marklin k83

Gestart door senna donderdag 11 juni 2020, 11:37:35

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
tams red box en marklin k83
Lid sinds: 2008

offline
tams red box en marklin k83
Is er iemand op dit forum die ervaring heeft met het aansluiten van de Tams Red box en de Marklin k83 wisseldecoders? of is dit sowieso geen goede combinatie? welke dan wel.

Henk (die het ff niet meer weet)
Re: tams red box en marklin k83
Dat is toch geen enkel probleem k83 zijn Motorola format decoders, dus met dit protocol aansturen.

Groetjes.
Re: tams red box en marklin k83
Dank je, helaas krijg ik het niet werkend. ik heb in de centrale het MM protocol aangegeven vervolgens een wissel aangesloten op de k83 en van de k83 2 draadjes naar de centrale voor de voeding maar er schakeld niets. Moet ik in de centrale ook iets aangeven??
Re: tams red box en marklin k83
Draadjes op de aansluitingen rood en bruin al verwisselt? Motorola is polariteits afhankelijk.

Dipswitches bepalen de adressering.

Groetjes.
Re: tams red box en marklin k83
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: tams red box en marklin k83
Beste Henk,

Met wat voor apparaat vertel je de Red Box dat hij een door jou aangegeven, en met de dipswitches op de decoder "kloppend", adres moet schakelen?

Heb je een Red Box met ingebouwde booster of een heb je een externe booster?

Groet, Anne W
Re: tams red box en marklin k83
Beste Anne,
Ik maak gebruik van Rocrail om de wissels te schakelen.Omdit te uit te proberen had ik een test baantje gemaakt met daarin 1 wissel, in de centrale alles op het MM protocol gezet, het wissel in Rocrail ingevoerd met het adres 1 en alles aangesloten en dat werkte.dus ik dacht dat ik het snapte en daarom het testbaantje weer afgebroken. Vervolgens  op dezelfde wijze een wissel uit het schaduw station aangesloten maar dat werkte niet daarna van alles geprobeerd (ook het omwisselen van de bruine rode draad zoals Sprinter voorstelde)maar ik krijg het niet werkend.  Ik heb de moed een beetje opgegeven.Ik denk erover om eerste een nieuwe decoder aan te schaffen om uit te sluiten dat die de oorzaak is daarna kan ik nog met Tams in overleg of het wellicht aan de Redbox ligt.
Henk
Re: tams red box en marklin k83
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: tams red box en marklin k83
Beste Henk,

Ik heb nu je vraag op het Roc Rail forum gezien, het is nu een kwestie van uitsluiten van oorzaken, heb je die MS2 nog?, zo ja, de decoder met wissel daarop aansluiten en kijken of het werkt, ja, dan zit het in de keten computer-redbox en kan ik je niet verder helpen, zo nee, dan zo'n Faller lampje op de uitgang van de decoder aansluiten en kijken of je een "lichtflits" ziet als je schakelt.

Is dat zo, dan de aandrijving open maken en eindschakelaar overbruggen, zie wiki.

Groet, Anne W