Voor mij zijn meerdere treinbewegingen tegelijk belangrijk, dus 2 tegelijk vertrekkende of aankomende treinen of 1 vertrekkende en 1 aankomende trein, en daarom heb ik er veel aandacht aan besteed om, desondanks de zeer beperkte ruimte, het schaduwstation zo in te richten dat dit mogelijk is, zowel voor treinstellen als voor getrokken treinen.
Slanke wissels in het station zijn daarvoor ook essentieel want 2 treinen die tegelijk hun weg zoeken over de wisselstraten ziet er echt niet uit op korte wissels, de uitslagen zijn daarbij veel te groot.
Omdat er bij een kopstation maar langs 1 kant een uitgebreide wisselstraat nodig is lukt dat ook op beperkte ruimte.
Nadeel van de C-rails is wel, en dat laat zich heel goed gevoelen, dat er geen slank engels wissel beschikbaar is, het is en blijft dus een beetje behelpen en keuzes maken welke logische rijwegen gekozen worden en welke weggelaten moeten worden.
Moest er een slank engels wissel komen, wat na al die jaren heel onwaarschijnlijk is, zou ik het zeker toepassen, maar ik denk dat ik (na heel veel proberen) een goed compromis heb gevonden.