Het bleek niet eens nodig om de CS 3 in te schakelen. Mart had vier onwillige locs, uiteindelijk hebben we ze allemaal aan het rijden gekregen met zijn eigen MS 2.
Als eerste de 37844 gepakt. Als enige op de rails en vervolgens in de MS 2 een nieuwe loc aangemaakt door de 37844 uit de database te selecteren was voldoende, hij reageerde meteen. Dat betekent dat hij nog steeds op het fabrieksadres staat, ofwel adres 50.
Dan de tweede, een oude BR 41 die in dit topic niet eerder is genoemd. Lok automatisch laten herkennen door de MS 2 werkte niet. Tweede poging was het aanmaken van een nieuwe loc, MM2, en de meest voorkomende adressen geprobeerd. Bij 78 was het raak, daarmee kon het licht aan- en uitgezet worden en kon de loc rijden, zij het alléén maar vooruit. Nadere inspectie leerde dat de wielstellen onder de tender niet goed zaten. Een paar zaten scheef en één wielstel zat bovendien veel te hoog. Ik denk dat deze lok maar eens een bezoekje moet brengen aan een stamtafel, hopelijk is daar dan iemand die het kan helpen oplossen.
De 83496 lukte op dezelfde manier: nieuwe loc aanmaken, MM2, en dan maar adressen proberen. Met 24 was het bingo.
De vierde tenslotte bleek de simpelste. Het was een 3350, een oudje waar pas later een decoder was ingebouwd. Als eerste maar eens geprobeerd of de MS 2 hem automatisch herkende, en zowaar, dat lukte. Het enige detail is dat ik niet meer aan dacht om het adres op te zoeken, dus dat weten we nu niet. Maar zolang er maar geen adres dubbel gebruikt wordt, maakt dat niet uit. Mocht er in de toekomst nog eens een nieuwe loc in de MS 2 aangemaakt worden die toevallig een adres blijkt te hebben dat al in gebruik is, meldt de MS 2 dat wel weer.