Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit

Gestart door Märklin.Pk vrijdag 05 juni 2020, 17:45:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
Bij twee locs blijft de rookgenerator aaan staan. Ik gebruik een Ecos2 i.c.m. iTrain.
De locs hebben respectievelijk een standaard Märklin decoder ingebouwd en een decoder uit de ombouwkit 60760.
Iemand een idee?
Groet!
Re: Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
Waarschijnlijk rechtstreeks op de sleper aangesloten,omdat de decoders waarschijnlijk ook  geen extra functies hebben.
grt. Jo
Re: Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
De 60670 is niet bepaald geschikt voor een rookgenerator.
De F0 als voeding voor de rookgenerator is risicovol. F0 kan max 2 lampjes voeden.

Dus de suggestie van Jo kan alleen maar kloppen.

Mvg. Marcel
Re: Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
Aansluiten via een mini relais.

groet
Harald
Re: Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
Harald, sorry ...kun je iets nader verklaren. Het wordt mijn derde ombouw ...mini relais? Hoe ziet dit er uit? (ik lzie in kleine letters op de decoder namelijk het volgende staan: alco gdh 08
Vraag mij nu echt af, of deze slechts een functie heeft voor de verlicthing. In dit geval heb ik dus een nieuwe decoder nodig. De motor loopt echt nog zijdezacht....(5* hoogvermogens / Märklin BR 18.4
Re: Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
 @citaat
Met een Functie, van de decoder, het relais aan en uit zetten.
En met het relais de rookgenerator (die rechtstreeks aan de sleper is aangesloten) schakelen.

groet
Harald
Re: Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
Citaat van: loc1200 op vrijdag 05 juni 2020, 18:50:53
De 60670 is niet bepaald geschikt voor een rookgenerator.
De F0 als voeding voor de rookgenerator is risicovol. F0 kan max 2 lampjes voeden.

Dus de suggestie van Jo kan alleen maar kloppen.

Mvg. Marcel
De 60760 heeft 2 functie uitgangen maar zo lang je niet onder de kap kijkt is het gissen,dat vind ik hier wel vaker zonder info kun je geen oordeel vellen.
Re: Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
Gewoon ter info.
De M decoder met sound 60975 is zeker wel geschikt voor een rookgenerator.
Ik heb 'm vandaag in mijn Delta loc BR55 ingebouwd (uiteraard ook met motor ombouw) en de rookgenerator werkt als een zonnetje.
De plus komt van de roodbruine AUX 1 uitgang. De rookgenerator was al dmv een koperplaatje verbonden met de locmassa, dus daar heb ik niks aan hoeven doen. Door F1 te kiezen werkt ie direct en gaat ie ook weer uit. Dus gewoon super. 
Re: Rookgenerator blijft aan staan Delta decoder en bij een 60760 uit de ombouwkit
Helemaal goed. Ik ben de loc inmiddels aan het ombouwen naar een LocSound decoder 5
Gaat goed ook komen :-)
Thx for sharing!