Uitgaande van éénrichtingsverkeer in de spiraal met dalende treinen in de binnenbocht, rijden ze eerst achterlangs voordat ze links in de wisselstraat een opstelspoor moeten kiezen. Bij het verlaten van het schaduwstation kunnen de wissels aan de rechterkant allemaal opengereden worden. Dat scheelt aandrijvingen en decoders. Als de reden dat je de driewegwissel niet wilt gebruiken is omdat je denkt dat het schakelen niet betrouwbaar genoeg gaat, zou je hem rechts eventueel nog wel kunnen gebruiken, maar met twee opstelsporen minder is het sowieso al niet meer nodig.
Twee opstelsporen weglaten is ook meteen goed voor de bereikbaarheid. Met maximaal 7 parallelsporen verwacht ik dat het wel goed zit. Het achterste spoor heb ik naar voren gehaald zodat het dicht bij de opstelsporen ligt.

Aan de rechterkant begin je nu weer met de wisselstraat onder de klimspiraal. Zoals ik al eerder had uitgelegd is het beter om dat niet te doen. Ik heb de overgangssporen om onder de spiraal uit te komen weer geel gemaakt. De wissels aan de rechterkant van de twee voorste opstelsporen zijn wel iets opgeschoven, maar niet helemáál naar rechts om toch genoeg afstand tot de andere klimspiraal te houden. Als je tussen de bedding van de rails en de rand van de baan 2 cm vrij houdt, is de afstand op het smalste punt 59 cm. Als je de wissels helemaal naar rechts zou schuiven, lever je daar 15,5 cm op in. Daarmee lijkt me de doorgang wat krap worden en het is bovendien helemaal niet nodig. Bij deze versie hebben de sporen 4 en 5 een lengte van 3,19 m, spoor 6 is 3,41 m.
De spiralen die je hebt ingevoerd lijken niet helemaal te kloppen. De normale parallelafstand in C-rail voor R2/R3 is 77,5 mm, voor R4/R5 is het 64,3. Als je ze combineert, krijg je iets dat er tussen zit, maar bovendien is het niet meer constant. Als je het héél netjes legt, varieert het in deze combinatie tussen de 70,9 en 75,7 mm. Dat is overal ruim voldoende, het komt dan ook niet zo nauw. Zoals het echter in jouw ontwerp staat, is de afwijking relatief groot: de prarallelafstand aan de rechterkant bij R2/R3, lijkt beduidend kleiner dan de parallelafstand aan de linkerkant bij R2/R3. Dat moet ongeveer hetzelfde zijn, met een marge van een paar millimeter. Ter verduidelijking heb ik er in de spiraal wat parallelafstanden bij gezet.
Van het iets kleinere schaduwstation zou ik de sporen niet vlak langs de muur leggen, maar allemaal zo dicht mogelijk bij de rand van de baan. Daarvoor is dan ook een ander spoorverloop met andere wisselstraten nodig dan bij het grotere schaduwstation. Bijvoorbeeld zoiets als wat we tot voor kort al hadden, maar dan met het los liggende spoor vlak naast de opstelsporen. En eventueel het geheel nog wat dichter bij de rand.
Tenslotte heb ik aangegeven dat ik aan de linkerkant ben uitgegaan van 268 cm, dat is op basis van jouw plaatjes. Daarmee kom ik op de eerder genoemde 64 cm afstand tussen de twee spiralen, gemeten tussen de beddingen. De kortste afstand tussen de bedding van spoor 4 van het schaduwstation en de bedding van de andere spiraal is 63 cm. De vrije doorgang van 59 cm is daar van afgeleid.
Edit: Typo gecorrigeerd (288 veranderd in 268, zoals ook al in het plaatje stond)