Goedemorgen all,
eindelijk is het zover... een nieuw huisje met een nieuwe ruimte voor de modelspoorhobby

Na heeeeeeeeeeeeeeeel lang wachten is het dan binnenkort zover & kan ik eindelijk ( na jaren een testovaaltje te hebben gehad ) starten met de bouw van een " vaste " baan

Maar voordat we kunnen gaan bouwen, dient er eerst een mooi baanplan te komen.. En die ideeën wil ik graag met jullie delen..

Om jullie een indruk te geven van mijn gedachte... zal ik hier even wat belangrijke puntjes opsommen..
1. Het baanplan zal een modern baanplan worden ( tijdperk V - VI, voornamelijk NL georiënteerd ).
2. Het station wat gebruikt MOET worden is Station Dammtor met een lengte van 1.34M ( Trix 66115/66117 ) .
3. Daarnaast zou ik graag een brug willen zien over een stukje water.
4. Mijn bedoeling is om gebruik te maken van 2 klimspiralen welke richting een schaduwstation gaan.
5. Vanuit 1 zijde van het station zou ik graag een paradetraject richting de klimspiraal willen zien.
- In het zichtbare gedeelte ga ik gebruik maken van Marklin K-rail.
- In de klimspiralen & het SH wil ik gebruik maken van Marklin C-rail.
- De wissels wil ik aandrijven via een servo.
- Ik ga gebruik maken van Itrain ( waarbij ik wel ook een mogelijkheid wil hebben om " zelf te kunnen rijden dmv. een CS3 " ) .
Bijgevoegd vinden jullie een opzetje van de beschikbare ruimte, waarbij ik ( naar mijn mening ) de " beste " plek voor de klimspiralen al heb ingetekend. Daarnaast ben ik erg benieuwd naar jullie vragen/opmerkingen & ideeën omtrent mijn plannen
Grtz