Nieuws: Heeft u de Stichting 3rail Kalender 2022 al besteld? Lees meer over de kalender in -dit topic-
+  3rail Forum
|-+  Modelbaanbouw & Scenery
| |-+  Banenplan ontwerpen
| | |-+  Op naar een nieuw baanplan...!
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Omlaag

Auteur Topic: Op naar een nieuw baanplan...!  (gelezen 33183 keer)

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
    • Modelspoorscenery Tips & Tricks
Re: Nieuw huisje, nieuwe ruimte & dus NIEUW Baanplan :)
« Reactie #200 Gepost op: vrijdag 27 november 2020, 15:14:10 »

Overzicht van het zichtveld
Grtz Kevin

Timaximus

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #201 Gepost op: vrijdag 27 november 2020, 15:34:34 »

Dat is wel mooi, zo die industriesporen die onder een bruggen tracé doorlopen.

MvG,

Timaximus
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

Wimdouwe

• Stamgast
  • Bakkie koffie? Lekker!
« Reactie #202 Gepost op: vrijdag 27 november 2020, 19:34:59 »

Kijk eens aan, dat ziet er goed uit!
Een brug over het industriespoor maakt het net even wat spannender  :thumbup:

antonv

• Gast
« Reactie #203 Gepost op: vrijdag 27 november 2020, 19:42:39 »

Een hoofdlijn met bruggen over een paar doodlopende industriespoortjes... beetje ongeloofwaardig, toch?

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #204 Gepost op: vrijdag 27 november 2020, 19:52:03 »

Thnx Timaximus & Wimdouwe

@AntonV, soms moet je concessies doen betreffende de beschikbare ruimte... of heb jij andere ideeën/mogelijkheden beschikbaar, dan zie ik die graag visueel tegenmoet.. op die manier kan ik misschien tot een mooi compleet resultaat komen..

Dat is precies de reden waarom ik de plannen hier op het forum deel... gaande weg komt er steeds wat verbetering in het plan met behulp van de forumleden...
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #205 Gepost op: zaterdag 28 november 2020, 12:09:30 »

Ideeën genoeg  ;)
Maar we hebben al vastgesteld dat onze ideeën onverenigbaar zijn, dus ga ik mij daar niet meer aan wagen.

In dit geval wil ik je enkel waarschuwen dat je er op deze manier iets heel ongeloofwaardig van maakt, in het echt leggen ze de bruggen niet zomaar ergens neer... die moeten echt nodig zijn.
En met de beschikbare ruimte en concessies moeten doen heeft dat niets te doen, wel met gebrek aan inspiratie en het niet goed bekijken wat ze in het echt met zo een situatie zouden doen, of beter, niet zouden doen.
Jij gaat toch niet klagen over plaatsgebrek?

Ook door te zeggen wat niet goed is geraak je verder, misschien wel verder dan met de aahs en oohs die hier meestal de overhand hebben...
Ik vind dus niet dat je altijd een alternatief moet aanbieden om hier wat te kunnen bijdragen.
Maar dat is uiteraard mijn mening.
« Laatst bewerkt op: zaterdag 28 november 2020, 12:16:23 door antonv »

PK

• Beginnende Gast
« Reactie #206 Gepost op: zaterdag 28 november 2020, 12:46:24 »

in het echt leggen ze de bruggen niet zomaar ergens neer... die moeten echt nodig zijn.

Ach, wat is ongeloofwaardig. Er zijn genoeg verklaringen voor te vinden bij het grootspoor. De meeste komen er op neer dat de wereld een rommelige aan elkaar gekunstelde collectie van imperfecte oplossingen is.

Misschien was de functie van het spoor belangrijk genoeg om dit financieel rond te krijgen op de locatie, misschien loopt er ook nog een (sociaal) belangrijke weg langs, of misschien liepen de industriesporen eerder door; rond Amsterdam zijn ook enkele van die constructies te vinden die je nooit nieuw zou bouwen, maar als organische gegroeide situatie goed te begrijpen zijn.

En h0 is compromis. We hebben ook weinig moeite met boogcirkels van minder dan een halve schaalkilometer op een hoofdlijn.
Gegroet,
Pepijn

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #207 Gepost op: maandag 30 november 2020, 09:29:01 »

Ik vind dus niet dat je altijd een alternatief moet aanbieden om hier wat te kunnen bijdragen.

Hoi AntonV,

Nja onverenigbaar wil ik niet perse zeggen... maar dat ze afwijken van elkaar, dat is waar ;) En MOETEN ind. al helemaal niet... ik ben blij dat mensen hun bijdrage leveren ( zowel de oohhh/ahhhh's alsmede de dingen die anders kunnen ). Ik was gewoon nieuwsgierig naar jou invulling omtrent het stukje industrie...

En klagen over de ruimte.... Achja, het is altijd te klein  :D :D :D
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #208 Gepost op: maandag 30 november 2020, 10:04:40 »

Altijd te klein is meestal een overschatting van je mogelijkheden, tijd, budget,...
Ik heb al veel meer mooie, zowel naar baanplan als naar afwerking, kleine baantjes gezien dan grote.
Als je voor een pure fantasiebaan gaat, enkel zoveel mogelijk meters rails en verder niks kun je het zo groot maken als je wil, daar is nauwelijks werk aan, maar als je, en ik denk dat je in die categorie zit, een mooie realistisch ogende modelbaan wil is het rap te groot hoor.
Vandaar mijn idee van 1 mooi afgewerkte poot met Dammtor en een andere poot een schaduwstation zonder enige afwerking.
Ik ben momenteel zelf aan het plannen aan een modelbaan die in ons nog nieuw te bouwen huis moet komen en ik ga het af te werken gedeelte zo klein mogelijk houden en het open schaduwstation zo groot mogelijk.

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #209 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 12:47:30 »

Even wat anders dan het specifieke plan aan te pakken....

Op basis van een tip die ik gekregen heb, nu eens even aan de slag geweest met de vorm/afwerking van de tafel... In plaats van " harde lijnen " de tafel nu in Anyrail eens vloeiend ingetekend... 

Foto 1: De vloeiende lijnen
Foto 2: De oude situatie...

Ik ben toch wel erg te spreken over de mooie vloeiende lijnen.. Die geven de baan toch nog meer uitstraling...   :D :D :D :D
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #210 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 13:53:58 »

Wordt de doorgang niet wat te smal? Als ik zie dat je daaronder een hele lange wisselstraat plant lijkt mij die zo goed als ontoegankelijk in die lange smalle doorgang.
Ook aan de andere kant van dat schaduwstation lijkt de lange wisselstraat niet of nauwelijks toegankelijk als je niet buitenom je baan kunt lopen.
Enfin, toch als niveau -4 nog altijd is zoals je het hier getoond hebt.
En dat kruiswissel in het midden van de station overkapping, hoe geraak je daar ooit nog bij?
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 december 2020, 13:56:33 door antonv »

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #211 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 14:02:35 »

@ben,

In deze foto gaat het niet om het sporenplan maar de vorm vd tafel zoals te lezen valt. Daarnaast vindt ik dat er enkele vorderingen zijn gemaakt omtrent het plan. Misschien zijn dit niet de vorderingen die jij had verwacht of in je hoofd hebt zitten, maar ik zie de aanpassingen/vorderingen wel..

@AntonV,

de doorloop op het smalste stuk is 60-70 cm.. Aan de kant waar Dammtor ligt, komen mangaten om zo op de diepste punten te komen. Daarnaast wordt het grote schaduwstation uitschuifbaar, zodat ik altijd erbij kan komen onder de tafel. Betreft de kruiswissel, het dak zal afneembaar blijven & het voorste stuk voor het station uitneembaar... ( rode lijn )
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 december 2020, 15:10:30 door Flyingkoekkoek »
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #212 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 15:04:49 »

Als die nu getekende doorloop 60-70cm is dan is je baan daar minstens 2m breed...
Neem me niet kwalijk, maar ik geloof het niet  ;)

En zelfs met een afneembaar dak is er niets meer aan te doen als er iets mis gaat met dat kruiswissel, of je moet Preisers inzetten  :)
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 december 2020, 15:07:37 door antonv »

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #213 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 15:16:16 »

Als die nu getekende doorloop 60-70cm is dan is je baan daar minstens 2m breed...
Neem me niet kwalijk, maar ik geloof het niet  ;)

En zelfs met een afneembaar dak is er niets meer aan te doen als er iets mis gaat met dat kruiswissel, of je moet Preisers inzetten  :)

Nu met maten ..
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #214 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 15:41:01 »

Met maten... en breder getekend  ;)
Daarnet was het veel smaller...

antonv

• Gast
« Reactie #215 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 15:42:44 »

Nog iets over de mangaten, op welk niveau ligt -4?
En welke afstand hou jij aan tussen de niveaus?

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #216 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 16:05:21 »

@AntonV,

Je bedoeld die eerste foto, daar was een/ander ind. verschoven zag ik  :D Niveau 4 zal relatief laag bij / op de grond komen te liggen. Vanuit daar maak ik dan het aantal omwentelingen waar nodig om op zichtniveau ( schatting +- 1.10M )  te gaan komen...

* ik kan aan de langste zijde maximaal 39 cm per wenteling stijgen/dalen om binnen de 3% marge te blijven..
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 december 2020, 16:15:35 door Flyingkoekkoek »
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #217 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 16:38:40 »

Als je bovenaan op 1m10 uitkomt en de nodige ruimte houdt tussen de lagen dan zou ik je wel eens in het mangat op -4 willen zien kruipen  :)
Vergeet ook de dikte niet van de draagconstructie van -4. Op hoeveel cm van de grond zitten we dan?
Ik vrees dat je je mogelijkheden als slangenmens overschat  ;)

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #218 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 16:56:31 »

@Anton,

ik denk dat je me niet begrijpt... Op -4 komt geen mangat, dat is het schaduwstation wat net boven de grond ligt. De opstelsporen op deze plaat worden uitschuifbaar dmv. " een lade " systeem.. Zodra ik deze naar buiten schuif kan ik gewoon op de grond zitten en zo door het mangat op Niveau 0 komen.

Niveau -2 & -3 zijn alleen smalle banen waarop de sporen liggen, dus deze liggen relatief aan de zijkant waardoor het midden altijd bereikbaar blijft.

( Wat betreft de bereikbaarheid van de mangaten in de " bovenverdieping "... Ik ga een gedeelte ( screenshot; alles in rode vlak ) uitschuifbaar maken dmv. een railsysteem ( ladekast systeem ) zodat dit makkelijk naar voren gehaald kan worden, waardoor ik toch erachter op de vloer kan gaan " staan " bij de mangaten. )
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 december 2020, 16:58:46 door Flyingkoekkoek »
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #219 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 17:02:59 »

Neen, zo had ik het uiteraard niet begrepen, want als je het schaduwstation uitschuift in die smalle doorgang, waar ga jij dan staan?

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #220 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 20:19:05 »

Hi Anton,

Aan de zijkant van de baan is nog plek genoeg om onder de baan te kunnen kruipen. Daarnaast ga ik ook sowieso “ losse stukken scenery “ maken die uitneembaar zijn..  zoals bijv. De aangegeven rand op de vorige foto’s
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #221 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 20:34:09 »

Ik hoop dat je slaagt in je bedoelingen, maar ik vrees er een beetje voor...

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #222 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 20:41:43 »

Anton,

Dat gaan we ervaren  :D Waarschijnlijk zal het zeker met vallen/opstaan zijn  8o
Grtz Kevin

Pt2/3

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #223 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 20:48:23 »

De vrees van Anton deel ik, zeker voor wat betref het "uitschuifbare"  schaduwstation.
Dat vraagt niet alleen een degelijke (zware)  constructie maar stelt ook de nodige eisen aan de ladegeleiders.
En die kosten dan een paar centjes:
https://www.ladegeleider.nl/nl/kogelgeleider-70-8mm-160kg/volledig-uittrekbare-kogelgeleider-lengte-914mm-160kg-per-paar/a-3738-155

Cees

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #224 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 20:57:36 »

Hi Cees,

Nja wat moet, dat moet he... we geven ook 400,- uit aan een loc... Ik heb persoonlijk geen moeite met investeringen voor mijn baan. Daarnaast hoeft natuurlijk ook niet het gehele oppervlakt zwevend te zijn he.. gezien die bijna op de grond komt, kunnen ondersteunende wieltjes ook nog een deel van het gewicht opvangen...

Maar we gaan het zien, dit is het idee wat nu ligt... misschien veranderd dat gaande weg nog wel in iets anders... of misschien komt er nog wel een briljante oplossing voorbij hier op het forum...  :P

Ik heb nog een maandje of 2 bedenktijd, gezien de verbouwing van ons huis nog niet afgerond is en ik toch niet eerder kan starten..
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 december 2020, 21:02:13 door Flyingkoekkoek »
Grtz Kevin

BlikkenTinus

• Stamgast
« Reactie #225 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 21:18:39 »

En je kunt ook een set extra ladegeleiders aanbrengen in plaats van een aan elke kant van de 'bak'.
Met wat fantasie is dat wel te fixen.

Groet,

Peter

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #226 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 21:24:07 »

@Peter,

De ladegeleiders komen sowieso plat te liggen onder plaat op meerdere plaatsen, dus dat gewocht wordt zo al verdeeld ind... Dan zou aan de voorzijde iets van wieltjes geplaatst kunnen worden voor het uitschuiven..

Maar de complete invulling moet nog “ uitgedacht “ worden de aankomende 2 maanden..
Grtz Kevin

PK

• Beginnende Gast
« Reactie #227 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 21:28:11 »

Maar we gaan het zien, dit is het idee wat nu ligt... misschien veranderd dat gaande weg nog wel in iets anders...

Heb je al eens geprobeerd om de zichtbare niveaus van wat je nu hebt (afbeelding in bericht #204 denk ik?) met rails / papier op de grond uit te leggen? Misschien geeft het op die wijze tastbaar maken wat meer zekerheid over wat je nu hebt uitgewerkt.
Gegroet,
Pepijn

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #228 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 21:30:28 »

Hi PK,

Nee nog niet... ik ben nog aan het wachten zodat de ruimte klaar is, zit nog in verbouwing momenteel  :D
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #229 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 22:41:23 »

Wat ik ook niet begrijp is waar de 3 bovenste lagen gaan op steunen als je de onderste laag er wil van onder schuiven...

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #230 Gepost op: woensdag 02 december 2020, 22:46:47 »

Anton,

Er is maar 1 laag welke dient te steunen en dat is niveau 0. Niveau -1 / -2 zijn alleen maar stroken waarop rail ligt, dus komen dus bevestigd ( metalen L-profielen ) aan de dwarsbalken aan de voorzijde, welke gekoppeld zijn aan de poten..

De bovenplaat steunt deels op een kruisconstructie welke in de muur bevestigd wordt aan de achterzijde en aan de voorzijde steunt op de poten.  Zo is de middelste overspanning aan de voorzijde niet meer dan 2.5 m ong... Met een dakbalk van 15 dik, is dit makkelijk overspanbaar.
« Laatst bewerkt op: woensdag 02 december 2020, 22:52:34 door Flyingkoekkoek »
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #231 Gepost op: donderdag 03 december 2020, 08:14:33 »

Ik krijg als ik je tekening bekijk het gevoel dat er meer dan 2m50 moet overbrugd worden en vraag mij nog altijd af hoe je achter het schaduwstation nog iets kunt doen met de afstand dat het kan verschoven worden, dat kan toch nooit meer zijn dan de smalste plaats van de doorgang? Of staan aan die kant ook geen poten en kun je verder opschuiven dan het lijkt?
Enfin, ik ben heel benieuwd hoe je dat allemaal zult uitvoeren.

Timaximus

• Vaste Gast
  • **
« Reactie #232 Gepost op: donderdag 03 december 2020, 20:58:24 »

Even voor mijn beeld.

Je maakt het schaduw station uitschuifbaar. Prima, dat kan best gerealiseerd worden.

Echter bedoel je dan dat je over je uitgeschoven schaduw station heen kruipt om in je tafel te komen tussen de omwentelingen?

Zo ja zitten die omwentelingen dan niet in de weg aan de voorkant?

En waar ga je zitten als je het schaduw station uit moet schuiven?

Is het mogelijk om een 3D weergave te maken?

Denk dat dat heel veel opheldert namelijk.

MvG,

Timaximus
Märklin | C Rail | Digitaal | I-II-III-IV-V | Power and Control by Uhlenbrock | LocoNet only | Win-Digipet

antonv

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: donderdag 03 december 2020, 21:42:43 »

Ik vrees dat een 3D weergave zal duidelijk maken dat wat bedacht is niet uitvoerbaar is...
Maar ik kan mij natuurlijk vergissen en dat hoop ik voor Kevin  ;)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 04 december 2020, 09:36:30 door antonv »

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #234 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 15:20:10 »

Hi,

Graag zou ik via deze weg hulp willen vragen bij het " bijtekenen " van enkele sporen in een bestaand plan. Graag zou ik willen dat het 2-sporig paradetraject overgaat naar een 4-5 sporig traject richting station, zodat dit als opstelemplacement gebruikt kan worden ( zie foto ) . Het wisselen naar het juiste spoor kan dan al aan het begin of einde van het opsteltraject plaatsvinden...

Het betreft hier een anyrail project, maar het bijgemaakte stuk mag ook in een andere pakket gemaakt worden, als ik hier de onderdeelnummers op kan zien. Het plan is gemaakt in Marklin K-rail.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #235 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 15:22:59 »

Ik vrees dat het heel korte opstelsporen zullen worden. Maar dat is misschien de bedoeling?

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #236 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 15:26:39 »

AntonV,

ik schat dat zo zo rond de 1.80M kunnen worden..
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #237 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 15:40:55 »

En ga je dan met boogwissels werken?

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #238 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 15:50:07 »

AntonV,

Dat weet ik niet... Ik heb hier op het forum om hulp gevraagd bij het intekenen van dit stuk, dus ik weet niet waar de specialisten mee komen  :D
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #239 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 16:00:43 »

Als opdrachtgever moet je toch minstens aangeven wat je aanvaardbaar vind wat wissels en bogen betreft vind ik.
't Heeft geen zin iets met R1 bogen en wissels te tekenen als jij minimaal slanke wissels en bogen wilt...
En om op een andere manier dan met R1 aan opstelsporen te geraken van 1m80 binnen de ruimte die jij voorziet heb je geen specialist maar een illusionist nodig  ;)
« Laatst bewerkt op: vrijdag 08 januari 2021, 16:05:14 door antonv »

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #240 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 16:06:05 »

AntonV,

Gezien de rest van het plan, werk ik het liefst met slanke wissel en ruime bogen... Ind. vergeten te vermelden, dank  :D
Grtz Kevin

speeltmettreintjes

• Stamgast
  • Thema Duitsland, tijdperk IIIb
    • Model Railway in Action
« Reactie #241 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 16:28:35 »

Het is toch helemaal niet moeilijk? Wat wissels aan beide kanten voor de overgang naar 5 sporen, wat bochten om (bijna) parallel aan de linkerrand uit te komen en dan opvullen met flexrails. In het onderstaande voorbeeld is zelfs het kortste opstelspoor al twee meter lang. Of begrijp ik iets niet goed?
Groeten, Rob                              Mijn baan

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #242 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 16:37:17 »

Hi Rob,

Ik zou graag vanuit het station meteen 4-sporig willen gaan met de wisselmogelijkheden.. nu gaat het van 4-sporig weer naar 2 sporen...

grtz

« Laatst bewerkt op: vrijdag 08 januari 2021, 17:10:07 door Flyingkoekkoek »
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #243 Gepost op: vrijdag 08 januari 2021, 16:37:46 »

Ik zal het wel niet goed begrepen hebben, ik dacht dat alles dat getekend stond moest blijven en er enkel in het vrije gebied mocht getekend worden. Onderaan kan dat gewoon niet.
Maar als je buiten de lijntjes mag kleuren gaat dat inderdaad makkelijk.

Gertjan H

• Stamgast
  • Geen vertraging? Pak de modeltrein
« Reactie #244 Gepost op: zaterdag 09 januari 2021, 14:56:37 »

Het kan vast wel, mits je de bestaande wisselstraat op zou willen breken. Vraag is dus of je dat idd zou willen?
K+M rail, IB, Koploper tijdperk III-IV

speeltmettreintjes

• Stamgast
« Reactie #245 Gepost op: zaterdag 09 januari 2021, 15:39:50 »

@citaat
Ik zat me ook al af te vragen wat er met die wisselstraat moest gebeuren.

Voor de gemakkelijkste manier om een 4-sporig station met de 5 sporen aan de linkerkant te verbinden is één wissel al genoeg, maar dat zal wel te simpel zijn.

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #246 Gepost op: zaterdag 09 januari 2021, 16:40:05 »

Ik hoop eigenlijk dat je me hiermee zou kunnen helpen om er een gedegen wisselstraat van te maken zodat het meteen 4-5 sporig is vanuit het station 8o 8o 8o
Grtz Kevin

antonv

• Gast
« Reactie #247 Gepost op: zaterdag 09 januari 2021, 16:58:47 »

Misschien moet je de sporen ook eens nummeren en opgeven van welk spoor naar welk ander spoor je wilt kunnen rijden.
Nu kun je bijvoorbeeld onderaan binnenkomen op 3 sporen en van alle 5 de sporen vertrekken, maar is dat wat je wil?
Bovenaan zijn ook veel mogelijke verbindingen, wat wil je precies?
Heb je een plan hoe je die opstelsporen wil gebruiken? Ik veronderstel dat 2 van de 5 sporen doorrijsporen zullen zijn.

Flyingkoekkoek

• Toffe Gast
  • *
« Reactie #248 Gepost op: zaterdag 09 januari 2021, 21:00:41 »

Ik ga rechts rijden.

- Spoor 1 & 2 moeten uit kunnen komen op spoor 1,2 & 3.

- Spoor 3 & 4 moeten uit kunnen komen op spoor 3,4 & 5.

zie ook de pijlen met de rijrichtingen.
Grtz Kevin

speeltmettreintjes

• Stamgast
« Reactie #249 Gepost op: zondag 10 januari 2021, 01:19:37 »

Wat voor wisselstraat je nu precies wilt bij het station is me nog steeds niet helemaal duidelijk, daarom heb ik drie variaties gemaakt. De onderkant is steeds hetzelfde en heeft precies de verbindingen die je vroeg, niets meer en niets minder. De bovenkanten zijn verschillend. De linker vind ik zelf de meest logische, maar als je meer verbindingen tussen het station en de vijf sporen links wilt, is één van de andere misschien iets voor je.

Van de flexrails zijn sommige zijn korter, andere langer dan 900 mm. Om kleine verschillen in hoeken en parallelafstanden te overbruggen zullen die flexrails een heel klein beetje gebogen moeten worden. Zoals ik het heb getekend is alleen het meest linkse spoor recht, de sporen 2 tm/ 4 zijn 1,1° gebogen en het meest rechtse spoor 2,2°, maar afhankelijk van hoe je het station wilt hebben, kun je dat natuurlijk gerust anders doen.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 9   Omhoog