Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol

Gestart door baureihe42 donderdag 04 juni 2020, 19:13:16

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol
De master is vol met 40 loks.
Hoe speel ik nu met lok nr 41 (en 42 43 etc)
Alle 46 loks zijn op een kaart gezet.
Moet ik nu steeds een loc uit de lijst verwijderen om een nieuwe te kunnen spelen?
Maar dan wordt de lijst elke keer veranderd en wordt het zoeken naar de loks niet makkelijker.

groeten Wim
Re: ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol
Hoi Wim,

Een mooi moment om over te stappen op een CS2 of CS3.

Groeten,
Ton.
Re: ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol
Dat klopt dat is de beperking van de MS2.
Je moet je afvragen of je wilt investeren in een grote centrale.
Zelf heb ik ook meer dan 40 loks maar diestaan nooit allemaal tegelijk op mijn baan.
Als ik er wat wissel met mijn vitrine of "opslag" dan wissel ik ze ook op m`n MS2 (alle loks staan op kaart)
digibert
Re: ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol
Kun je dan ook twee kaarten hebben (twee masters die je kunt uitwisselen van plaats)?
Of vergde dat teveel technisch vernuft voor het Märklin van toen?
Re: ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol
Citaat van: digibert op vrijdag 05 juni 2020, 17:15:13
Dat klopt dat is de beperking van de MS2.
Je moet je afvragen of je wilt investeren in een grote centrale.
Zelf heb ik ook meer dan 40 loks maar diestaan nooit allemaal tegelijk op mijn baan.
Als ik er wat wissel met mijn vitrine of "opslag" dan wissel ik ze ook op m`n MS2 (alle loks staan op kaart)
digibert
Als iedereen zo had gedacht waren we nooit uit het stenen tijdperk gekomen ;) als je eenmaal met een centrale(merk maakt niet uit)hebt gewerkt wil je niet meer terug naar een simpele controller.
Soms lees je dat ze 4 MS hebben voor het zelfde geld koop je ook een centrale nieuw of 2dehands(afhankelijk van het merk)Marklin zelf adviseerd bij meer als een speelbaantje om een centrale te nemen dat is niet alleen een verdien model maar ook gewoon service omdat ze weten dat men uiteindelijk ook meer wil dan alleen rondjes rijden.
Re: ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol
Citaat van: hmmglaser op vrijdag 05 juni 2020, 20:28:31
...
Als iedereen zo had gedacht waren we nooit uit het stenen tijdperk gekomen ;) als je eenmaal met een centrale(merk maakt niet uit)hebt gewerkt wil je niet meer terug naar een simpele controller.
...

Eens, maar er is natuurlijk veel meer dan een centrale om uit het stenen tijdperk te komen... :D Bijvoorbeeld het gebruiken van besturingssoftware zoals iTrain met een betaalbare (lees: goedkoper dan een centrale als de CS2 of 3+) interface als de SRSEII, CC-Schnitte of TAMS RedBox. Een programma als iTrain kan 256 locs opslaan (en in de Pro-versie zelfs een onbeperkt aantal).

Mvrgr,
Rob.
Re: ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol
Hoi Wim,
Ik weet niet wat voor baan je hebt en hoe je de wissels bedient met meer dan 40 locomotieven op je baan.
Ik heb er ook ongeveer zoveel en die staan allemaal op mijn baan.
Heb je wel eens naar Rocrail gekeken? Het is gratis, dus je kunt je geen buil vallen. Als je handmatig wil blijven rijden dan kun je al je treinen met je telefoon bedienen via de app Androc. Die is tegenwoordig ook vrij beschikbaar. En het selecteren van de juiste loc gaat een stuk eenvoudiger dan op de MS2 omdat je ze kunt indelen op bijvoorbeeld aandrijving of maatschappij en van een afbeelding voorzien.
Als centrale kun je dan een Tams Redbox met ingebouwde booster overwegen, zoals Rob voorstelt.
Ik verwacht dat je met de SRSEII (Gleisbox met een stukje elektronica) ook tegen de beperking van 40 locomotieven aanloopt.

Groeten,
Albert.
Re: ik bezit 2 geupdate MS2. master is vol
Hartelijk dank voor jullie reacties.
Ter informatie: Ik rijd alles digitaal en schakel de wissels analoog. Gezien de kosten(50 wissels) wil ik dat niet veranderen. Ik investeer dan liever in een nieuwe lok.
Ook een CS is zelfs tweede hands erg duur voor mij.
Ik denk dat ik verder moet met het af en toe wissen van een lok uit de loklijst en die vervangen door een andere met een kaart. De loklijst wordt daar niet overzichtelijker van.
Voor de andere technische opmerkingen (lijken mij zeker handig, daar niet van!!) heb ik te weinig kennis en lef. Ik hoor al ruimschoots tot de corona risicogroep ;)

Blij dat ik de vraag gesteld heb en blij met de antwoorden. Ik kan nu gewoon verder treintje spelen