Hoi Harald,
Het baanplan doet mij sterk denken aan een baan die de vader van een vriend van mij vroeger had (ergens in Tuindorp). De baan liep in de breedte van het huis onder het dak en was ca. 5m lang en niet meer dan ca. 1m diep (schaduwstation iets breder onder het schuine dak). "Probleem" daarbij was, dat de binnenste bogen de stijgende bogen waren. Er slipte nogal eens een stoomloc in de bocht naar het station (bocht links) en de brug (bocht rechts) toe. Als de baan in spiegelbeeld zou zijn gebouwd, dan zouden de buitenste bogen de stijgende bogen zijn geweest met minder kans op slippende locs. In jouw ontwerp zijn de stijgende sporen ook de binnenste, dus wellicht kan je daar ook problemen mee krijgen.
Je hebt nu wat minder of in ieder geval andere ruimte, maar misschien geeft dit nog wat extra ideeën. Ik denk ook, dat de speelwaarde hoger wordt, als je er een station of halte in bouwt, al is het maar een eilandperron (Er zijn inderdaad depots zonder noemenswaardige bebouwing, zoals Bestwig (al lag daar al een klooster) en Jünkerath in de Eifel, dat is ontstaan vanwege het depot).
Ik voeg de schematische tekening bij, ook van het schaduwstation. En ik voeg de gespiegelde tekening bij.
Legenda van de letters: A sluit aan op A, en B op B, C en D zijn keersporen, E is een opstelspoor, maar zou je (stippellijn) ook kunnen verlengen naar het station, bijv. leuk voor een pendelbusje, F is een viersporige brug (was erg mooi om te zien), G is een uithaalspoor (dat eventueel via de stippellijn ook weer naar het station kan lopen). In het schaduwstation heb ik vier en drie sporen getekend, dat kan je natuurlijk, afhankelijk van je ruimte uitbreiden.
Succes met de verdere planning.
Groet, Paul