Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Piko 1152 rijden met Marklin MS 2

Gestart door jdonk dinsdag 02 juni 2020, 18:53:44

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Piko 1152 rijden met Marklin MS 2
Beste forumleden, hiervoor had ik al een probleem geplaatst met het rijden van de Piko 1152 op de CS2 van Marklin waar ik overigens nog steeds niet uit ben gekomen. Nu het volgende probleem, de 1152 geef maar 4 functies weer op de MS2 van Marklin. Er kunnen er 16 op, waar zijn de andere functies gebleven. Hopelijk is er een kenner die me helpen kan met deze problemen.
Mvgr. J.Donk
Re: Piko 1152 rijden met Marklin MS 2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Piko 1152 rijden met Marklin MS 2
Je stuurt weer op Motorola aan.
Re: Piko 1152 rijden met Marklin MS 2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Piko 1152 rijden met Marklin MS 2
Wat moet ik er meer over vertellen? Je stuurt het ding met Motorola i.p.v. DCC aan. Daardoor krijg je 4 functies, Motorola ondersteunt er niet meer. Bij je Artitec 1300 had je hetzelfde, maar dan met M4/MFX.
Re: Piko 1152 rijden met Marklin MS 2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Piko 1152 rijden met Marklin MS 2
CiteerDank, maar zou het antwoord iets omvangrijker kunnen zijn.

Laurents antwoord(en) lijken mij voldoende duidelijk.
Je moet voor de Piko-lok gewoon de DCC-instellingen gebruiken.

Lastig?
Gooi de lok uit de database. Maak een nieuwe (DCC-)lok aan met de DCC-instellingen. (Eventueel zet je ook de MS2 op alleen DCC. Lees hiervoor de (nieuwe) handleiding van de MS2.)
Dan heb je je lok rijdend onder DCC met alle functies die de decoder onder DCC ondersteund. Alleen zul je een aantal icoontjes in het display zelf moeten aanpassen.

John (VT601)
Re: Piko 1152 rijden met Marklin MS 2
Beste forumleden het is me helemaal duidelijk. Hartelijk dank. We hebben weer wat geleerd.
Mvgr.J.Donk