Ik heb de allereerste BR23 van M, DA 800 met plastic kap nog. Die heeft heel veel meegemaakt, maar draait nogsteeds rondjes, met een HAMO magneet en een Kuehn decoder.
Al jaren roep ik om een nieuwe BR23, nix dus.
Daarnaast heb ik een Roco ~ BR23, met decoder, die er fantastisch uitzag, maar door de verwarmingsslang bult -onder de bufferbalk- aan de voorkant niet goed voor kan koppelen, dus geen pendelverkeer. En die al snel na ieder uitstapje naast de rails onderdelen achter liet op de moeilijkste plekken. Daarop jagen wordt een dagtaak. En van weer vastlijmen wordt hij niet mooier.
Bovendien heeft door de tenderaandrijving en de sleper onder de lok, deze de neiging de drijfwielen stil te houden als hij over een wisselstraat rijdt, cq. geduwd wordt.
Nee, doe mij maar een echte, in de stijl van de BR24, waar ik ook jaren om geroepen heb, want de BR64 is te mooi, en prijstechnisch nog te hoog gegrepen momenteel.