Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen

Gestart door ruben2.tk maandag 11 februari 2008, 19:32:18

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Märklin mag van mij wel een keer een GOEDE 23er uitbrengen. Een met softdrive-sinus en 16 MFX  functies. Dan kost i veel maar heb je ook iets.  8) 8)

groeten
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Ruben

Aan een kant ben ik het met je eens
De BR 23 is een prachtlok
Ik het er een staan om om te bouwen met esu sound
en een tweede houw ik orgineel

Maar aan de andere kant ze brengen iedere keer oude loks weer uit
Je hebt dan weer een lok op de baan die iedereen heeft

Koop een primix BR 23 en bouw hem om
dan heb je wat unieks

Groetjes
Peter R
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
nou, ik loop ook al weken met deze gedachte rond. De laatste 23'er van Marklin was geloof ik in 2000. Inderdaad, sinus motor en geluidsgenerator. ik zou hem direct kopen.
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Ook voor een prijs van 360 a 370 euro want dat zou een nieuwe top br 23 met geluid denk ik wel gaan kosten. Maar aangezien de vraag groot is ook in Duitsland zal de komende jaren dit model er wel gaan komen denk ik zo.

Ook naar een br 64 en br 24 was een grote vraag en zie Marklin komt er mee.


Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Voor! Zou een klapper zijn die ook buiten Duitsland zeer gewild is!

Alleen ken ik geen Märklin BR23 uit 2000 of heb ik wat gemist?
Toch geen "historische" heruitgave van het oermodel want dat vond ik wat minder geslaagd; alleen leuk voor de verzamelaar (???)
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Citaat van: Ricejuh op dinsdag 11 maart 2008, 20:13:53
nou, ik loop ook al weken met deze gedachte rond. De laatste 23'er van Marklin was geloof ik in 2000. Inderdaad, sinus motor en geluidsgenerator. ik zou hem direct kopen.

Citaat van: Baanloos op dinsdag 18 maart 2008, 11:08:48
Alleen ken ik geen Märklin BR23 uit 2000 of heb ik wat gemist?

Nee hoor, de enige versie van Br 23 die Marklin heeft gebouwd stamt uit de jaren 50.
Ze hebben dit model wel een paar keer opnieuw uitgebracht, maar telkens dezelfde versie met enkele kleine verschillen.
En al is tie voor verzamelaars wel interessant, ik vind dat ouwe lijk voor op de baan geen porem meer.  :P
Nu mag er wel een Br 23 in filigrane uitvoering uit de Marklin fabrieken rollen.
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
 :mrgreen:
Kappa Ad, jij schreef wat ik dacht vanmorgen maar wilde het "netjes" houden.
Maar helemaal eens met je!

Trouwens zullen we poll van dit topic maken?
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Meneer Kappa

Ik vind dat je hoogst beledegend uit tot op zichte van een van de mooiste en
stoerste loks van de DB 23014 van Marklin
Voor velen is dit de mooiste lok geweest die ze hadden

Laat die verzamelaars hun lol en nog een paar loks hebben die niet weer opnieuw zijn uitgebracht
De 3015 is nog een van de weinige loks van metaal die niet opnieuw zijn uitgebracht
Ik heb de TP 800/Br 64 staan,ook weer op nieuw uitgebracht ( Wel besteld )

Dus meneer Kappa wat meer respekt voor onze loks

Groetjes
Peter R
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Ik vind persoonlijk de oude metalen locs mooier en met meer charme dan de nieuwe modellen, te meer dat dit een echt marklin stijl in zich draagt... Ik vind het absoluut niet nodig dat er van elk model een nieuwe versie word gemaakt, ik ben best tevreden met de oude modellen!

Mvg Kristof
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Iedereen die de oude jaren-50 modellen het einde vindt:
alle respekt!Het zijn massieve blokken metaal; niet stuk te krijgen.
Spreekt zeker een stuk kwaliteit met een grote K uit!
Dus wie zijn we om dat te beledigen.

Of ze conform de werkelijkheid en op schaal zijn mag ieder voor zich beantwoorden, daarom is niet iedereen er van gecharmeerd.
Anno nu zijn er andere technieken.
Zouden we zo door redeneren was er ook nimmer een nieuwe BR01, BR64(!) en NS 1200 uitgekomen.
Hopelijk is de lucht hier mee weer geklaard; met mijn oprechte excuses aan de liefhebbers van catalogusnr. 3015!


Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Hey baanloos,

Ik ben fan van de oude marklin modellen, gewoon omdat dit marklin uitstraalt en ik ze mooi vind, op hun manier.
Doh heb ik ook mijn portie moderne locs lopen, ook elk met hun uitstraling, voordelen en leukigheden. Het heeft allemaal zijn charme. Het hoeft niet te zijn omdat je het ene mooi vind dat je daarvoor het andere niet mooi vind of niet kunt verstaan dat een ander er anders over denkt.

Dat is dan mijn mening. Ik denk ook niet dat er uit jouw reactie valt op te maken dat je iets tegen de oude modellen hebt, enkel dat je een punt gaf dat ze niet jouw ding zijn? Het betrof dus idd een historische heruitgave hahaha. Van primex nog wel

Mvg Kristof
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Lid sinds: 2006

NS & DB ,. mijn "OK"

offline
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Ik zit zomaar even te lezen.....

Ja, natuurlijk is deze lok een mooie lok om uit te brengen.
Na de Br.64 en straks de Br.24 zou het een mooie aanvulling zijn op het assortiment.

Ik heb nu twee Roco BR 23ers staan , de oude analoge, zelf naar wisselstroomdigitaal omgebouwd,
en de laatste wisselstroom uitvoering met Nem stekker, deze zit helaas niet meer is het Roco assortiment.
Maar is op Ebay in duitland nog wel te krijgen.
Ik vind dit een schitterende lok. geweldig mooi alternatief.......

Voorlopig is dit een zeer mooie lok , waar m** eerst eens flink moet overtreffen om deze te evenaren.. 8)

Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Ik heb de allereerste BR23 van M, DA 800 met plastic kap nog. Die heeft heel veel meegemaakt, maar draait nogsteeds rondjes, met een HAMO magneet en een Kuehn decoder.
Al jaren roep ik om een nieuwe BR23, nix dus.
Daarnaast heb ik een Roco ~ BR23, met decoder, die er fantastisch uitzag, maar door de verwarmingsslang bult -onder de bufferbalk- aan de voorkant niet goed voor kan koppelen, dus geen pendelverkeer. En die al snel na ieder uitstapje naast de rails onderdelen achter liet op de moeilijkste plekken. Daarop jagen wordt een dagtaak. En van weer vastlijmen wordt hij niet mooier.
Bovendien heeft door de tenderaandrijving en de sleper onder de lok, deze de neiging de drijfwielen stil te houden als hij over een wisselstraat rijdt, cq. geduwd wordt.
Nee, doe mij maar een echte, in de stijl van de BR24, waar ik ook jaren om geroepen heb, want de BR64 is te mooi, en prijstechnisch nog te hoog gegrepen momenteel.
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Het schijnt dat Marklin voor 2009 een br 23 gaat uitbrengen, maar info hierover heb ik helaas niet. Ik hoorde alleen van een handelaar die dit meedeelde. Ook heb ik bij de duitse stummi forum gelezen dat iemand suggereert dat er in 2009 een Br 41 in oliestook komt. Misschien heeft iemand hierover meer info. Laat me dat dan even weten.
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

RFO 193 623

offline
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Kijk even in het topic Nieuws/Neurenberg 2009 in het draadje over Marklin vind je link naar infofolder over de BR 23 die in 2009 gaat komen!
Re: Laat Märklin maar eens een Br23 uitbrengen
Op de website van Jim Knopf is hij te zien. Je hebt de 23 met en zonder sound en hochleistungsantrieb. Hij kost wel effe wat maar dat weten we van Marklin. :)

www.modellbahn-west.de