Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper

Gestart door argearge1 zondag 31 mei 2020, 16:58:04

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper
Hallo,
Ik ben op zoek naar rijtuigen zoals de 43174. Nu zie ik dat daar standaard binnenverlichting in zit. Echter moet deze gevoed worden via een lokomotief. Kan ik de voeding niet maken via een sleepcontact en zo ja welk sleepcontact zou hierbij passen ?
Re: Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper
Je kan de sleperset 73405 nemen, daar zit een sleper en massaveer bij, met aansluitdraden.
Re: Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper
Die gaat niet onder 3 assige umbaurijtuigen passen, Ad.
Sleper voor dat soort rijtuigen is lastig. Is in het verleden te koop geweest, maar gaf op wissels veelal sluiting.
Op internet wel een aantal mensen gezien welke zelf wat gebouwd hebben, daar heb ik echter geen linkjes van, maar uit mn hoofd gezegd werkte dat ook niet feilloos op alle wissels.

B.v. een 4 assige umbauwagen toevoegen aan de stam wagons en daar de sleper onder plaatsen is makkelijker en voorkomt die sluitingen.
Re: Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper
Wat is het verschil tussen rijtuigen zoals de 43174, en Umbau wagons zoals de 4079?
Re: Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper
Hele andere constructie...
Re: Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper
Wellicht een stomme opmerking, maar kan je niet gewoon stroomdoorvoerende koppelingen gebruiken en dan via de loc de verlichting voeden?
Re: Ombouwen Ombouwwagen BC3yg 2e/3e klas en C3yg 3e met sleper
Ik denk dat dat voor een aantal mensen net te ingewikkeld is.
Voeding via de lok heeft ook mijn voorkeur elke sleper minder is minder herrie en minder rijweerstand tevens kun je dan in d3 meeste gevallen ook de verlichting schakelbaar maken zonder extra decoder.