Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

cs3plus

Gestart door stayer zaterdag 30 mei 2020, 19:29:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
cs3plus
Lid sinds: 2011

offline
cs3plus
Ik gooi het maar in de groep : zit er bij jullie ook een vertraging op het geven van een opdracht aan een CS3 bvb slepen of openen en het uitvoeren ?
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
Nou ik heb met die warmte ook problemen, de cs3 word wel 62 graden en dan stoppen de wissels met schakelen en de treinen reageren niet meer op comando s
Re: cs3plus
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: cs3plus
Nog niet gemerkt. Maar het kan zijn dat mijn systeem niet zo intensief gebruikt is deze week.

John (VT601)
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
Hoeveel stroom verbruik geef jullie cs3 aan ?
Bij mij is dat 1,23 amp. En heb horen zeggen dat dat erg veel is
Re: cs3plus
Lid sinds: 2010

offline
Re: cs3plus
 @citaat Waarom zou dat veel zijn? De versterker kan maximaal 3A tot 5A leveren afhankelijk van de voeding. Dus wat meet je met de 1,23A? Wat hij op de baan zet? of wat hij afneemt van de voeding?

Groet Ronald.
Re: cs3plus
Lid sinds: 2006

offline
Re: cs3plus
ja dat de CS3+ uitviel bij de warmte dat had ik ook last van maar dit zou bij de laatste software update verholpen moeten zijn !
Re: cs3plus
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3plus
Dat is wat hij op de baan zet. Ik had gister na uren buiten dat ie er minder zin in had. Apps herstarten een hij ging weer als een tierelier.
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
1,23 amp is wat de cs3 aangeeft wat je kan opvragen in de menu s
Als de temperatuur hoger als 55 graden is wat hij daar ook aangeeft dan werken de wissels niet meer en de treinen reageren niet meer.  De CS 3 word wel 63 graden
Re: cs3plus
Lid sinds: 2011

offline
Re: cs3plus
Allemaal bedankt voor jullie reacties, alleen : de mijne heeft het altijd, dus niets met temperatuur te maken  :(
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
De modelwinkel waar ik kom vond 1,3 amp al erg hoog.  Ik heb de zware voeding aangesloten staan, en ik las idd ergens dat er 5 Amp geleverd zou moeten kunnen worden.
Erg vaag allemaal.
Re: cs3plus
Lid sinds: 2010

offline
Re: cs3plus
Ligt er aan wat je allemaal op je baan hebt aangesloten en hebt staan. 1,23A vindt ik nog niet zo schokkend. Daar moet het ding niet echt van over de toeren raken. Dat is net iets meer dan 25 tot 30% belasting. Over de temperatuur daar kan je wat meer zorgen maken. Meer dan 55 graden en maar iets van 25 tot 30% belasting dan is er meer aan de hand.

Groet Ronald.
Re: cs3plus
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3plus
Ik heb het gister wat in de gaten gehouden. Het rust verbruik was ca. 150 mA met 16 digitale wissels ingebouwd, ik reed met 5 geluidsloks en kwam op maximaal 900 a 1000 mA. Een derde van de maximale belasting, ik had de 3A voeding eraan hangen. Na enkele uren gebruik was de temperatuur zo'n 40 graden. Nou stond ie wel op de buitentafel in de schaduw en stond er een licht briesje.
Re: cs3plus
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: cs3plus
Vanochtend heb ik er ook maar eens speciaal op gelet. Gedurende een kleine twee uur heb ik wat locs aan het werk gezet, af en toe een wissel geschakeld en een paar keer een CV-waarde van een loc veranderd. Al die tijd reageerde mijn CS 3 zonder merkbare vertraging.

De temperatuur in de treinkamer was 24º. De temperatuur van de centrale kort na het inschakelen was 33º, na een kleine twee uur was het opgelopen tot 43º. Niets aan de hand dus, maar misschien heeft het stroomverbruik daar iets mee te maken: rustverbruik van een flink aantal wisseldecoders en stilstaande locs 0,6 A, met wat locs in actie nog altijd minder dan 1 A.

In het verleden is het verbruik overigens vaak veel hoger geweest. Bij wat grotere drukte lag het regelmatig rond de 2 A. Enige vertraging was me daarbij nooit opgevallen.

@Laurent: dat zijn mooi zuinige inbouwdecoders. Allemaal Weicheitjes?

P.S. Het was hier windstil ;-).
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
Ik heb de cs3 plus nu 10 min aan. Met de stop knop op rood. Dus geen stroom naar de baan wissels en m84 decoders en s88 memelders en dan is de temp al 46 graden
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
Nu staat hij 31 min aan met knop op rood. En is de temp 49,56 graden.
Het is wer 26 graden op dat kamertje

Groet. Rene
Re: cs3plus
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: cs3plus
Als de knop op rood staat mag er geen stroom lopen en lijkt mij de temperatuur erg hoog.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: cs3plus
Lid sinds: 2007

offline
Re: cs3plus
Dat probleem heb ik ook gehad, maar na een update was het verholpen.
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

offline
Re: cs3plus
Dat probleem heb ik met mn ecos 2 ook gehad, maar ik heb een gat gezaagd in mn tafel onder dat ding tussen de pootjes en nu krijg je daarlangs automatisch een luchtstroom en wordt ie nooit meer te warm, succes in mooie dagen! Gr frank
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
Alleen de stroom die mijn muis gebruik. Dat is maar 0,033 amp.  Maar waarom word hij dan zo heet.
Idd een gat maken en een fan eronder is misschien een oplossing
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

offline
Re: cs3plus
Fan hoeft niet eens heb ik gemerkt, de lucht om dat apparaat wordt warmer en stijgt op, je krijgt natuurlijke circulatie, scheelt echt enorm in temperatuur onder dat apparaat
Re: cs3plus
Lid sinds: 2014

Gek van treinen

offline
Re: cs3plus
Dan zou ik toch je baan maar eens goed inspecteren of er niet ergens kortsluiting is. Ik heb het ook gehad, zonder dat de CS3 melding maakte van kortsluiting. Bij mij lag er zo'n klein M.schroefje op een pukkel........
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
Blijf nog steeds heel raar, gister avond lekker kunnen rijden. Alles gaat bijna automatiesh,  s avonds laat ineens weer verkeerde bezet melders.  Banen bezet waar geen trein was en waar wel trein was geen meldin.  Gestopt en naar bed.  Van morgen nog steeds geen goede meldingen.   Het is echt allemaal heel vaag.

Geen idee wat er mis is.  Als het werkt. Werkt het. En ineens gaat alles helemaal mis.

Groet. Rene
Re: cs3plus
Lid sinds: 2010

offline
Re: cs3plus
 @citaat Hoe oud is het ding? Ga eens terug naar je winkelier met wat je geconstateerd hebt. Dus dat het ding erg warm wordt na een bepaalde tijd. Het apparaat moet goed werken. Ook al is het ding "buiten" de garantie heb je nog recht op een goed werkend apparaat.

Het enige wat je nog kan testen is het apparaat een tijd aan te hebben zonder de baan aangesloten. Dan kan je eens kijken hoe warm het ding wordt.

Groet Ronald.
Re: cs3plus
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: cs3plus
Is hij compleet geupdate?

Daarnaast is een algehele reset aan te raden. Zo te zien software issue's dat hij veel te veel stroom verbruikt, zonder de cs3p wat doet.
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
Ik heb nog 8 maanden garantie.  Winkelier weet ook niet wat er kan zijn.  Ja opsturen.  En hij hang aan internet en alles is met laatste update.

Net backup teruggezet, nu lijkt alles te werken.  Gek genoeg mis ik wel wat gebeurtenissen.  Misschien vergeten bij de update te zetten. 

Groet. Rene
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
Heb nog niet kunnen vinden om een gehele reset te doen.
Re: cs3plus
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3plus
Doe jezelf een lol en neem contact op met Märklin als het straks weer optreed.
Re: cs3plus
Lid sinds: 2010

offline
Re: cs3plus
 @citaat / Laurent: Goed, dat is altijd een mooie discussie. In Nederland heb je garantie via de verkoper. Dus gekocht bij een winkelier / handelaar: Daar de garantie claimen en laten afhandelen. Goed, sommige fabrikanten zijn coulant om een deel van de claims zelf te doen. Dat is zoals de Nederlandse wet niet bedoeld is.

Groet Ronald.
Re: cs3plus
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: cs3plus
Ook goed, mij best. Maar laat dat ding lekker terugsturen als het weer voor gaat komen. Er is iets fout in.
Re: cs3plus
Lid sinds: 2020

Altijd bezig met ontdekken

offline
Re: cs3plus
De cs3 plus controller is terug naar  marklin, hopelijk snel weer goed werkend terug.

Groet. Rene