Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Central Station 1 update

Gestart door Mathieu vrijdag 29 mei 2020, 10:48:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Central Station 1 update
Uit berichten op Marklin-users.net leid ik af dat na het officiel stoppen door ESU van de support voor de CS1 er toch nog een mogelijkheid zou zijn om Versie 3 te installeren op een CS1 met software 2.03 voorzien van de S88 bus. Het betreft berichten van eind 2014.
Is iemand op dit forum hiermee bekend? Het zou erg fijn zijn om mijn CS1 2.03 te kunnen updaten naar V3.
Dank alvast!
Re: Central Station 1 update
Je bedoelt zeker de update naar de CSr1?
Re: Central Station 1 update
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Central Station 1 update
De update naar versie 3.0 was alleen verkrijgbaar met nieuwe voeding en software op serienummer van de CS1. De genummerde update werkt niet op een ander apparaat, dan waarvoor het aangevraagd werd.
Bestelnummer was 59990, dat staat nu niet meer in de prijslijst, dus ik vermoed dat een update niet meer leverbaar is.
Alternatief is een 2e hands ECoS zien te krijgen, die zijn nog wel te updaten (evt. eerst naar versie 3.0, dan naar 3.7.0 en vervolgens naar de laatste nieuwe in (thans) versie 4). De CS1 kan dan aan de sniffer-ingang als "slave".

Groet, Paul