Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

“Het EET onze sleper op!” (29074)

Gestart door TripleR dinsdag 26 mei 2020, 21:41:28

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
“Het EET onze sleper op!” (29074)
"Het EET onze sleper op!" (29074)

Op de Engelse C-rail wissel wordt van de lok uit set 29074 de sleper "opgevreten"!!! Nu hebben ik /we al wat kunnen lezen op het forum over de pucs (we zijn beginners.....  ) Nu lopen alle ouder (detla , etc. loc's oké) wat kunnen we doen voor deze loc?
Alvast bedankt collega's ;-) Ga je met volle snelheid over de wissel. Zie je de loc "springen", anders blijft hij staan..... De sleper is in het midden al ruw........

20200525_153532 by (AKA Triple R), on Flickr


20200525_153641_001 by (AKA Triple R), on Flickr






Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
Lid sinds: 2018

Thema Duitsland, tijdperk IIIb

offline
Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
Als alleen die ene BR 74 dit doet en een aantal andere locs niet, zou de sleper wel eens te laag kunnen zitten.

Misschien helpt dit wiki artikel, daarin staan tips over het afstellen van de sleper.
Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
Hallo,

leg de loc is op zijkant en op de onderkant, zodat te zien is of deze sleper verbogen is,

met vriendelijke groet,

Walter

Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
Dit is een nieuwere sleper van dun materiaal welke bol staat zodat er minder lawaai is en beter contact ik vermoed dat of de sleper niet goed gemonteerd zit of één en misschien meerdere puko's zitten te hoog.
Bij mij rijd dit model zonder problemen over engelse wissel rij.ook met C-rails.
Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
Ik had dit probleem ook, zie >>> https://forum.3rail.nl/index.php?topic=64146.msg1129887 <<<
De oplossing zat hem in het ietsje platter buigen van de uiteinden van de sleperschoen.
Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
Ik had hetzelfde euvel met de 37644 NS6400 serie. In afbuigstand bleef de sleper haken op alle Crail- engelse wissels. Nieuwe sleper gemonteerd, probleem weg...terwijl op het eerste gezicht geen verschil zichtbaar was in de stand van de sleper.
Daarna nog een sleperdraadje gesoldeerd omdat de stroomopname niet lekker was.

Groetjes, Leo
Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
Welke stroom opname was niet goed?
Ik heb meerdere NS 6400 en Mak 1206 loks van marklin rijden allemaal zonder problemen.
Enigste probleem wat ik zo ken is dat de massa draden aan het draaistel nog wel eens willen afbreken.
Zowiezo moet je de sleper vervangen als er messing kleurig metaal zichtbaar word omdat de sleper dan versleten is ook worden ze dan zo ruw dat ze kunnen blijven hangen op wissels.
Verdere oorzaken kunnen zijn dat men de sleper licht heeft verbogen ivm geluid of contact issues maar net te veel waardoor de sleperschoen kan blijven haken.
Re: “Het EET onze sleper op!” (29074)
 @citaat
Stroomopname van de sleper zelf.
Ik heb het vaker gehad met dit soort slepers.. terwijl alle andere loks met andere slepers probleemloos rijden.
Contact tussen schoen en de messing blaadjes aan de uiteinden heb ik dus verbeterd door een dun draadje wat ook heeft geholpen.