Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

M-Rails op Mobile Station 2 60657

Gestart door wccoyote dinsdag 26 mei 2020, 15:03:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
M-Rails op Mobile Station 2 60657
Ik heb vandaag de Mobile station 2 cadeau gekregen. Mijn baan bestaat uit M-Rails. Hoe sluit ik de station aan op mijn M-Rails. Voor C-rails is het duidelijk, de Clipjes aan de onderkant van de rails. Meld een MFX+ loc zich dan ook automatisch aan? wat als hij dit niet doet?

ik hoop van jullie te horen

Willem Glas
Re: M-Rails op Mobile Station 2 60657
Heb je een aansluitrail of een aansluitbox zonder rail?

Ik denk het laatste omdat je het over de clipjes hebt. In jouw geval moet je die draadjes aan de M-rail vast zien te maken. Rode draad aan de middenrail, bruine draad aan het metaal.
En dan stekkers erin en rijden maar, het soort rail maakt niet uit.
MFX locs melden inderdaad automatisch aan. Als die dat niet doet zit er ergens iets fout  :) In de loc, in de aansluiting, in het Mobile station, of bij de persoon die het MS bediend  :)

Koen
Re: M-Rails op Mobile Station 2 60657
ik zoek het ook 1st bij mijzelf. Ik doe waarschijnlijk iets fout. de updates zitten er allemaal in. ik heb nu maar de overgangsrails besteld van C naar M. waarschijnlijk is dat de oplossing
Re: M-Rails op Mobile Station 2 60657
Dat is wel het makkelijkste.

Wat ook kan is een wat groot model kroonsteen nemen, daar passen de clipjes in aan 1 kant. Aan de andere kant dan de bestaande draden van een M-rail-aansluitrail.

Of clipjes eraf knippen en dan draadjes direct aan de rails solderen. Of via stekkertjes.

Let wel op dat je eventuele analoge ontstoorprintjes van je m-rail afhaalt

Koen
Re: M-Rails op Mobile Station 2 60657
Hoi Willem
Als je een soldeerbout hebt het rode draadje aan de blanke chrome klem (middenrail) en de bruine aan de bedding.
Als je een overgangsrail gaat gebruiken heb je er twee nodig, maar is niet nodig.
Kontroleer je metaalrail (aansluitrails) wel op ontstoringcondensatoren (klein bruine/beige "kraaltjes" verwijderen).
Als je metalen aansluitrails hebt; condensator eruit. en de soldeerpunten gebruiken om de railbox van je MS2 aan te sluiten.
groet digibert
Re: M-Rails op Mobile Station 2 60657
Je moet die stekkers er niet afknippen dat is een echte amateurs actie maar gewoon even stekkertjes bij bvb de conrad of ali express bestellen mocht je dan later over willen stappen op bvb C-rails dan kun je ze gewoon omsteken.
Voor de rest geldt er kunnen zo veel verschillende oorzaken zijn waarom een lok niet word gezien,om te beginnen komt er spanning op de baan?
Re: M-Rails op Mobile Station 2 60657
Lid sinds: 2008

lok 1131

offline
Re: M-Rails op Mobile Station 2 60657
waarom niet gewoon twee overgangsrails en de aansluitrail van c rail er tussen. Hoef je niet te solderen en je hebt een betrouwbare aansluiting.
Re: M-Rails op Mobile Station 2 60657
Uiteindelijk ga je toch meerdere aansluitpunten nodig hebben op je baan (iedere meter?), ik zou die draad gewoon doorknippen en netjes aan de rails solderen.
Re: M-Rails op Mobile Station 2 60657
@citaat Als het een nieuwe betreft dan zou ik de stekkertjes niet afknippen. Wat een relatief makkelijke manier is om een stukje C rails te gebruiken om de stekkertjes op aan te sluiten en dan 2 draadjes aan de C rails te solderen welke naar de M rails gaan. Wat al eerder vermeldt werd, als je M rails aansluit rails gebruik dan moet de condensator eruit worden gehaald. De condensator geeft problemen met het digitale signaal.