Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

vreemde reactie CS3

Gestart door Zweekhorst zaterdag 16 mei 2020, 15:01:14

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vreemde reactie CS3
Zweekhorst
gast

vreemde reactie CS3
Ik ben een groot deel van mijn baan opnieuw aan het opbouwen. alles gaat goed, aansluiten S88, seinpalen e.d. Maar nu heb ik een paar seinen die het op zich goed doen maar waar iets vreemds is (serie 76....). Als die op rood staan en ik et hem opgroen dan gaat de seinpaal naar groen  maar springt in het beeld van de CD3 (artikel scherm en ook seinplateu) de seinpaal weer terug op rood. Terwij dus sein op groen staat geeft de CS 3 rood aan.

Als ik dan een keer klik op de seinpaal gaat hij naar goren. Als ik dan van groen naar rood klik doet de seinpaal vaak niets. Daar moet ik dan 2x voor klikken. Ik heb dat met een paar seinen (inclusief een dwergsein).   iemand een oplossing?
Re: vreemde reactie CS3
Lid sinds: 2008

offline
Re: vreemde reactie CS3
Hoi Jan,

Zijn de seinen van serie 763xx of 764xx.
De 763xx serie wil wel eens vervelend doen.
Twee keer op de stop knop drukken wil dan wel eens helpen.

Groeten,
Ton.
Re: vreemde reactie CS3
Zweekhorst
gast

Re: vreemde reactie CS3
Daar ben ik van op de hoogte. Soms even verstorend. Maar nu is er dus probleem bij namelijk dat het seinbeeld op de CS3 afwijkt. Dus stel sein staat op rood en ook op Cs3 geeft hij rood weer. Ik klik er op dus Sein gaat naar Groen en ook op CS3 springt hij even. Naar groen maar na 1 seconde terug naar Rood. Let op Sein staat uiteraard nog op Groen. Als ik het sein op de CS3 nu aan klik/raak gaat hij weer naar Groen en daar staat hij dan wel blijvend. En dan nog een keer klikken gaat alles op Rood.
Re: vreemde reactie CS3
Zweekhorst
gast

Re: vreemde reactie CS3
Ben zelf inmiddels weer iets verder. Het gaat dus maar om bepaalde seinen. Lijkt erop dat het seinbeeld ook op andere sein als voorsein is geschakeld. Opmerkelijk is dat van groen naar rood altijd direct gaat (Seinpaal zelf en beeld op CS3) maar dat na seconde het beeld op de CS3 weer terug naar Groen gaat.

Als ik dan op sein (Op CS3) klik springt hij definitief naar juiste stand op CS3. De seinpaal zelf staat/blijft dan dus al op Rood.
Re: vreemde reactie CS3
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: vreemde reactie CS3
Hoi Jan(?),

Zijn er geen melders of gebeurtenissen die jouw sein weer op rood kunnen zetten?

Het is beslist geen normaal gedrag. Maar we moeten wel eerst alle oorzaken wegnemen?

John (VT601)
Re: vreemde reactie CS3
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: vreemde reactie CS3
Had ik ook. Ik had een set seintjes kunnen scoren van deze reeks, van een persoon die ze niet aan de praat kreeg. Na veel zoeken, kreeg ik uiteindelijk eentje correct aan de praat. Na een beetje proberen, kreeg ik hetzelfde als de topicstarter. Sein wegnemen uit het seinbeeld/baanplan en terug aanmaken en het werkte terug. Ik vermoed dat het te maken heeft met de plaats van het sein in het blok en de aansluiting op het ogenblik dat de loc er staat. Kan dit?
Re: vreemde reactie CS3
Zweekhorst
gast

Re: vreemde reactie CS3
Ga ik mee aan de slag. Dank. Valt immers op dat het Vooral (alleen) fout gaat Bij naar Rood schakelen.
Re: vreemde reactie CS3
Zweekhorst
gast

Re: vreemde reactie CS3
Citaat van: VT601 op donderdag 21 mei 2020, 16:43:38
Hoi Jan(?),

Zijn er geen melders of gebeurtenissen die jouw sein weer op rood kunnen zetten?

Het is beslist geen normaal gedrag. Maar we moeten wel eerst alle oorzaken wegnemen?

John (VT601)


Inderdaad ben ik Jan..

Melders e.d. nagelopen. Heb baan met schakelrails. En daarbij dus systeem voor dubbele slepers. Ook die nagelopen.
Re: vreemde reactie CS3
Zweekhorst
gast

Re: vreemde reactie CS3
Omdat ik aan de andere kant gan de baan moest zijn had ik mijn iPad aangezet. En ik constateer nu dat op iPad alles perfect werkt. Raak een sein aan en hij gaat van Rood naar Groen of van Groen naar Rood etc. etc. Via de iPad werkt alles perfect.

Maar zelfs als ik de iPad een sein van Rood naar Groen zet zie het volgende:

sein op de baan — Van Rood naar Groen
Sein op iPad.     — van Rood naar Groen
sein op CS3       — van Rood naar Groen en na een tel weer terug op Rood.

Omdat Sein op baan en nu ook op iPad gewoon Groen blijven lijkt het een instelling van de CS3. Dat wordt mede bevestigd doordat als men sein weer klikt hij naar groen gaat en blijft staan. Daarna kan men het sein weer schakelen.

Ik zoek zelf rustig verder. Maar het is wel vreemd.
Re: vreemde reactie CS3
Zweekhorst
gast

Re: vreemde reactie CS3
Vandaag vastgesteld dat alle wissels en seinen via de iPad [app Manstation van Marklin] perfect schakelen.

Op de CS3 echter voor een paar seinen (4 stuks) niet. Deze kan ik meestal niet direct schakelen. Eerst een keer aanklikken zodat de stand de juiste is en dan schakelen. Ook als als iPad schakelt zie ik beeldscherm van CS3 de stand schakelen en na een seconde weer naar de andere stand wisselen. (Zonder schakelen van sein)

Het lijkt op een instelling maar ik weet niet (meer) waar ik zoeken moet.
Re: vreemde reactie CS3
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: vreemde reactie CS3
Toevallig het adres ook in een ander apparaat in gebruik, bijvoorbeeld als tweede adres in een drieweg wissel.
Re: vreemde reactie CS3
Zweekhorst
gast

Re: vreemde reactie CS3
Dank voor reactie. Nee dat is niet geval. Dan zou het op iPad ook fout moeten gaan. Zit er aan te denken om CS3 een keer te resetten. Ik weet niet hoe dat werkt. Dan back-up terugzetten. Of alle artikelen opnieuw toevoegen.