Nieuws: Heb je vragen over de werking van het 3railforum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.
+  3railforum
|-+  Overige Spoorzaken
| |-+  Foto/Videohoekje Grootspoor
| | |-+  Verzameling grootspoor objecten
Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Verzameling grootspoor objecten  (gelezen 567 keer)

The MaSt

• Stamgast
  • Als je spoort, spoor dan goed! (Marten)
Verzameling grootspoor objecten
« Gepost op: vrijdag 22 mei 2020, 11:47:55 »

Hallo luitjes,

Ik heb door de jaren heen een leuke collectie opgebouwd van spullen die met de 1:1 spoorwegen te maken hebben. Aangezien ik vast niet de enige ben, leek het mij een leuk idee om een draadje te starten waarin iedereen kan laten zien wat hij/zij/hen aan 1:1 gerelateerde spoorzaken heeft met een achtergrondverhaaltje.
Bijgaand vast een eerste impressie van mijn verzameling, een deel is nog in de kelderbox aanwezig, maar ben nog niet toegekomen aan het uitzoeken daarvan.

Ik begin gewoon met 5 foto's en daaronder nog 5 foto's en dan ben ik benieuwd wat jullie allemaal zoal verzamelen op 'schaal' 1:1  :P en post ik later de rest van de foto's

Mocht dit nou niet het goede subboard zijn, laat t even weten!

N.B. Bij foto 2 op de achtergrond nog een tafeltje uit een Plan V, wil nog altijd eens een nummerbordje van de 942 hebben, dat is toch wel een speciale voor mij

Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

De Wispeltuurder van het forum

The MaSt

• Stamgast
Re: Verzameling grootspoor objecten
« Reactie #1 Gepost op: vrijdag 22 mei 2020, 11:52:53 »

Wel, dit waren de eerste objecten uit mijn grootspoor verzameling, ik heb nog meer, maar moet dan tzt eens foto's maken, heb nog een hele fraaie dienstregeling uit 1929.
De meeste objecten heb ik gekocht, enkel die hele grote blauwe rakker in de vorige post heb ik eens GEKREGEN!!!!

Ik ben benieuwd naar jullie objecten, het mag alles zijn, mits het maar een duidelijke link heeft met grootspoor, dus bijvoorbeeld een materieelgids van de 1200, of een onderdeel uit een DM'90 of een bordje uit een oude Duitse trein!

Groet,

Marten
Bezig met zijn analoge Duitse TP III modulebaan op te bouwen en een BetriebsWerke diorama

Seinwezen

• Stamgast
  • A member of the Duurstede GroupĀ®
« Reactie #2 Gepost op: vrijdag 22 mei 2020, 21:30:52 »

Ik heb ook wat grootspoor spullen thuis.
Als een eerste een de spoorkaart van Nederland.

Aangezien ik bij Strukton werk als seinwezen monteur heb ik al zo beetje het spoor in heel Nederland gezien.
Als ik de kaart bekijk komen de herinneringen daaraan weer naar boven.

In de tuin heb ik een werkend dwergsein staan. Die kan natuurlijk niet ontbreken als seinwezen monteur :D

Groeten Sander

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #3 Gepost op: vrijdag 22 mei 2020, 22:07:03 »

Leuk leuk leuk!! Zal morgen nog wat foto's plaatsen, ben benieuwd wat anderen hebben  :)

Gegroet;

Marten

Wimdouwe

• Vaste Gast
  • Bakkie koffie? Lekker!
« Reactie #4 Gepost op: vrijdag 22 mei 2020, 22:19:57 »

@citaat @citaat
Dat dwergsein is ook leuk als discolamp  ;)

mDDM

• Vaste Gast
« Reactie #5 Gepost op: vrijdag 22 mei 2020, 22:46:06 »

Ook handig in Corona tijden, bijvoorbeeld:

groen:             iedereen getest en gezond                  => voorbijlopen toegestaan; bezoek welkom
groen knipper: iedereen gezond                                 => voorbijlopen met maximaal 3 bezoekers toegestaan
geel:               lid huishouden met klachten                => langzamer lopen; bezoek niet toegestaan; houd rekening met rood
rood:               lid huis houden positief getest             => voorbijlopen niet toegestaan; huishouden in zelfisolatie
geel knipper:    huishouden niet getest                       => voorbijlopen op zicht; hou afstand
« Laatst bewerkt op: vrijdag 22 mei 2020, 22:50:54 door mDDM »
Groeten,
mDDM

The MaSt

• Stamgast
« Reactie #6 Gepost op: maandag 25 mei 2020, 16:14:06 »

Hier nog een paar van mijn grootspoor verzamelobjecten, er is ook nog een dienstregelingsboekje uit 1929 in de collectie, maar die kan ik momenteel even niet vinden, een NS stationschefpet met vishaaklogo en oud NS speldje met het oude logo.

Eric-Paul

• Stamgast
  • Wiebe-Lok Nr. 4
« Reactie #7 Gepost op: maandag 25 mei 2020, 16:33:43 »

Reizigersinformatie i.v.m. werkzaamheden Zwijndrecht - Roosendaal

Leuk ook tijdens online meetings van mijn werk (DB) met webcam, zit dan namelijk aan de andere kant van mijn hobby/werkkamer met dit als achtergrond.
« Laatst bewerkt op: maandag 25 mei 2020, 16:35:23 door Eric-Paul »

Filmpjes op YouTube     

Schienenbus2012

• Stamgast
  • Kees Hulstein
« Reactie #8 Gepost op: maandag 25 mei 2020, 20:05:37 »

Uit een heel ver verleden

kteeven

• Toffe Gast
  • Blijven proberen
« Reactie #9 Gepost op: woensdag 27 mei 2020, 12:57:18 »

Ik ben in de loop der tijd tegen wat spullen aangelopen. Mijn meest speciale is het drukknoppenkastje.
Deze heb ik zo verbouwd dat het een aan/uit knop is voor mijn test baan

Kasper