Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Bezet melding i train

Gestart door Hans-V donderdag 21 mei 2020, 16:54:12

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Bezet melding i train
Lid sinds: 2019

offline
Bezet melding i train
Ik ga mijn baan op nieuw maken tot nu toe heb ik met bezet melders het tussen stukje  bij de C rail onderbroken tussen het het linker en rechter rail en dan 1 rail aan het begin en 1 aan het einde van een blok. Nu is mij verteld dan ik beter alle rail in een blok kan onderbreken tussen links en rechts in een blok dat spaart S88 decoders
Re: Bezet melding i train
Lid sinds: 2006

offline
Re: Bezet melding i train
bij een bezet melder kan je iets uitlaten voeren door een lok of wat je ook wilt
bij de meeste trein programma s heb je voor t treinenverloop  een binnen komst melder  een afrem  melder en een stop melder
maar je kunt ook met twee of zelfs een volstaan
als je nu nog kunt kiezen zou ik voor twee melders per blok gaan
Re: Bezet melding i train
Hoi,

Citaat van: Hans-V op donderdag 21 mei 2020, 16:54:12
Nu is mij verteld dan ik beter alle rail in een blok kan onderbreken tussen links en rechts in een blok dat spaart S88 decoders

Dat hoeft geen probleem te zijn wat je nu doet. Het spaart geen S88-meldpunten. Die blijf je wel gewoon houden. Een voordeel van "complete melding" is dat je ook achter gebleven wagons e.d. het deel bezet blijft melden.

Citaat van: wouter op donderdag 21 mei 2020, 17:04:01
bij de meeste trein programma s heb je voor t treinenverloop  een binnen komst melder  een afrem  melder en een stop melder

Dat is "ouderwets". Twee melders per blok is meer dan voldoende.
Re: Bezet melding i train
Lid sinds: 2019

offline
Re: Bezet melding i train
Bedankt voor de informatie
Re: Bezet melding i train
Aliebengalie
gast

Re: Bezet melding i train
Ik heb het allemaal ,1-2-3 melders in een blok afhankelijk waar het blok zich bevind.
Je kan natuurlijk met 1 melder heel je blok beveiligen door alles achter je melder rails verder te isoleren over heel het blok. (dus aan het begin en eind 1 isolatie plaatsen ) zodat alles is beveiligd. Bij korte blokken gebruik ik 2 melders , en bij lange blokken 3. (tenslotte kun je elke melder zolang maken als je wilt)

Mvg: Alex
Re: Bezet melding i train
Hanneske1954
gast

Re: Bezet melding i train
Citaat van: Hans-V op donderdag 21 mei 2020, 16:54:12
Nu is mij verteld dan ik beter alle rail in een blok kan onderbreken tussen links en rechts in een blok dat spaart S88 decoders
Of je bezet melders spaart weet ik niet, maar je geeft aan dat je de overbrugging doorslijpt van de rail. Dat heb ik bij iedere rail gedaan van mijn baan en daar waar de bezetmelder aansluiting komt zit er een isolatieschoentje aan beide kanten van dat meldstuk. In een blok heb ik dus 3 terugmelders, op de ouderwetse manier en iedere terugmelder heeft zijn schoentje. iTrain geeft goed aan waar de bezetmelder geactiveerd is.