Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?

Gestart door svvander woensdag 20 mei 2020, 17:44:17

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Gisteren ontving ik een nieuwe (tweedehandse) loc. De Märklin 37649 (DB BR260, ook wel V60 genaamd). Deze versie is digitaal en is voorzien van een Telexkoppeling.
Vandaag zet ik deze op een programmeerspoor en mijn CS3+ zegt: "Geen MFX-loc gevonden". Ok, misschien ben ik te snel en is het een MM, dus ik breng manueel iets in... niets. DCC... niets. De lichtjes branden, de loc staat stil. Vreemd.
Toch ff naar de MS2. Zelfde verhaal.

Ok, kap van de loc dan maar... en dan zie ik dit:


Dit is toch gewoon een heel simpele analoge loc? Niet?
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Wellicht heeft iemand een kapwissel uitgevoerd.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
van oplichting gesproken.

Ps: als er telexen opzitten kan je hem nog digitaliseren.Hangt natuurlijk af van de betaalde prijs.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Is een analoge lok.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Zitten er ook niet op. Heb de verkoper gecontacteerd. Hij heeft nog identiek dezelfde liggen en dan nog eens eentje verkocht als reeks 80 van de NMBS. Ik vermoed dat de vorige eigenaar (want deze brave man verkoopt in opdracht en ik geloof het wel) deze heeft gewisseld met deze van de reeks 80. De persoon die deze gekocht heeft als analoge loc, zal nu wel heel gelukkig zijn.

Indien de loc die hij nog liggen heeft deze ook niet heeft, mag ik alles terugsturen en dan krijg ik mijn geld gewoon terug. Zonde, maar het is niet anders zeker?

Van oplichting gesproken, ik heb vreemde zaken gezien de laatste dagen. Mensen die zaken van veel minder waarde proberen te ruilen voor mijn 2 sets die te koop staan. 4 analoge loc's voor 2 digitales sets, waarvan 1 nieuwe met een nieuwe digitale loc. Ik dacht het niet. Je kan natuurlijk maar proberen zeker?
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
yep .Deze week gezien dat men classics M6 met een loc uit een doos tracht te verkopen tegen 600 euro.Werkelijke waarde 27.5 x 5 + max 85 euro voor loc.Fijn dat de verkoper je de geste doet het te regelen.Eerlijke mannen bestaan dan nog  :)
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Onderstel is volgens mij ook van een Belgische uitvoering.
Ik zou m maar terug sturen. De Duitsers hebben oa rode wielen.

Mvg. Marcel
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Citaat van: bellejt op woensdag 20 mei 2020, 18:13:44
yep .Deze week gezien dat men classics M6 met een loc uit een doos tracht te verkopen tegen 600 euro.Werkelijke waarde 27.5 x 5 + max 85 euro voor loc.Fijn dat de verkoper je de geste doet het te regelen.Eerlijke mannen bestaan dan nog  :)

Euh, dat is de set die ik verkoop van Classix met een splinternieuwe Märklin reeks 18. Mijn vraagprijs van €600 is voor de Classix-set (nieuw, aankoopbewijs van Vanbiervliet zit er bij en is wel een pakje hoger dan je 27,5 x5), de Märklin reeks 18 (nieuw), de keertrein van Märklin. Dus niet enkel voor de Classix set.
Maar goed, dit is totaal Off-topic.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Als de verkoper straks van zijn werk komt (na 22u), weet ik meer. Hopelijk heeft 'm het originele onderstel nog.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Offtopic je bent vrij om zoveel te vragen als je wilt dat is geen oplichting(meer een fatsoen kwestie)dat word het pas als je wat anders leverd dan dat je aanbiedt.
Tevens hebben veel mensen hier geen goed waarde besef of ze vragen veel te veel of ze bieden te weinig

Ontopic hou er ook rekening mee dat veel mensen geen technische kennis hebben en vaak niet weten wat ze verkopen ze zien iets wat er op lijkt dus dan denken ze het zal wel hetzelfde zijn.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Een echt ouderwets analoog Märklin rijrichting omschakelrelais ...
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Citaat van: hmmglaser op donderdag 21 mei 2020, 00:10:46
Offtopic je bent vrij om zoveel te vragen als je wilt dat is geen oplichting(meer een fatsoen kwestie)dat word het pas als je wat anders leverd dan dat je aanbiedt.
Tevens hebben veel mensen hier geen goed waarde besef of ze vragen veel te veel of ze bieden te weinig

Ontopic hou er ook rekening mee dat veel mensen geen technische kennis hebben en vaak niet weten wat ze verkopen ze zien iets wat er op lijkt dus dan denken ze het zal wel hetzelfde zijn.

Voor alle duidelijkheid: het was niemand van hier hoor. Integendeel: een gekend handelaar (alleszins, ik kende hem al ff). Mannen die zich voordoen als verzamelaars en de week erna hetgeen ze hebben aangekocht aan een spotprijs, voor veel meer te koop zetten. Ik weet het, zo is het nu eenmaal. Ach ja.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Het hele verhaal krijgt nog een wrang smaakje en een staartje. Had overeenkomst om de loc terug te sturen, heb alles klaargemaakt, gaat morgen terug. Vraag om terugbetaling. Beweerd de verkoper dat dit wel de juiste versie is en dat deze enkel analoog is verkocht. Op de doos staat duidelijk het nummer van de digitale en de vermelding digitaal. Wat is er toch fout met de mensen: als het niet de juiste is, dan is het niet de juiste. Ik ga niet teveel betalen voor een digitale die maar analoog blijkt te zijn.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Je kunt ook nog deze link naar de beschrijving bij Märklin sturen, staat ook duidelijk dat het digitaal is.

Citaat van: loc1200 op woensdag 20 mei 2020, 18:13:58
Onderstel is volgens mij ook van een Belgische uitvoering.
Ik zou m maar terug sturen. De Duitsers hebben oa rode wielen.
Deze heeft inderdaad zwarte wielen, zie ook foto bij bovengenoemde link.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Beste Sven

Ter leehring ende vermaeck: een wijze les uit eigen ondervinding en -dus- kostbare ervaring.
Koop alleen wanneer betaling via pay-pal of ebay.de  mogelijk is.
Dan is garantie op correcte levering en/of terugbetaling verzekerd.
Er lopen nog genoeg bedriegers en oplichters rond, zoals bijvoorbeeld op marktplaats.
Deel met ons die naam/website van die gn. handelaar".
Dan zijn in elk geval de forumleden vooraf gewaarschuwd.

Cees
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Ik ga de loc terugsturen, ik heb alle gegevens van de verkoper. Als het geld niet binnen de week op de rekening staat, ga ik klacht indienen. Maar ik geeft 'm nog een eerlijke kans. Ik geloof in mensen en hun goedheid  :? Laat ons hopen dat ik niet bedrogen uitkom.

Wat die andere handelaar betreft; die zijn naam ga ik niet noemen (ik denk ook dat jullie hem nooit tegen het lijf gaan lopen). Zal zijn verdiende loon nog wel krijgen... maar ook hier, ik heb met de man geen enkel probleem, alleen zijn manier van handelen.  :-)
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Contradictio in terminus: ik heb met de man geen problemen maar wel met zijn handelen ?

Cees
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Lid sinds: 2019

You never fail until you stop trying

offline
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
Daarom ook de smiley erachter.
Re: Ben ik nu helemaal gek aan het worden... dit is toch geen digitale loc?
It's nothing personal, strictly business!