Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Lima NS1300

Gestart door Agfajan woensdag 20 mei 2020, 15:47:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Lima NS1300
Agfajan
gast

Lima NS1300
Wie kan mij helpen aan een exploded view of overzichtstekening van de Lima NS1300. Deze is omgebouwd naar 3-rail (door de fabriek?). In ieder geval hij rijdt op mijn Marklin baan, schakelt en de verlichting wisselt met de rijrichting. Alleen documentatie ontbreekt, ook Hornby in Engeland kan mij niet helpen. Wie wel?
Re: Lima NS1300
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Lima NS1300
Een zoektocht naar Lima NS1300 levert Electrotren, Lima en Rivarossi op. Het eerste wat naar boven drijft, is dat je zo niet kunt zoeken. Je moet het nummer van de loc weten: is het de 1307 of een andere? Dat is van belang om te weten of jouw Lima loc echt een Lima loc is.
Verder is belangrijk of jouw loc een Lima loc oude-stijl is of nieuwe-stijl. Oude stijl is pak 'm beet Lima tot 1985.
Nieuwe-stijl is vanaf die tijd tot Lima-failisement.

Want wat je wil, is een exploded view van de goede loc.
Re: Lima NS1300
Lid sinds: 2010

offline
Re: Lima NS1300
Hoi,

Ik denk niet dat er een exploded view van de Lima 1300 is. Het is al een oud model. Ik dacht zelfs dat er geen officiële 3rail-versie van is. Dan is het toch een eigen ombouw. Je zal hem open moeten maken om te kijken wat er in zit. Het open halen kan je door aan de zijkanten met wat satéprikkers de zijkant uit te buigen.

Groet Ronald.