Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Missende koppeling e.v.

Gestart door Neo vrijdag 15 mei 2020, 17:08:59

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Missende koppeling e.v.
Lid sinds: 2012

offline
Missende koppeling e.v.
Dag allemaal,

Ik heb een wagen in mijn bezit waarvan de koppeling mist aan een kant en drie buffers.
Weet iemand de nummers, zodat ik wat gerichter kan zoeken ?
Het nummer van de wagen is : 46542 ( Marklin HO )
Alvast bedankt voor een reactie.

Groet,
Gijs (Neo)
Re: Missende koppeling e.v.
Je mist niet alleen de buffer maar hij is ook afgebroken tevens mis je ook de trappen en platform op de ketelwagen.
Dacht dat je alleen de buffers en koppelingschacht nog los kunt krijgen weet zo de nrs niet uit mijn hoofd zie ze eigenlijk altijd liggen op beursen en neem z3 mee als ik ze nodig heb.
Re: Missende koppeling e.v.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Missende koppeling e.v.
Een snelle blik bij de ersatzteilliste op de Märklin (DE) site leert dat de koppelingen gewoon te koop zijn, de buffers niet maar als die aan het frame zijn aangegoten, dan kun je dat wel vergeten.

Groet, Anne W
Re: Missende koppeling e.v.
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: Missende koppeling e.v.
Ontbreekt alleen de koppeling, of de complete schaar geleider (dissel) met koppelingsschacht.

Het lijkt er op dat de wagen een keer van de baan is gedonderd, of een ernstig ongeval heeft meegemaakt.
Dat kan gebeuren, maar als zoiets gebeurt, zoek dan direct alle los gekomen onderdelen bij elkaar.
Re: Missende koppeling e.v.
Lid sinds: 2012

offline
Re: Missende koppeling e.v.
Hi Anne, Mark en Ad,

Dank voor jullie reactie. Jouw vermoeden heb ik ook Ad, dat de wagen van de rails is geschoten en vervolgens is beschadigd.
Aan 1 kant ontbreekt de koppeling inclusief de schaar. Het veertje waar de koppeling aanhangt, zit er nog. Aan die kant zit
alleen nog het draaistel. Verder missen er nog drie "rechteckige Puffer" zoals onze oosterburen zeggen. Daar is wel aan te komen,
mits ik de juiste lengte kan krijgen. Wat mij het meest verontrust, is de opmerking van Mark: Dat er nog veel meer ontbreekt.
Als dat zo is, kan ik het wel schudden en moet deze wagen het predicaat plukwagen krijgen.

Groet,
Gijs
Re: Missende koppeling e.v.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Missende koppeling e.v.
Beste Gijs,

Bij Märklin:

E212709
DEICHSEL-KUPPLUNG GRAPHIT 4 Stück

Groet, Anne W
Re: Missende koppeling e.v.
Lid sinds: 2012

offline
Re: Missende koppeling e.v.
Dag Anne,

Bedankt voor het nummer, de koppeling + dissel zijn aardig aan de prijs.
Ik probeer ze eerst op de Duitse Ebay bij "Ersatzteile" te pakken te krijgen..
Het is tenslotte maar een plukwagen :)

Groet,
Gijs