Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

MS2

Gestart door hamol donderdag 14 mei 2020, 21:08:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
MS2
Lid sinds: 2019

offline
MS2
Hallo,

Kan het niet zo snel vinden, maar is er een manier om zonder een CS2 of CS3 de MS2 te updaten?

Hans.
Re: MS2
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: MS2
Het kan via een ge-update ander MS2 aangesloten op één en hetzelfde Gleisbox.
F.
Re: MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2
Oké, dat is duidelijk.

Hans.
Re: MS2
Lid sinds: 2014

offline
Re: MS2
Plaats een bericht dat je de gleisebox en MS2 wolt updaten en er is wel iemand in de buurt die kan en wil helpen.
Volgens mij waren er wel wat issues als je via een gleisebox wilt updaten.
Re: MS2
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS2
Uodaten met een andere MS2 kan alleen als die geupdate is en ouder (lager serienummer) dan jouw MS2.
Daarna kun je jouw gleisbox updaten.

digibert
Re: MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: MS2
Vraagje, waarom wil je dit.

Je kunt naar een modelspoor winkel gaan en zij doen het voor je. Service van de zaak.
Mits natuurlijk dat ding 100 KM weg zit.
Re: MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2
Helaas, de dichtstbijzijnde treinenboer beschikt niet over een CS2 of CS3.
Derhalve zit ik aan alternatieven te denken.

Met vriendelijke groet,
Hans.
Re: MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: MS2
Waar woon je ongeveer, welke provincie.
Er zijn, vooral beneden de rivieren genoeg.
Re: MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2
Omgeving Moerdijk, dus onder de rivieren :-)

Grtz,
Hans.
MS2
Lid sinds: 2006

offline
MS2
hallo Hans in Rotterdam zit meijer en blessing nabij station rotterdam blaak daar kan je je ms2 en cs2 en ms3 en cs3 laten updaten of rij en klein stukje door dan heb je modeltreinexpresse zitten in vlaardingen
gr Dennis
Re: MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2
Hallo Dennis,

Bedankt voor de info! Als alles weer een beetje "normaal" is kan ik wellicht eens langsgaan.

Met vriendelijke groeten,
Hans.
Re: MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2
Op advies van jouw ben ik bij Meijer en Blessing langs geweest.
Keurig geholpen, maar of de updates echt zijn gelukt blijft een vraag.
Er kon in ieder geval niet geüpdatet worden naar v. 3.1.1.2. (Het was een CS 3).
Naar v. 3.55 zou wel gelukt zijn, maar er er was nog steeds maar een mogelijkheid voor 10 locs i.p.v. de bekende 40.
Als ik bij de MS kijkt onder "MS2 informatie" zie ik bij SW V2.7 staan.
Bij "updaten naar MS2" staat vermeld: versie 0.0  update naar 2.55. Bij Ja wordt het volgende vermeld: Het werd gevonden een geschikt updatebestand met Ja afgevinkt
Ik vraag me nu in gemoede af of er werkelijk een update heeft plaatsgevonden.
Kan iemand licht in de duisternis brengen?

Greats,
Hans.
Re: MS2
Lid sinds: 2014

offline
Re: MS2
Je moet via de MS2 de gleisebox ook nog updaten,als je ze op elkaar aansluit zou je een melding moeten krijgen of de gleisebox ook geupdate moet worden.
Re: MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2
Is uiteraard reeds gebeurd!
Re: MS2
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2
Oppassen als je melding versie 0.0 tegenkomt. Verdergaan met updaten kan mogelijk je gleisbox en/of MS2 ontregelen. Is dan niet meer zelf te herstellen, kan alleen bij Märklin zelf gereset worden.
Re: MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2
Oeps. Bedankt voor de waarschuwing!
Voorlopig werkt alles nog prima, dus het updaten voorlopig maar even in de koelkast zetten. Helaas....

M.vr.gr.,
Hans
Re: MS2
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: MS2
Als de MS2 aan de CS3 zit kun je alleen de loks die in de CS3 staan gebruiken.
Gebruik je de MS2 (vanaf versie 3.55) stans alone dan heb je 40 lokplaatsen.
Gebruik je een tweede MS2 dan wordt de oudste te Master en kan de Slave alleen de loks uit de Maste gebruiken.

De versie 3.112 is overigens de nieuwste versie voor de MS2.

John (VT601)
Re: MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MS2
Ik weet niet hoe jouw ervaring is, John, maar mijn ervaring begint te worden dat je vanaf de CS3 ook daadwerkelijk de CS3 de update moet laten starten. Dus niet op de MS, maar in de menu's van de CS3 gaan graven.
Re: MS2
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: MS2
 @citaat Is niet alleen jouw ervaring, Märklin beveelt dat ook aan op hun website https://www.marklin.nl/producten/productinformatie/modelbaanbesturing/mobile-station-2/

Heb je geen CS3(+) tot je beschikking, dan kom je niet verder dan updaten naar versie 3.55.
Overigens staat er nog wel de mogelijkheid voor updaten naar 3.112 in de pijpleiding voor de CS2. Märklin kan (of wil) alleen nog niet aangeven wanneer dat gaat plaatsvinden. Zie ook https://forum.3rail.nl/index.php?topic=80494.msg1374474#msg1374474
Re: MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2
Allemaal bedankt voor de bijdragen, maar mij is het steeds niet duidelijk of mijn MS2 nu is geüpdatet naar v3.55.
Updaten naar v3.112 is sowieso niet gelukt, ondanks dat het een CS3(+) betrof.
De winkelier vond het ook al enigszins vreemd Daarom is ook geen vergoeding gevraagd.

M.vr.gr.,
Hans
Re: MS2
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: MS2
Wacht? Een winkelier vraagt een vergoeding voor een update die gratis uit te voeren is? Wat een afzetter.
Re: MS2
Lid sinds: 2015

offline
Re: MS2
Weet niet of je het moet zien als afzetterij, deze goede man stelt zijn CS3 en hemzelf of personeel ter beschikking in een ruimte die misschien gehuurd is, maw er moet iets verdiend worden.

Degene die een update wil kan tenslotte ook zelf een CS3 gaan kopen.

Maar uit oogpunt van service en klantenbinding zou ik er als winkelier niets voor vragen. Maar waar leg je de grens als er een rij van 10 man staat voor een update.

Dus gratis update is maar een relatief begrip.

En het wordt nog anders wanneer deze MS2 niet bij deze winkel is gekocht, maar via een webshop van iemand anders.

Dus ik zou voorzichtig zijn met het woord afzetterij.
Re: MS2
Lid sinds: 2006

offline
Re: MS2
Helemaal mee eens.
Diensten moeten betaald worden.
Let wel: een bedrijf is geen hobby; een bedrijf moet geld verdienen, een hobby mag geld kosten.
En... de winkelier investeert in zijn bedrijf; op de CS en ander spul krijgt hij een beetje korting van M maar zeker niet voor niets.
En wat al is gezegd; spulletjes tegen bodem prijs op internet kopen en voor service naar de winkel :(
digibert
Re: MS2
Lid sinds: 2019

offline
Re: MS2
Al met al krijg ik het idee, dat er steeds meer wordt afgedwaald van het onderwerp.
Ik heb totaal geen probleem met het feit, dat voor een bepaalde service betaald moet worden.
Overigens het MS is aangeschaft bij een treinenwinkel, die helaas niet de beschikking heeft over een CS3. 
Derhalve zoek ik een mogelijkheid om te updaten enigszins bij mij in de buurt.

Hans.