Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Rijden op een analogebaan.

Gestart door Hans.B.Francken. dinsdag 12 mei 2020, 17:03:07

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Rijden op een analogebaan.
 Mijn NS locomotief 3324 heb ik laten repareren om dat hij niet meer goed schakelde.Dit is analoge locomotief. Ik heb daarbij een omschrijving en een foto gekregen
dat ze daar een Vorschaltelektronik Art.nr 246800.hebben ingebouwd. Nu is mijn vraag ik rij helemaal analoog , kan ik met deze locomotief op mijn analoge baan rijden zoals voorheen,hij reed altijd via de bovenleidingen nooit geen problemen gehad .Ik heb er sinds de reparatie niet meer mee gereden omdat ik niet zeker was van de zaak en ik bang was dat ik de locomotief kapot zou rijden.
Vriendelijke groeten
Hans.B.Francken.
Re: Rijden op een analogebaan.
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Rijden op een analogebaan.
Dag Hans,

Het voorschakelapparaatje dat er nu inzit zat er, of functioneel iets gelijkends, daarvoor ook al in. De nieuwere analoge locs, zo begin jaren 80, kregen dat dingetje om het 'wegspringen' van een analoge loc tijdens het omschakelen te voorkomen. Je zult wel herkennen dat de 3324 keurig netjes blijft stilstaan en dat je een duidelijke 'klik' hoort en niet het gezoem met fel brandende lampen van analogen met een standaard omschakelrelais.

Wat mij betreft, je 3324 kan gewoon weer in bedrijf! En mooi dat die op bovenleiding rijdt. Mijn analoge E-locs rijden ook allemaal op bovenleiding op een verder digitale baan. Zo tussen de locomotieven van nu doet een 3324 het heel goed.

https://forum.3rail.nl/index.php?topic=77611.msg1344075#msg1344075

Succes en groeten,

Fokko