Zo te zien moeten de sporen over elkaar heen. Om voldoende hoogteverschil te bereiken heb je behoorlijk wat ruimte nodig, anders worden de stijgingen te sterk. Pas als de diameter van de lus rechtsboven ongeveer een meter is, zou het kunnen. Aangenomen dat de schets op schaal is, volgt daaruit dat je voor het totale plan zo'n 4,5 bij 3 meter nodig hebt. De linkerkant mag iets minder zijn dan 3 meter.
Zonder speciale maatregelen zou een groot deel van zo'n baan niet of nauwelijks bereikbaar zijn, dat is iets om terdege rekening mee te houden bij de bouw. Bijvoorbeeld door enkele mangaten te maken, met uitneembare delen erop of door te zorgen dat de baan sterk genoeg is om (plaatselijk) op te staan. Of beide.
Edit: Voor de duidelijkheid heb ik de keerlus waar het om gaat in een apart plaatje gezet. Uitgaande van een stijgingspercentage van 3% en een hoogteverschil van 9 cm, moet het groene spoor minimaal 3 meter lang zijn.
Als je alleen met korte treinen rijdt, kan het eventueel iets meer dan 3% zijn. Die 9 cm is geen hard gegeven. Als je met pantografen wilt rijden, heb je iets meer nodig. Als er alleen stoomtreinen en diesels op de baan komen kan het desnoods nog iets minder, door een heel dunne brug te maken. Maar zonder aanpassingen gaat het bij lange na niet passen in de 3 x 2,5 m die je hebt. En dan moet je ook zelf nog ergens kunnen staan.