Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Windigipet - Aansturen seinen in rijwegen

Gestart door Robert maandag 11 mei 2020, 00:29:30

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Windigipet - Aansturen seinen in rijwegen
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Windigipet - Aansturen seinen in rijwegen
Ik heb een probleem met viervoudige seinen (db). Deze zijn via Windigipet en Marklin CS2 Volledig correct bedienbaar.
Bij rijden met Windigipet kiest het sein evenwel ongewenst groen ( rijden) in plaats van geel-groen voor langzaam rijden. Dit ondanks dat ik in de rijweg bij vervolgschakelingen voor geelgroen kies door het startcontact bij bezet naar geelgroen te schakelen. Wat doe ik hier fout?

Mvrgr
Robert
Re: Windigipet - Aansturen seinen in rijwegen
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Windigipet - Aansturen seinen in rijwegen
Hallo Robert,

idem lijkt het erop dat je jouw seinstanden ingeeft in de rijwegen, net even gekeken in mijn database van Wdp2012, maar kan mij niet herinneren hier ooit afwijkingen in gezien te hebben, ik kan mij echter voorstellen dat de Maximum snelheid die je ingeeft bij de vertrekmelder nog de seinstand beïnvloed, ik ga er zelf ook mee aan de gang, echter dit weekend juist mijn treinbaan in groot onderhoud na een kleine technisch probleem met stroomvoorziening in een klein deel van de baan.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Windigipet - Aansturen seinen in rijwegen
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Windigipet - Aansturen seinen in rijwegen
Oplossing gevonden!

Het seinbeeld is vastgelegd tijdens het vastleggen van een rijweg (standaard groen). Door een rijweg te selecteren in de rijweg editor en het camera icoon te activeren, kan het seinbeeld aangepast worden. Vervolgens het desbetreffende seinbeeld instellen en opslaan.

Weer wat geleerd!

Mvrgr
Robert